FRIENDS Advertising a realizat proiectul de rebranding al Bursei Monetar-Financiare şi de Mărfuri Sibiu, lider al pieţei româneşti a instrumentelor financiare derivate, denumită în prezent SIBEX – Sibiu Stock Exchange.
Pentru construirea noului brand, echipa FRIENDS Advertising a colaborat cu SIBEX mai mult de un an de zile. În această perioadă, agenţia a conceptualizat şi implementat noua strategie, schimbarea numelui şi a identităţii vizuale, comunicarea de brand şi programe de brand engagement.
“Colaborarea cu FRIENDS Advertising a început în toamna anului 2010. Dupa câteva întâlniri cu echipa lor am conceput un plan care sa înlocuiască vechile idei şi care să aducă mult progres imaginii noastre. Am început cu un brand nou, un nou slogan, website, educaţie video şi acum am ajuns la campanii de achiziţie clienţi. Creativitatea lor ne-a transformat într-o bursă modernă, Sibiu Stock Exchange s-a aliniat, începând cu 2011, la standardele europene.”, afirmă Ovidiu Petru, Marketing Director, SIBEX.
Proiectul a reprezentat o provocare pentru echipa FRIENDS, având în vedere profilul financiar-bancar SIBEX şi contextul economic actual.
“Dacă din punct de vedere strategic comunicarea financiar-bancară e printre cele mai dificile, atunci să vedeţi cum e să încerci să fii, simultan, în poziţia de a concilia următoarele provocări, în interiorul acestei categorii: A. un brand care trebuie, practic, construit de la zero B. o companie exclusiv centrată pe produs, cu apetit redus de marketing C. o presiune serioasă din partea competiţiei, cu market share imens PLUS concurenţă indirectă cu investiţii masive D. un ciclu de vânzare intermediat şi extrem de sensibil contextual – şi literele alfabetului ar putea continua. ”, declară Sorin Trâncă, Creative Director şi fondator FRIENDS Advertising.
Noua identitate vizuală este inspirată din heraldica celor şapte cetăţi săseşti (Siebenbürgen) şi reprezintă tradiţia transilvăneană a comerţului, a schimburilor şi a seriozităţii. Logo-ul SIBEX transpune valorile consacrate ale comerţului transilvănean şi atitudinea modernă, reliefând faptul că Transilvania a reprezentat cel mai important punct de schimb comercial, aici punându-se bazele comerţului modern în România.
Sloganul – „Invest Your Ideas”/„Investeşte-ţi ideile”- vine în completarea şi susţinerea noii poziţionări SIBEX – un brand bursier care oferă posibilităţi de investiţii cu un randament superior. SIBEX este locul de întâlnire a celor care doresc să investească în ideile lor şi să le transforme în bani, oferind o varietate de instrumente şi oportunităţi de câştig, indiferent de contextul economic.
“Sunt încântat de felul în care FRIENDS a reuşit să livreze, până acum, servicii de comunicare strategică partenerului nostru SIBEX, Bursa din Sibiu. N-o să intru în detalii de execuţie asupra fazelor succesive de branding, comunicare cu partenerii, planning media, naming şi publicitate pentru primele produse, extrem de inovatoare, oferite spre vânzare la Sibiu, ci am să spun doar că sper să contribuim, cu expertiza noastră, la succesul unei întreprinderi vizionare, unde orice om îşi poate transforma ideile în bani.”, continuă Sorin Trâncă.
În continuarea efortului de rebranding, FRIENDS Advertising semnează şi două campanii ATL pentru două dintre produsele SIBEX: Dow Jones şi PHOENIX (produs financiar derivat, disponibil doar în cadrul SIBEX).
Echipa care a contribuit la realizarea proiectului de rebranding:
– din partea FRIENDS Advertising: Bojan Spasić – Senior Art Director, Sorin Trâncă – Creative Director, Nicu Stăncescu – New Business Director, Ilinca Marcu – Account Executive, Adrian Ioţa – Art Director şi Vladi Păunescu – Copywriter, Bogdan Vintilă – Senior Graphic Designer
– din partea SIBEX: Cristian Sima – Preşedinte SIBEX, Ovidiu Petru – Marketing Manager
FRIENDS Advertising a fost înfiinţată în 2003, în jurul echipei creative Sorin Trâncă – Bojan Spasic, cu o experienţă de lucru în această formulă de aproape 14 ani. Născută sub semnul creativităţii unor seniori în publicitate, FRIENDS şi-a întărit în timp această poziţionare şi lucrează la consolidarea ei pe principalele zone ale comunicării.
Doar în ultimii 3 ani FRIENDS a deservit în jur de 30 clienţi, printre care: Unilever (Dero, Knorr, Delikat, Sunsilk, Omo, Dove, Rexona, Axe – dar şi proiecte de Trade Marketing), SIBEX, Canon Photo-Video CEE (cont regional), Tina R, Medrom, Intersnack, Euro 26, Gealan, Siemens Romania, Libra Bank, Fundaţia Copii Sănătoşi, Porsche Bucureşti Vest 2, Valrom, Eclipse Sat Londra, Fan Courier, European Drinks, Ţiriac Imobiliare, Adama, Sensiblu, Dimri International, Raiffeisen Evolution, ITV Rusia, Titanmar, Monopoly Media, Rigips, Say Shops, PSI Swaziland, A&D Pharma, Romfelt Real Estate, Cris-Tim, F64, Let’s Do It Romania.
Sibiu Stock Exchange (SIBEX) a fost înfiinţată în 1994, având ca obiect inţial de activitate intermedierea de mărfuri, iar din 1997 s-a concentrat pe dezvoltarea şi administrarea pieţelor de instrumente financiare de tipul valorilor mobiliare şi produselor derivate.
Ca activităţi conexe administrării pieţelor de instrumente financiare, SIBEX derulează programe de instruire a specialiştilor pe piaţa de capital, fiind autorizată ca Organism de Formare Profesională de către Comisia Naţională a Valorilor Mobiliare (CNVM) şi Furnizor de Formare Profesională pentru calificarea Broker de către Comisia Naţională de Fomare Profesională a Adulţilor (CNFPA).
În 22 ianuarie 2010, SIBEX a lansat piaţa reglementată la vedere (Spot), prin listarea acţiunilor proprii. În septembrie, acelaşi an, SIBEX a realizat listarea primului emitent în cadrul sistemului alternativ de tranzacţionare administrat de societate
Societate privată, cu capital de 33,24 milioane lei, Sibiu Stock Exchange este primul operator pe piaţa bursieră din România autorizat de CNVM. Iniţiator al pieţei futures şi options în ţară, SIBEX este liderul pieţei româneşti a instrumentelor financiare derivate.