• Life Changer este un program educațional implementat de Junior Achievement (JA) România, care are ca scop incluziunea financiară a tinerilor.
• Peste 5.000 de elevi vor participa la activitățile de educație antreprenorială și financiară ale JA România.
• Voluntarii Metropolitan Life vor coordona activități la clasă și de mentorat, ajutând elevii să aibă o experiență antreprenorială reală.
Fundația MetLife și Metropolitan Life susțin, pentru al șaselea an consecutiv, derularea programului Life Changer, implementat de Junior Achievement (JA) România. Programul reprezintă o inițiativă a Fundației MetLife și a Junior Achievement, fiind implementat în 15 țări pentru incluziunea financiară a tinerilor prin dezvoltarea abilităților economico-financiare, antreprenoriale și facilitarea accesului pe piața muncii.
Până în iunie 2020, peste 5.000 de elevi români de gimnaziu și liceu vor participa la activități educaționale formale practice, desfășurate la clasă, și la activități educaționale non-formale, precum webinarii și sesiuni de mentorat, menite să dezvolte abilitățile antreprenoriale și de administrare a resurselor de care aceștia au nevoie pentru a deveni independenți din punct de vedere financiar: creativitatea, spiritul de echipă, perseverența, încrederea de sine, spiritul de inițiativă, responsabilitatea, asumarea riscurilor, înțelegerea și administrarea resurselor.
„Fac voluntariat de trei ani în acest program și de fiecare dată mă încarc cu energie pozitivă de la tinerii cu care mă întâlnesc. Sunt plăcut surprinsă să descopăr că, pe zi ce trece, tinerii sunt mai receptivi și au din ce în ce mai multe cunoștințe despre finanțe și antreprenoriat“, a declarat unul dintre voluntarii Metropolitan Life implicați în program.
Activitățile din program vor fi coordonate de profesori și voluntari Metropolitan Life. Acestea se vor desfășura la clasă și prin intermediul unor sesiuni de mentorat, fiind dedicate liceenilor cu inițiative antreprenoriale dezvoltate în cadrul competiției Company of the Year – cel mai mare eveniment european adresat companiilor pilot sau start-up-urilor formate de elevi și studenți care dezvoltă concepte de business și le testează pe piață.
La ediția anterioară a programului au participat peste 3.800 de elevi din 102 de localități, 65% dintre acestea fiind de tip rural sau mic-urban.
„Acest program m-a ajutat să fiu mai atent la modul în care îmi gestionez veniturile sau timpul și să încep să îmi regândesc viitorul ținând cont de acestea. Voi fi mult mai selectiv și mai organizat în ceea ce privește economiile și modul în care îmi administrez banii. Am învățat din experiențe concrete și jocuri interactive“, a spus unul dintre elevii participanți.