La 10 ani de activitate, agentia se declara “un start-up de jumatate de milion de dolari”
FRIENDS Advertising – agentie de publicitate independenta – a inceput in 2013, la exact 10 ani de la fondare, un proces de reinventare a business-ului, la finalul caruia serviciile agentiei vor putea raspunde celor mai sofisticate nevoi de comunicare a brandurilor cu consumatorii, inclusiv in mediul digital.
FRIENDS Advertising are la dispozitie aproximativ 500.000 de dolari pentru a sustine intreaga constructie, care presupune resurse noi in agentie (creatie, strategie si planificare), traininguri, consultanti, parteneriate, dezvoltarea unor noi companii si instrumente.
„La final, FRIENDS va putea decide tot mai stiintific unde atinge mai bine, mai des si mai relevant un consumator al brandului X, care are tot mai multe obiceiuri digitale”, a explicat Sorin Tranca , Fondator si Director de Creatie al FRIENDS Advertising.
Anuntul vine in contextul aniversarii celor zece ani de la infiintarea FRIENDS Advertising, in luna aprilie. „In primul deceniu de viata, FRIENDS si-a centrat intregul proces de creatie pe cunoasterea consumatorului. Putem spune ca suntem un start-up, cu acelasi focus – pe consumator si nevoia lui de infotainment –, dar pe o noua constructie de business, mai inteligenta”, a completat Sorin Tranca.
Principalul beneficiar al acestui proces de dezvoltare – care se va derula pe tot parcursul anului 2013 – va fi consumatorul final. „Interactivitatea si eficienta in comunicare vor fi pilonii FRIENDS in strategia si procesul de creatie multimedia”, a declarat Nicu Stancescu, Managing Director al FRIENDS Advertising. In relatia cu clientii, spune Stancescu, FRIENDS va miza pe solutiile integrate de comunicare si, ori de cate ori e posibil, pe masurarea rezultatelor.
FRIENDS Advertising a fost fondata in 2003, la initiativa lui Sorin Tranca si Bojan Spasič, cea mai longeviva echipa de creatie (15 ani) din industria autohtona de publicitate. In 2006, FRIENDS a facut primii pasi catre dezvoltarea catre mediul digital, alocand resurse si competente dedicate mediului online.
Agentia il are ca actionar principal pe Sorin Tranca si a avut o cifra de afaceri de 3.838.699 lei in 2012 (+67%).
In 2008, FRIENDS a pus bazele Fundatiei FRIENDS For FRIENDS (FFFF), care a dezvoltat o serie de proiecte inovatoare si cu caracter de antreprenoriat social, cum ar fi Premiile Superscrieri, Creative Fitness Studio, Biblioteca de Inovatie, Ciorne, Lobul Creativ.
Printre proiectele de succes ale agentiei se numara: relansarea Silva pentru Heineken Romania (2012), repozitionarea Love Plus pentru PSI Romania (2012), Let’s Do It Romania (2011), Spalatoria de Barbati Axe (2008), rebranding-ul Delikat pentru Unilever (2007), repozitionarea Izvorului Minunilor (2007-2008), rebranding-ul Sibex (2011).
{mosloadposition user9}