Startup-ul Frisbo, platforma de smart e-fulfillment cu cea mai mare prezență în Europa Centrală și de Est, care preia depozitarea, ambalarea și livrarea comenzilor magazinelor online, lansează un proiect de digitalizare a celor mai afectate zone din economia românească, începând cu magazinele fizice, afectate de măsurile împotriva COVID-19 cauzate de noul coronavirus.
Frisbo oferă în acest sens transport gratuit al mărfii magazinelor în depozite sigure, în vederea mutării cât mai rapide și economice a vânzărilor în online, pentru a asigura continuarea operațiunilor.
Totodată, Frisbo, care deservește deja clienți precum Bitdefender, Meli Melo sau foodpanda, va oferi și consultanță gratuită pentru o tranziție cât mai urgentă a magazinelor fizice în magazine digitale (construcția magazinului digital, bune practici de vânzări în online, online marketing etc.), pentru ca acestea să-și poată continua activitatea în următoarele săptămâni și luni, amortizând impactul crizei de sănătate în desfășurare și crizei economice care va urma.
“Decizia Ministerului Afacerilor Interne de a suspenda activitatea majorității comercianților, precum și decizia sănătoasă a cumpărătorilor de a limita ieșirile din casă, vor provoca o scădere dramatică a traficului în magazine fizice, dar, ca o consecință, și o creștere masivă a cumpărăturilor online. Produse care până de curând aveau vânzări foarte mici în online (precum săpunul, detergentul, jocurile, produsele de fitness sau cafeaua) pot înregista în prezent creșteri de zeci de ori față de perioadele anterioare.
eMAG a raportat deja creșteri de 10% în primele faze ale restricțiilor. Considerăm absolut necesară tranziția online a magazinelor fizice pentru ca afacerile acestora să supraviețuiască. De asemenea, magazinele care vând deja online pot beneficia de standarde adaptate dinamic la noile condiții, pe care Frisbo le adoptă în timp real, în toate depozitele partenere și în colaborare cu toți curierii cu care lucrăm”, explică Bogdan Colceriu, fondator Frisbo.
Cu privire la normele de siguranță oferite de Frisbo, Vlad Târziu, Warehouse Network Manager, menționează că „printre măsurile de siguranță luate se numără schimburi de personal care nu se suprapun pentru evitarea contaminării și pentru asigurarea fluxului neîntrerupt de comenzi, dezinfecția depozitelor cu substanțe biocide, limitarea contactului uman cu marfa și coletele prin echipamente de protecție la împachetare și în tranzit, precum și stabilirea de puncte de predare între operatorii de depozite și curieri.”
„Continuitatea deservirii clienților noștri online este acum o prioritate. Cu produsele în două hale Frisbo distincte, care lucrează cu câte două schimburi care nu se intersectează, putem asigura această continuitate”, afirmă Alina Mitrica, e-commerce manager MELI MELO.
Potrivit reprezentanților companiei, viziunea Frisbo este dezvoltarea la nivel european și apoi global a unui nou standard de procesare a comenzilor, cu distribuție algoritmică. Astfel, Frisbo contribuie în condiții de maximă siguranță la îmbunătățirea pieței de e-commerce prin susținerea retailerilor și a experienței cumpărătorilor, cu impact pozitiv în infrastructura de depozitare și transport.