Pentru că „unii dintre noi simt lucrurile altfel”, Fundația Orange a inițiat campania de conștientizare „Integrare prin comunicare” prin care își propune să atragă atenția asupra nevoii de integrare socială a persoanelor cu dizabilități senzoriale.
Campania este menită să aducă în prim-plan povești reale de viață ale unor tineri cu deficiențe de vedere sau de auz care și-au construit riguros traseul din fiecare zi prin muncă, pasiune și dedicare, devenind printre cei mai buni în domeniile în care activează.
Aceste povești inspiraționale ale unor persoane cu dizabilități vizuale sau auditive sunt prezentate și într-o secțiune specială de pe website-ul Fundației Orange.
Această campanie face parte dintr-o inițiativă mai amplă de sprijin pentru integrare socială a persoanelor cu dizabilități vizuale și auditive, ce a inclus și o cercetare realizată de Institutul pentru Politici Publice (IPP) la solicitarea Fundației Orange. Cercetarea a fost derulată în 7 județe din România, unde există centre de educaţie specială pentru tineri cu deficienţe de vedere sau de auz. La studiu au fost invitaţi să participe reprezentanţi ai autorităţilor, ai şcolilor speciale, ai Asociaţiei Naţionale a Nevăzătorilor şi ai Asociaţiei Naţionale a Surzilor, instituţii private şi de stat şi tineri cu dizabilități.
Studiul a relevat gradul redus de integrare a persoanelor cu dizabilități vizuale și auditive atât pe piața muncii, cât și în societate, în general şi a arătat că reticența publicului larg vine în principal din lipsă de interacțiune cu aceste persoane și în consecință din lipsă de încredere în aptitudinile lor profesionale. Astfel, în judeţele investigate, doar 1 din 5 tineri cu dizabilitate auditivă, respectiv 1 din 15 tineri cu dizabilitate vizuală aveau un loc de muncă, în general fiind vorba de posturi de execuţie, majoritatea angajatorilor privați intervievaţi declarând că nu consideră că o persoană cu dizabilități ar face față cerințelor din companie.
„Din momentul în care am aflat aceste povești impresionante de viață, trăite de persoane cu deficiențe de vedere sau de auz, care au reușit prin propriile eforturi să-și urmeze visele sau sunt pe cale să și le îndeplinească, am decis să le facem cunoscute tuturor. Astfel, a luat naștere campania "Integrare prin comunicare”, o invitație adresată publicului larg de a-i descoperi pe semenii noștri, prin care ne-am propus să arătăm că și persoanele cu deficiențe senzoriale sunt modele pentru cei din jur: cu pasiunile, calitățile, realizările și provocările care fac parte din viața fiecăruia. Este o campanie de conștientizare a necesității creării unei societăți incluzive, cu o abordare egalitară.”, a declarat Dana Deac, Președinte al Consiliului Director al Fundației Orange.
Misiunea Fundaţiei Orange este reprezentată de îmbunătăţirea calităţii vieţii persoanelor cu dizabilități vizuale și auditive. Prin programul de finanţare „Lumea prin culoare şi sunet”, Fundaţia Orange oferă anual fonduri pentru proiecte de sănătate, educaţie sau cultură destinate acestor persoane. Proiectele susţinute sprijină peste 60.000 beneficiari.
Campania „Integrare prin comunicare” se derulează în perioada mai – iunie 2015 și include un spot TV, comunicare în presa scrisă și în online. Strategia campaniei (creație și producție) a fost dezvoltată cu sprijinul Publicis, iar strategia de PR este realizată împreună cu Golin România.