- Fundația PepsiCo reînnoiește parteneriatul semnat în 2021 cu World Vision România.
- Cu un grant de 160.000 USD din partea Fundației PepsiCo, World Vision România va contribui la reducerea diferențelor din educația a 90 de elevi, prin oferirea de sprijin financiar, formare profesională, mentorat și alimente.
- Scopul parteneriatului este de a crea un impact tangibil în regiunile unde este nevoie de acest lucru, ajutându-i pe elevi să-și dezvolte competențele viitoare pentru a-și valorifica întregul potențial.
Fundația PepsiCo, filiala filantropică a companiei PepsiCo, a anunțat astăzi reînnoirea parteneriatului cu World Vision România pentru a aborda inegalitatea în educație și insecuritatea alimentară în zona rurală din jurul Bucureștiului. Printr-o donație de 160.000 USD, parteneriatul va sprijini nevoile educaționale, sociale și de pregătire profesională și va oferi mese calde pentru 90 de elevi din județele Ilfov și Ialomița, prin extinderea programului World Vision „Vreau în clasa a 9-a”. Programul este o continuare a angajamentului PepsiCo de a avea un impact pozitiv asupra comunităților locale în care își desfășoară activitatea compania.
„Suntem încântați să continuăm parteneriatul cu World Vision România și să jucăm un rol activ în creșterea numărului de copii cărora li se oferă posibilitatea de a-și continua studiile și de a-și atinge potențialul maxim. Accesul la educație de calitate, la dezvoltarea abilităților și la securitate alimentară ar trebui să fie la îndemâna tuturor copiilor. Făcând educația accesibilă pentru cât mai mulți copii și adolescenți cu putință, tinerii de astăzi ne vor conduce către un viitor mai echitabil, mai sustenabil și mai prosper.”, a declarat Andrea Pont, PepsiCo Foundation Europe Lead.
Barierele socioeconomice existente au creat de mult timp decalaje educaționale în rândul copiilor din România, lăsând mulți elevi fără instrumentele adecvate și sprijinul necesar pentru a-și finaliza educația. Unul din zece copii din zonele rurale nu frecventează în prezent nicio instituție de învățământ, în timp ce 56%1 dintre elevii care abandonează școala după clasa a 8-a o fac deoarece familiile lor nu pot acoperi cheltuielile pentru liceu. Pentru a aborda această problemă, Fundația PepsiCo va continua să lucreze alături de World Vision România pentru a oferi sprijin educațional și resurse pentru 90 de elevi care provin din zona rurală din jurul Bucureștiului. Scopul parteneriatului este de a ajuta copiii să-și continue studiile prin accesul la resurse și burse, de a-i pregăti pentru viitoarele oportunități de angajare prin mentorat profesional și de a le oferi mese calde pentru asigurarea bunăstării acestora. În plus, părinții lor vor beneficia de un curs de educație cu scopul de a-și încuraja copiii să finalizeze învățământul obligatoriu și nu numai.
“Toate datele noastre arată că, în rândul elevilor din cele mai dezavantajate comunități, una dintre principalele nevoi de investiții este în sprijinul pentru adolescenții care trec de la gimnaziu la liceu, respectiv în următorii patru ani de studiu. Adolescenții din mediul rural merg cu șanse inegale de dezvoltare la liceele din oraș. Iar aceste inegalități, dacă nu sunt corectate în școală, limitează accesul tinerilor la mediul universitar sau la un loc de muncă decent plătit. Mulțumim partenerilor de la Fundația PepsiCo pentru că oferă o șansă tinerilor noștri care își doresc un viitor mai bun.” – a declarat Mihaela Loredana Nabăr, Executive Director, Fundația World Vision România.
Din 2008, Fundația World Vision derulează programul „Vreau în clasa a 9-a” care oferă burse pentru peste 800 de elevi din sate din România în vederea continuării studiilor liceale, investind totodată în dezvoltarea educațională și personală a acestora, oferindu-le un ghid către un viitor mai bun. Prin eforturi comune, programul își propune să creeze un impact de durată pentru comunități și să le încurajeze să crească și să prospere.
De la înființarea parteneriatului în 2021, Fundația PepsiCo a sprijinit World Vision România cu o finanțare de peste 500.000 USD. Această inițiativă susține ambiția PepsiCo Positive (pep+) a companiei, o transformare strategică totală, care pune sustenabilitatea în centrul businessului și inspiră schimbări pozitive pentru planetă și oameni. Acest program este una dintre numeroasele modalități prin care compania își îndeplinește angajamentul global Food for Good al PepsiCo de a promova securitatea alimentară în comunități prin creșterea accesului la alimente nutritive pentru mai mult de 50 de milioane de oameni din întreaga lume până în 2030. Din 2009, Food for Good a livrat peste 245 de milioane de mese pentru milioane de oameni la nivel global.
Cei care doresc să susțină misiunea World Vision România și deci elevii aflați în dificultate, pot dona, de asemenea, la https://worldvision.ro/implica-te/persoane-fizice/doneaza-general/.
1. Raportul World Vision “ Bunăstarea copilului din mediul rural” din 2020.