· Primii clienți din Europa ai FUSO eCanter: companiile de logistică DHL, DB Schenker, Rhenus și Dachser
· FUSO eCanter, o alternativă sustenabilă a flotelor cu operațiuni de transport urban în diverse arii de activitate
· Electrificare completă a întregului portofoliu de autocamioane FUSO sub marca de producție E-FUSO
· Marc Llistosella, Head of Daimler Trucks, Asia: „Marcăm livrarea către clienții noștri din Europa a primului camion complet electric produs în serie, FUSO eCanter. Cei peste 90.000 de kilometri parcuși în testele realizate în condiții de funcționare cotidiană ne garantează faptul că predăm clienților noștri un autovehicul super-fiabil și economic. Cu FUSO eCanter, clienții noștri nu numai că operează flote silențioase și fără emisii de CO2, ci totodată reduc costurile de operare. Acesta este viitorul transportului și sectorului logistic la nivel urban.”
Berlin / București – Daimler Trucks a realizat livrarea primelor unități FUSO eCanter clienților săi din Europa. Companiile de logistică DHL, DB Schenker, Rhenus și Dachser, recunoscute pentru amprenta globală de operațiuni, vor folosi în flotele lor autocamionul complet electric produs în serie. În viitor, autocamioanele FUSO eCanter vor juca un rol important în gestionarea sustenabilă a flotei companiilor, în special în operațiunile urbane de curierat sau transporturi de bunuri, dar și în alte operațiuni logistice. Prin prezentarea E-FUSO în luna octombrie 2017, FUSO și-a subliniat angajamentul față de soluțiile de propulsie alternativă. Pe parcursul anilor următori, toate modelele de autocamioane și autobuze vor oferi o variantă electrică suplimentară.
Marc Llistosella, Head of Daimler Trucks, Asia: „Prin FUSO eCanter, marcăm livrarea primului camion complet electric produs în serie către clienții noștri din Europa. Cei peste 90.000 de kilometri parcuși în testele realizate în condiții de funcționare cotidiană ne garantează faptul că predăm clienților noștri un autovehicul super-fiabil și economic. Cu FUSO eCanter, clienții noștri nu numai că operează flote silențioase și fără emisii de CO2, ci totodată reduc costurile de operare. Acesta este viitorul transportului și sectorului logistic la nivel urban.”
Diverse arii de activitate în domeniul curieratului și cel logistic
Primii clienți activează integral în segmentul logistic, dar zonele de operare ale autocamioanelor sunt numeroase. Toți clienții folosesc mașinile pentru activități cotidiene realizate în mod obișnuit cu motorizări convenționale. Alegerea FUSO eCanter a fost influențată de factori relevanți pentru aceste companii, precum silențiozitatea și absența emisiilor poluante, sustenabilitatea flotei și, de asemenea, de factorii economici. Șoferii FUSO eCanter vor fi instruiți pentru a conduce vehiculul. Clienții intră în posesia vechiculelor printr-un contract de închiriere pe termen de 24 de luni, oferit de CharterWay, expertul companiei Daimler în închirieri și leasing pentru autovehicule comerciale.
Deutsche Post DHL își va utiliza cele șase vehicule în două sectoare importante de activitate: două autovehicule vor efectua livrări în interiorul orașelor pentru companiile și clienții privați ai sucursalei din Berlin a companiei DHL Freight, pentru încărcături individuale grele precum aparate electrocasnice. DHL Paket va utiliza patru autovehicule eCanter pentru transportul de bunuri către companii și clienți corporativi. În acest scop, camioanele electrice vor fi integrate pe deplin în procesele și procedurile existente la nivelul companiilor, urmând a înlocui autovehiculele cu motorizări tradiționale.
DB Schenker a ales FUSO eCanter întrucât autovehiculele noi oferă companiei oportunitatea de a testa un autovehicul electric de serie pentru operațiuni urbane de logistică.
Rhenus Group, un furnizor global de logistică, va utiliza cele trei FUSO eCanter în cadrul departamentului său de livrări la domiciliu. Din depozitul central din Hoppegarten, autocamioanele electrice vor transporta mobilier, electrocasnice și electronice, aparaturi de uz casnic și echipamente sportive grele în interiorul orașului Berlin.
Alte două vehicule FUSO eCanter vor fi operate de compania de transport Dachser, urmând a fi utilizate pentru livrarea de paleți industriali la punctele de ridicare sau bunuri livrate direct consumatorului final, cât și pentru colectarea marfurilor și livrarea acestora către filialele Dachser. La aceste filiale, vechiculele eCanter vor fi reîncărcate peste noapte prin intermediul unei stații de alimentare de înaltă tensiune.
Clienții beneficiază de o expertiză vastă
După ani de dezvoltare și testare minuțioasă, FUSO eCanter este acum integrat complet în linia de producție a versiunilor convenționale ale FUSO Canter. Producția a demarat în Tramagal, Portugalia, în luna iulie a acestui an, toate piesele eCanter pentru piețele din Europa și din S.U.A. fiind produse la această uzină.
Pe 14 septembrie 2017, noul FUSO eCanter a fost introdus pe piața internațională prin lansarea din New York. Astfel, eCanter a devenit primul autocamion ușor complet electric produs în serie la nivel global. În următorii ani, filiala Daimler Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation (MFTBC) intenționează să livreze un număr total de 500 de autocamioane din această generație. Producția în serie la scară largă este planificată să înceapă în 2019. În SUA, FUSO eCarter este deja pregătit pentru a fi livrat către compania de logistică UPS, în timp ce în Japonia, lanțul de supermarketuri Seven-Eleven și compania Yamato Transport vor avea fiecare câte 25 de autovehicule eCanter în flotele lor.
FUSO are ani de experiență și de expertiză în materie de motorizări hibride și electrice. Din 2005, FUSO oferă clienților din Europa și Asia modelul Canter Eco-Hybrid, un autocamion ușor cu sistem dual, convențional și electric. În 2010, la Salonul Internațional Auto pentru autovehicule comerciale (IAA), FUSO a prezentat un prim prototip al vehiculului Canter electric – începutul unei producții pentru testarea înainte de producție în serie, în 2014. Dezvoltarea unei noi linii de producții în serie a fost posibilă prin întreaga experiență și în urma concluziilor clienților care au testat autovehicule din procesul de pre-producție în Portugalia și Germania, între 2014 și 2017.
FUSO eCanter ca alternativă atrăgătoare pentru flotele durabile
În funcție de caroserie și domeniul de utilizare, eCanter are o capacitate utila de încărcare de până la 4,5 tone. Sistemul electric al autovehiculului conține șase baterii litiu-ion de înaltă tensiune, fiecare generând 420 V și 13,8 kWh. În locul unui motor diesel, un sistem de propulsie electrică cu un motor cu magnet permanent oferă o putere de 129 kW (180 CP) prin intermediul unei transmisii cu o singură treaptă pe puntea spate. Cuplul constant de 285 newtoni este obținut în primele secunde de conducere și îi permite autocamionului de 7,49 tone să accelereze similar cu o mașină de pasageri. Viteza maximă a eCanter – ca a oricărui alt autovehicul din clasa sa de greutate – este limitată la 80 de kilometri pe oră. Bateriile cu o greutate totală de aproximativ 600 de kilograme asigură o autonomie de peste 100 kilometri, ce depășește distanța medie zilnică parcursă de un autocamion ușor angrenat în operațiuni logistice.
Autocamionul ușor complet electric este răspunsul MFTBC la nevoia publicului de reducere a emisiilor și a zgomotului pentru creșterea continuă a operațiunilor de distribuție la nivel urban. FUSO eCanter nu este doar un vehicul ecologic, ci este și eficient din punct de vedere al costurilor și economic pentru clienți. În comparație cu un autocamion diesel convențional, eCanter permite economisiri de până la 1.000 de euro la 10.000 de kilometri rulați.
Electrificarea completă a întregului portofoliu de produse FUSO
În cadrul Tokyo Motor Show de la sfârșitul lunii octombrie 2017, MFTBC a anunțat că va oferi, în următorii ani, motorizări electrice la nivelul întregii game de autovehicule comerciale FUSO. Prin noua marcă E-FUSO, MFTBC devine primul producător cu propriul brand electric pentru autocamioane și autobuze. În următorii ani, toate modelele FUSO vor oferi o variantă electrică adițională. Momentul de lansare a fiecărui model va fi definit în funcție de tehnologia și fezabilitatea necesare.
În procesul de electrificare a camioanelor și autobuzelor sale, FUSO beneficiază de experiențele abundente și de resursele tehnice ale Daimler, care investește puternic în mobilitatea electrică. Daimler folosește în mod constant sinergiile între autoturismele sale și diviziile sale de autovehicule utilitare. Deutsche Acumotive – o filială Daimler – furnizează baterii pentru autocamioanele E-FUSO. Mercedes-Benz Energy – specialist în sisteme staționare de stocare a energiei – dezvoltă oportunități pentru un al doilea ciclu de viață al bateriilor. Daimler deține, de asemenea, participații la ChargePoint, cel mai mare furnizor mondial de stații și infrastructură de reîncărcare, precum și StoreDot – un start-up israelian – care dezvoltă o nouă tehnologie de încărcare rapidă a bateriilor.