¤ Importantă recunoaștere internațională pentru Friends\TBWA în cadrul festivalului Ad Black Sea, care reunește 631 de campanii participante, din 12 țări.
¤ Campania Black Button Books, “Citește ceva mai bun” a câștigat premiul cel mare la categoria Print (Best in Contest for Print) și bronzul la categoriile Craft și Film.
¤ Campania face parte dintr-o inițativă constantă a editurii Black Button Books și Friends\TBWA de a încuraja promovarea cititului de cărți valoroase, cu impact.
Bombardați de studii și statistici care spun cât de puțin citesc românii și înconjurați din toate părțile de replica “N-am timp să citesc”, Friends\TBWA alături de Black Buttons Books a lansat o campanie prin care încurajează investirea timpului liber în citit cărți.
Insightul care a inspirat procesul de creație este că în spatele replicii “n-am timp” sunt multe ore de scrolling pe Facebook sau pe Instagram și că petrecem mai mult timp citind feeduri și asimilând informație care nu ne aduce niciun beneficiu real, dar ne consumă minutele. Astfel, echipa Friends \TBWA a lansat pentru clientul Black Button Books clipuri de prezentare a volumelor “Marea Carte cu Fețe” și “Compendiu de Insta Hashtaguri” – ,,cărți” pe care mulți dintre noi le citim zilnic, fără să ne dăm seama cât timp ne mănâncă.
“Citește ceva mai bun” ne invită să ne gândim ce facem de fapt cu timpul nostru de citit, acela pe care de multe ori nu ne dăm seama că-l avem și pe care-l pierdem printre statusuri online pe care le uităm în câteva minute.
“Când ne-am apucat de campanie ne-am dat seama că, de fapt, românii citesc destul de mult – studiile zic că peste 70% dintre românii cu acces la Internet petrec câteva ore bune pe Facebook zilnic. Așadar au timp de citit și chiar citesc, însă newsfeeduri, nu cărți. Dacă tot au timp de citit, poate nu-și dau seama. Și dacă-și dau seama, poate că or și vrea să citească ceva mai bun. Sigur că ne bucură premiile, dar și mai mult ne bucură reacțiile oamenilor care s-au întâlnit cu campania în reviste, prin București sau pe net”, a explicat Eugen Suman.
Campania a fost deja apreciată în presa internațională, în publicații precum The Drum, The Little Black Book – LBB Online sau Adweek și a adus cele mai bune rate de interacțiune de până acum pe platformele sociale ale editurii Black Button Books.
Echipa completă implicată în campanie este:
Advertising Agency: Friends\TBWA Bucharest
Client: Black Button Books
Elena Marcu
Anca Dumitrescu
Simplification Officer: Sorin Trâncă
Executive Creative Director: Eugen Suman
Head of Art: Paul Nedelcu
Art Director: Theodor Nistor
Copywriter: Teodor Chiripuci
Ilustrator: Fesus Barna
Client Service Director: Ioana Teodorescu
Photographer: Almost Readuy Productions
Strategic Planner: Adriana Vasile
Head of Strategy: Adina Buzatu
Production Director: Dan Neagu