PepsiCo anunţă acordarea unei serii de granturi către mai multe comunități din întreaga lume, din partea diviziei filantropice a companiei, Fundaţia PepsiCo, în cadrul programului de CSR “50 for 50 Community Give Back”. În regiunea Greater Balkans, ce cuprinde 14 țări, câştigătoarea grantului a fost desemnată organizaţia United Way România, care a primit 50.000 $.
Cu acești bani, organizaţia oferă timp de 50 săptămâni hrană sănătoasă, consiliere nutrițională și acces la activități sportive pentru 50 de copii care provin din familii defavorizate, pentru a susţine şi promova un stil de viaţă sănătos. Potrivit studiului Alfred Rusescu, 2002, citat de World Health Organization*, aproape 30% dintre copiii din România suferă de malnutriţie. Mai mult de atât, 9 din 10 copii nu practică niciun sport în afara orei de educaţie fizică de la şcoală**, deoarece mulţi părinţi nu îşi permit să susţină material activităţile extracurriculare. Iar din cauza lipsei informaţiilor despre nutriţie şi sport, jumătate dintre părinţi nu sunt la curent cu problemele de sănătate cu care se confruntă copiii lor***.
Astfel, cu ajutorul grantului de 50.000 $, United Way România implementează un program de educație și informare a copiilor şi părinţilor acestora cu privire la importanţa unei diete echilibrate şi practicării sportului în viaţa de zi cu zi. Mai mult, copiii vor fi încurajați să practice sporturi care le îmbunătățesc condiția fizică și starea de sănătate şi prin care își pot crește motivația de a își continua educația și de a își atinge potențialul. Programul se desfășoară în parteneriat cu Școala Rut din București și își propune să aducă schimbări semnificative în viața a 50 de copii cu vârsta cuprinsă între 6 și 16 ani care se confruntă cu sărăcia, riscul de abandon școlar și alte dificultăți sociale și emoționale.
Pentru a le îmbunătăţi vizibil starea de sănătate, organizaţia asigură timp de 50 de săptămâni mese bazate pe produse alimentare hrănitoare, activităţi sportive desfăşurate sub îndrumarea unor antrenori, precum și echipamente sportive (haine și încălțăminte). Pe parcursul programului, cei 50 de copii vor beneficia de consultanță și recomandări din partea unor medici nutriționiști, care vor monitoriza constant evoluția sănătații acestora prin analize și teste medicale.
„Fundaţia PepsiCo are o tradiţie îndelungată în susţinerea programelor de CSR în fiecare comunitate în care compania activează. Aceasta este una dintre priorităţile noastre la nivel global, fiind parte din filosofia Performanță cu Scop, al cărei nucleu sunt oamenii. Ne bucurăm că prin programul “50 for 50 Community Give Back” putem contribui la dezvoltarea comunităţii din România, aici unde trăim şi ne desfăşurăm activitatea”, a declarat Gabriel Coșoreanu, Communications Sr Manager and PPGA Balkans.
„Având în vedere situaţia actuală din România, ne-am propus ca prin programul „50 de pași sănătoși în 50 de săptămâni” sprijinit de Fundaţia PepsiCo să promovăm şi să susţinem un regim de viaţă sănătos în rândul copiilor care provin din familii fără posibilități materiale. Astfel, copiii care se confruntă acasă cu lipsuri au acum șansa să facă primii pași către o dezvoltare armonioasă. „50 de pași sănătoși în 50 de săptămâni” face parte din programul-pilon „Sănătate pentru viitor” prin care United Way România urmărește să dezvolte programe de prevenție și educație în sănătate pentru copii și părinții acestora.”, a declarat Cristina Damian, Directorul Executiv al Fundației United Way România.
United Way România a fost selectată în urma unui sistem de votare implementat la nivel global, în care PepsiCo a oferit angajaților şansa de a alege destinaţia granturilor Fundaţiei PepsiCo, pentru a avea un impact direct asupra comunităților în care trăiesc. Selectarea proiectelor a făcut parte din programul de CSR “50 for 50 Community Give Back”, o inițiativă lansată de PepsiCo în 2015, pentru a marca aniversarea de 50 de ani a companiei. Drept urmare, compania PepsiCo România a fost premiată în martie 2016 în cadrul Galei United Way, pentru contribuţia financiară oferită organizaţiei.
United Way își concentrează activitatea pe cele trei direcții care pun bazele unei comunități prospere: acces la o educație de calitate, servicii de sănătate și un venit suficient pentru a întreține o familie. United Way este cea mai mare organizație non-profit privată din lume, prezentă în peste 40 de țări și comunități și implicând peste 2,6 milioane de voluntari și 9.6 milioane de donatori care contribuie la schimbarea comunităților în care trăiesc.
Aproape 55.000 de angajați PepsiCo din întreaga lume au votat pentru cauze care merită, în opinia lor, să fie susținute printr-un grant. Printre destinatari se numără atât organizații globale cu parteneriate strategice deja existente cu PepsiCo și Fundația PepsiCo, precum și organizații ale comunităților locale. Fundaţia PepsiCo a oferit 82 de granturi în valoare totală de 5.000.000 $ pentru organizații filantropice din 46 de țări.
Organizațiile care au primit granturi oferă servicii diverse comunităților locale, precum creșterea accesului la alimente în rândul comunităților defavorizate, educarea acestora în ceea ce privește importanța unei alimentații sănătoase și a activităților fizice, facilitarea accesului la apă potabilă, dezvoltarea unor programe durabile în agricultură, îmbunătățirea educației tinerilor și creșterea ratei de angajare, abilitarea femeilor din punct de vedere economic și abordarea problemelor critice specifice comunității locale alese.
Despre Fundația PepsiCo
Înființată în 1962, Fundația PepsiCo este divizia filantropică a PepsiCo ce colaborează cu organizațiile non-profit pentru a dezvolta soluții inovatoare pentru problemele comunităților defavorizate din întreaga lume. Pentru a susţine angajamentul PepsiCo – Performanța cu Scop, Fundația PepsiCo oferă granturi organizațiilor non-profit eligibile pentru a progresa în dezvoltarea durabilă a resurselor umane, a mediului şi a talentelor. Pentru mai multe informații, vizitaţi: //www.pepsico.com/Purpose/Global-Citizenship.
* World Health Organization Joint child malnutrition estimates – Levels and trends (2015 edition).
** Studiul INS – Starea de sănătate percepută în anul 2014 de populaţia din România.
*** NCB I Are parents aware that their children are overweight or obese?