Fundația Principesa Margareta a României continuă tradiția de a susține și promova cultura și talentul românesc, prin a unsprezecea ediție a Concertului Regal Caritabil. Organizat anual, în ziua de 25 octombrie, Concertul Regal este unul dintre cele mai longevive și de succes evenimente de strângere de fonduri din România. Fondurile strânse din sponsorizări și donații au însumat peste 1.300.000 de euro, o investiție făcută în viitorul artistic al României.
Pe 25 octombrie 2018, pe scena Ateneului Român, se reunesc muzicieni de valoare din noua generație, care se bucură de recunoaștere internațională: violonista Anna Tifu, pianistul Mihai Diaconescu și dirijorul Constantin Adrian Grigore. Programul evenimentului celebrează 100 de ani de cultură românească. Biletele pot fi achiziționate pe www.fpmr.ro/concert-regal și pe www.eventbook.ro.
Organizat anual, începând din 2008, de către Fundația Principesa Margareta României, Concertul Regal Caritabil a avut loc în mod tradițional în ziua de 25 octombrie, cu ocazia aniversării Regelui Mihai I al României, fondator al Fundației alături de Majestatea Sa Margareta, Custodele Coroanei române. Fiecare ediție a concertului aniversar a adus pe scena Ateneului Român cei mai valoroși muzicieni ai momentului și mari orchestre, în susținerea tinerilor talentați artiști români. Serile de gală s-au bucurat de o prezență remarcabilă: peste 800 de invitați, membri ai Familiilor Regale, membri ai Corpului Diplomatic, demnitari români, personalități de cultură și din mediul de afaceri, sponsori și susținători ai Fundației, dar și de o mediatizare de succes.
Între companiile care au avut o contribuție substanțială și sustenabilă la acest proiect cultural se numără BRD – Groupe Société Générale, Kaufland România, ISS Facility Services, Fundația Vodafone România și Groupe Renault. Fondurile strânse din sponsorizările și donațiile atrase la Concertul Regal au însumat peste 1.300.000 de euro și au dezvoltat programul național Tinere Talente. Au fost acordate peste 280 de burse artiștilor aflați la început de drum, care provin din familii cu venituri modeste, iar cu sprijinul mentorilor și a promovării susținute, aceștia au reușit performanțe extraordinare pe plan național și internațional. Fiecare ediție a evenimentului a fost transmisă în direct la tv și radio, în parteneriat cu TVR și SRR, iar evenimentul a fost preluat de toate canalele naționale de știri, audiența depășind anual 5.000.000 de persoane și 250.000 euro valoare media.
Tinere Talente este astăzi recunoscut ca Cel mai bun program de Artă și Cultură din România, laureat la Gala Societății Civile.
Parteneri 2018: BRD – Groupe Société Générale, Kaufland România
Co-producător: TVR 3
Sponsori: Groupe Renault, SofMedica, Deutek, Kultho, Negro 2000, Intermedicas, ISS Facility Services, Residence Hotels, Hotel Siqua, Axess Capital, Star Storage.
Parteneri media: TVR, Radio România Muzical, Radio România Cultural, Revista Biz, Cariere, HR Manager, Societatea Muzicală, Observator Cultural, Zile și nopți.
Cu sprijinul: Filarmonica George Enescu și Universitatea Naţionala de Muzică Bucureşti.