de peste 2 mil. euro și 40 de clienți permanenți la finalul lui 2015
Frisbo, prima platformă de e-fulfillment din România, activă pe piață din februarie 2014, a rulat în primele șase luni ale acestui an comenzi online de peste 500.000 euro, în creștere cu peste 100% față de primul semestru al anului trecut, și a ajuns la un portofoliu de circa 20 de clienți, din industrii precum fashion, cosmetice, jucării, mobilier sau încălțăminte. Compania își propune să onoreze, până la finalul lui 2015, comenzi în valoare de peste 2 milioane euro, și să ajungă la un portofoliu de peste 40 de clienți.
Frisbo, prima platformă de e-fulfillment de pe piața locală, care preia tot procesul operațional și logistic al magazinului online, a atras, în prima jumătate a anului, peste 8 clienți noi, atât din țară, cât și de pe piețe vecine, precum Moldova și Bulgaria. Printre aceștia se numără branduri precum Allkids.ro (magazin online ce comercializeză cărucioare și scaune pentru copii), Tucai (producător bulgar de racorduri flexibile), Benaza (noul brand al producătorului de încălțăminte Berkka.md din Republica Moldova) sau platforma pentru cinefili CinemaRX (pe zona de cadouri).
”Dacă în 2014 ne-am concentrat pe educarea pieței și explicarea conceptului de e-fulfillment, unul nou nu doar în România, ci și în Europa, în 2015 am continuat să explicăm, dar și să convingem mult mai mulți clienți să își externalizeze procesul logistic către un furnizor specializat. Majoritatea clienților cu care am discutat au avut încredere în calculele pe le-am prezentat: costuri de operare cu până la 50% mai mici, fără bătăi de cap cu furnizori terți, și răgazul necesar managementului magazinului pentru a realiza ce știe mai bine: management eficient”, declară Bogdan Colceriu, CEO-ul Frisbo.
Potrivit CEO-ului Frisbo, platforma și-a bugetat, pentru anul 2016, un rulaj de cel puțin 3 milioane euro și un portofoliu de aproximativ 100 de clienți.
”Ne bazăm estimările pe ritmul accelerat în care am evoluat, creșterea exponențială a e-commerce-ului, discuțiile cu potențiali parteneri, dar și feedback-ul pozitiv primit de de la întreaga piață”, adaugă Colceriu.
Beneficiul utilizării unui serviciu de e-fulfillment de către comercianții online este transformarea costurilor operaționale indirecte, precum depozitarea, preluarea comenzilor, gestiunea mărfii, facturarea, împachetarea, livrarea sau chiar gestionarea site-ului într-un cost direct, legat de numărul de comenzi realizate și de cantitatea de marfă aflată în stoc.
Efectele transformării costului logistic în unul fix, predictibil, se văd și la nivelul prețului de vânzare al produsului. Conform specialiștilor Frisbo, un control amănunțit al costurilor operaționale este esențial pentru competitivitatea comercianților online, acestea riscând să ajungă și până la 15% din prețul final al produselor comercializate
{mosloadposition user9}