BMW Vision iNEXT oferă o perspectivă asupra viitorului mobilităţii personale. Cel mai recent Vision Vehicle creat de BMW Group simbolizează începutul unei noi ere a plăcerii condusului – şi are premiera mondială în cadrul Salonului Auto de la Los Angeles.
Mai mult decât un simplu automobil, BMW Vision iNEXT reprezintă o cărămidă pentru viitorul BMW Group, care cuprinde tehnologia, designul şi modurile noi de gândire ce vor fi filtrate în întreaga companiei şi brandurile acesteia. Este pentru prima dată când toate domeniile strategice de inovaţie ale BMW Group – condus autonom, conectivitate, electrificare şi servicii (ACES) – au fost încorporate într-un singur automobil, în timp ce designul le împrumută expresia vizuală (D+ACES) şi oferă o avanpremieră a viitoarei faţete a plăcerii condusului.
Design concentrat pe om
Mobilitatea este o parte intrinsecă a vieţilor noastre, a experienţelor noastre, a fiinţelor noastre senzoriale. Pe scurt, este o cerinţă umană de bază. În consecinţă, deliberările despre viitorul mobilităţii se rotesc, mai mult ca niciodată, în jurul oamenilor, ale emoţiilor noastre şi al nevoilor şi preferinţelor noastre de mobilitate. În viitor, posibilităţile oferite de condusul autonom, electrificare şi conectivitatea tot mai mare vor deschide uşa pentru experienţe şi modalităţi complet noi a modela călătoria cu un automobil. În acelaşi timp, ele promit să ne schimbe dorinţele şi comportamentele stilului de viaţă.
Ambianţă-boutique pe roţi
Conducătorii vor avea o libertate tot mai mare de a decide cum doresc să folosească timpul petrecut în automobil. Designul interior al automobilului va deveni din ce în ce mai important, în care factorul de a te simţi bine jucând un rol mai proeminent. Astfel, BMW Vision iNEXT complet electric a fost creat ca un spaţiu mobil care oferă o calitate reală a vieţii şi răspunde necesităţii unui nou “spaţiu favorit” în care să putem fi noi şi să ne relaxăm. Designul rezultat emite o atracţie emoţională şi transmite o senzaţie pozitivă la intrarea în automobil.
Geometria habitaclului iNEXT este compusă din câteva linii curate, cu accent pe materiale şi culori. O combinaţie de stofă şi lemn creează un sentiment sofisticat asociat designului de mobilier şi contribuie la a-i oferi interiorului caracterul său special de “boutique”. Interiorul automobilului este plin de culori calde şi primitoare, cum ar fi nuanţa nude Purus Rosé, maro şi bej, în timp ce Mystic Bronze metalizat strălucitor accentuează efectul lor. Compartimentul din spate este dominat de tapiţeria din stofă Enlighted Cloudburst de culoare gri petrol, cu ţesătură Jacquard complicată, care rulează asimetric peste zona şezutului şi se extinde în panoul lateral şi în zona de rafturi.
Tehnologie inteligentă – integrată discret
Tehnologiile inteligente vor ajuta oamenii într-un mod tot mai discret în viitor. La BMW Vision iNEXT, aceste tehnologii rămân în fundal şi nu sunt vizibile – de aici şi numele Shy Tech – şi se utilizează numai atunci când este necesar sau la cererea conducătorului sau a pasagerilor. Nu este practic nevoie nici de ecrane, nici de butoane. Funcţiile pot fi operate cu ajutorul unor suprafeţe realizate din materiale cum ar fi lemn sau stofă, precum tapiţeria din stofă Jacquard de la BMW Vision iNEXT. Prin urmare, controlul automobilului este adaptat în toate privinţele cerinţelor persoanelor care călătoresc în acesta.
Exteriorul: precizie şi claritate
Şi exteriorul BMW Vision iNEXT este plin de inovaţii. Noul limbaj de design BMW i este vizibil clar prin liniile atractive şi formele clare, inclusiv suprafeţele puternic sculptate, curbate asemenea musculaturii pe flancuri. Culoarea Liquid Greyrose Copper spectaculoasă, ale cărei nuanţe se schimbă treptat de la cupru cald până la trandafirul întunecat, proiectează dinamismul nelimitate şi oferă un impact exterior mai mare. BMW Vision iNEXT oferă o abordare foarte modernă a părţii frontale BMW “four-eyed” clasice, completată cu faruri supersubţiri, în timp ce camerele (mai degrabă decât oglinzi exterioare) arată ceea ce se întâmplă în spate. Parbrizul se contopeşte cu acoperişul panoramic mare, oferind o vedere clară asupra interiorului inovator al automobilului.
În spate, liniile şi suprafeţele orizontale creează o atitudine largă şi dinamică, iar stopurile subţiri se pătrund adânc în spatele maşinii. Aerul curge de-a lungul acoperişului BMW Vision iNEXT până la marginea retrasă a acestuia, iar acest lucru se îmbină cu un difuzor – iluminat pentru un efect suplimentar – pentru a îmbunătăţi aerodinamica automobilului. Difuzorul este un element de stil atractiv, dar şi unul extrem de funcţional: pe lângă influenţa sa pozitivă asupra aerodinamicii Vision Car, creşte şi autonomia electrică. Fiind inspirat de maşinile de curse, difuzorul adaugă prezenţa sportivă pentru care BMW este renumită – fără a fi vizibilă vreo ţeavă de eşapament.
Premieră mondială în California
BMW Vision iNEXT are premiera mondială la ediţia 2018 a Salonului Auto de la Los Angeles. Vision Car al BMW Group va anunţa începutul unei noi ere în ceea ce priveşte plăcerea condusului şi va marca următorul pas al actualei ofensive de modele a companiei din München. Modelul de producţie BMW iNEXT va ieşi de pe linia de asamblare a uzinei din Dingolfing începând cu anul 2021, noua navă-amiral tehnologică transferând domeniile de inovaţie strategică ale companiei (D+ACES) pe şosea.