Agentia de publicitate omnichannel g7 a prezentat cele mai noi tendinte in shopper experience in cadrul ShopGrade 2017. Evenimentul, organizat la ARCUB Gabroveni pe 16 noiembrie 2017, vine in sprijinul stakeholderilor din piata de marcomm, prin aducerea in fata lor a celor mai noi instrumente si mecanisme de shopper marketing, prin prezentarea tendintelor globale si prin exemple inspirationale de brand engagement din alte piete.
„Inca din 2015, cand am redefinit viziunea agentiei, am avut un scop precis: sa identificam modalitatile prin care sa crestem ROI-ul clientilor, sa aducem in fata consumatorilor experiente de brand utile si creative si sa dezvoltam in echipa g7 proiecte de care sa fim mandri. ShopGrade, aflat la a doua editie, este un forum deschis in care ne uitam in viitor si discutam despre directiile pe care vrem sa construim customer experience impreuna cu clientii nostrii.” – Corina Chiorean, CEO g7
Ziua a fost deschisa de catre Radu Atanasiu, Critical Thinking Lecturer la Maastrich School of Management, care ne-a explicat cum natura umana e irationala, iar deciziile noastre nu sunt rationale, desi intr-o proportie covarsitoare, ne place sa credem asta. Am parcurs impreuna cu Radu felul in care in general oamenii iau decizii, in viata de zi cu zi, dar si, in particular, atunci cand se afla in fata brandurilor pe care le aleg. Cand abordam behavioural biases precum framing, priming, loss aversion, the paradox of choice, ne dam seama cat de neasteptat reactionam la stimulii pe care ii intalnim, desi avem impresia ca noi suntem in controlul reactiilor noastre. Am aflat, totusi, cum poate acest teren comportamental fi influentat de catre oamenii de marketing si de catre cei care intra in direct contact cu consumatorii si cumparatorii brandurilor, daca intelegem sursa si impactul acestor cognitive biases si apoi le utilizam intelept pentru a crea o experienta de consum.
Anton Gherca, Chief of Innovation g7, a continuat discutia, atingand subiectul mixului de marketing si evolutia acestuia din anii 60 si pana in prezent, de la cei reinventarea modelului 4P si pana la revolutia CX. Customer experience design pune in centru consumatorul si ofera o experienta de brand unica in toate punctele de interactiune. Profitabilitatea aceastei abordari este demonstrata de multiple studii care indica aceleasi rezultate: companiile care investesc in CX au cresteri in venituri de pana la 3 ori mai mari decat cele care nu fac acest lucru.
Ramanand in zona de tehnologie, Andra Blaj, Marketing Manager CBRE, a vorbit despre initiativele DMI (Digital Marketing Intelligence) si OOS ale CBRE si despre cum acesta abordare click&mortar vine in sprijinul unei experiente de shopping imbunatatie si individualizate. Instrumentele digitale ale CBRE devin o sursa constanta de informatie pentru branduri si retaileri si au fost deja implementare cu succes in cateva din pietele vestice. Impreuna cu echipa g7, CBRE lucreaza la o serie de aplicatii si programe de consumer engagement pentru shopping, prin care cumparatorii vor fi incurajati sa ramana in universul magazinelor, cu o abordare pragmatic si creativ-digitala.
Adrian Stanciu, Organizational Behaviour Consultant si Decan la Maastrich School of Management, a indreptat audienta catre resorturile phisologice care contribuie la crearea efectului de loialitate. Loialitatea este un fenomen emotional si ea se castiga, de obicei, cu eforturi. Oamenii nu devin loiali brandurilor in urma unei analize rationale, ci in urma unor tratamente pe care le considera exceptionale si personale din partea brandurilor cu care interactioneaza. In acelasi context, Adrian ne-a vorbit despre legatura pe care companiile o vad intre standarde si loialitatea cumparatorilor lor. Tinem cu obstinatie sa creem si sa intarim standarde in organizatii, fara sa luam in considerare ca ele genereaza asteptari si evaluari de tip prag minimal, normal si asteptat in relatie cu consumatorii. Standardele nu sunt un factor care determina loialitate in randul clientilor si nici nu genereaza perceptia de calitate, ci exceptia si personalizarea sunt cele care o fac.
Jens Brinck, CEO Gorm Larsen Nordic, a introdus participantii la eveniment in realitatea publicitara scandinava, prezentand o serie de insight-uri legate de transformarea digitala si sustinute de exemple relevante. Felul in care se desfasoara activitatea de brand engagement in nordul Europei, in agentia condusa de Jens este inovator si inspirational pentru piata din Romania. De aceea g7, impreuna cu Gorm Larsen Nordic planuiesc o colaborare in care sa imbine experienta digitala de interactiune, creativitatea si pragmatismul in abordarea directa a consumatorilor. Aceasta colaborare va rezulta in abordari noi, inovatoare pentru piata romaneasca, in serviciile de consumer engagement.
Evenimentul a fost incheiat de catre Alexandru Badut, Managing Partner Expremio, care a adus o perspectiva practica a modului in care brandurile pot sa foloseasca tehnologia pentru a-si cunoaste in detaliu consumatorii, stilurile de viata si obiceiurile de consum prin implementara unui sistem de Customer Relationship Management. Mai mult, Alexandru a expus in fata publicului mai multe exemple de companii care folosesc cu succes datele generate de consumatori pentru a veni in intampinarea acestora cu oferte cat mai relevante si convingatoare.
Despre g7
Avand 19 ani de experienta pe piata, g7 este una dintre cele mai mari 5 agentii de publicitate din Romania, cu o prezenta puternica in segmentul de brand engagement. Agentia isi propune sa fie la interfata cu consumatorii, in orice punct de contact direct si neintermediat intre acestia si branduri si sa actioneze ca un element catalizator prin creativitate condusa de date, intr-o lume in care distinctia dintre online si offline este din ce in ce mai putin sesizabila.