Freya POS, soluția software dezvoltată de Soft Tehnica pentru antreprenorii din Horeca&Retail, a încheiat anul 2022 cu o cifră de afaceri de peste 1 milion de euro, înregistrând o creștere de peste 30% față de anul 2021. Anul acesta, compania va aloca un buget de 350.000 de euro pentru finalizarea dezvoltării și lansarea FreyaCloud, următoarea generație de software pentru HoReCa.
Anul 2022 a reprezentat o perioadă de redresare pentru Horeca și Retail, după 2 ani în care măsurile anti-Covid au impus noi reguli și au condus la regândirea unor activități din fluxul companiilor din acest segment. Freya POS s-a adaptat acestor schimbări, atât prin adăugarea de noi funcționalități cât și prin integrarea cu alte aplicații adresate acestui domeniu. Un rezultat care argumentează succesul acestei strategii este numărul de clienți noi adăugați în portofoliu, peste 190 de companii noi din acest domeniu au ales să gestioneze activitatea cu ajutorul programului Freya POS.
Anul trecut au fost dezvoltate și Integrate numeroase funcționalități, un focus aparte fiind finalizarea dezvoltării soluției FreyaCloud. Estimarea de lansare pentru aceasta este trimestrul patru din 2023.
Printre funcționalitățile reprezentative necesare pentru piață și dezvoltate în 2022 se numără programatorul de prețuri util în a înregistra în timp real orice schimbare a acestora, integrarea livratorilor Bolt și Tazz, pe lângă implementarea existentă a Glovo, integrări cu aplicații de comandă la masă ca Poftigo, Ialoc și bilipay, dar și implementarea bacșișului și a ecosistemului de rapoarte și calcule din spatele acestei cerințe legislative. Totodată, se adaugă reușitelor și integrarea modulului de management francize pentru documentele transferabile între proprietari. Iar un loc aparte îl ocupă Freya Dispatch, modulul de de comandă telefonică, integrat cu o centrală telefonică și care permite identificare locației de livrare pe baza adresei clientului și plasarea automată a comenzii în acea locație.
Integrarea cu ProFluo a reprezentat un alt succes bifat în 2022, informațiile din facturile emise de furnizori fiind procesate și importate repede si corect în programul de gestiune Freya Cloud.
Freya Cloud Digital Signage este o altă funcționalitate lansată în 2022, și este un instrument adresat celor care doresc să difuzeze materiale promo de marketing pe dispozitivele Android vizibile clienților (în zona de check-out).
Modificările legislative și obligațiile impuse de stat prin sistemul Ro E-factura si Ro E-Transport au condus la noi adaptări, totul cu un scop precis – raportarea către autoritățile statutului să se întâmple rapid, corect și fără un efort mare din partea clienților. Freya POS vine cu aceste integrări care automatizează întreg procesul de raportare către autoritățile statului.
Un alt factor important ce a contribuit la rezultatele obținute în 2022 este și extinderea rețelei de distribuție FreyaPOS, prin adăugarea a 12 parteneri noi. Planurile de extindere au avut în vedere acoperirea zonei de vest și nord-vest a României, dar și zone cu potențial, precum Brașov sau Constanța.
„Dacă la început, industria HoReCa era o piață axată pe foaie și pix, cu locații individuale, fără planuri clare de dezvoltare, în prezent, proprietarii și managerii locațiilor au capacitatea de a analiza informațiile în detaliu, de a căuta să ia decizii bine documentate, pe bază de analize, iar Freya, prin produsele sale, oferă aceste informații. FreyaCloud nu mai e doar un sistem de gestiune a unui restaurant, ci are capacitatea de interconectare și generare de rapoarte complexe la nivelul unei locații, a unui lanț de locații sau chiar a unui lanț de francize, cu mai multe entități juridice. Suntem soluția care este perfect adaptată nevoilor și cerințelor actuale ale clienților”, a declarat Florian Bucă, CEO Freya HoReCa & Retail.
Dezvoltarea soluției FreyaCloud și consolidarea acesteia în zone precum managementul livratorilor, interconectarea platformelor online și exporturilor către sisteme de contabilitate financiară este unul dintre cele mai importante proiecte derulate de către companie în 2022.
Printre obiectivele de business pe termen lung vizate de echipa Freya POS se numără și dorința de a ajuta 5.000 de antreprenori și angajații acestora, prin asigurarea unui mediu de lucru cât mai productiv. De aceea, în anul 2023, scopul principal este reprezentat de extinderea cu 500 de companii a portofoliului de clienți, direct sau prin intermediul rețelei de distribuție.
Principalele provocări previzionate pentru anul 2023 se referă la evoluția mediului economic, care limitează dorința de investiții și schimbare a potențialilor clienți, pe fondul incertitudinilor economice. Freya este una dintre soluțiile care reușește să se adapteze la nevoile clienților, iar proiectele de digitalizare pe fonduri europene, introducerea obligativității de raportare electronică și de încasare cu cardul vor reprezenta câteva din oportunitățile ce trebuie luate în considerare.
La nivel de companie, anul trecut s-a încheiat cu o cifră de afaceri de peste 3,5 milioane de euro pentru toată compania Soft Tehnica, iar Freya a ajuns la peste un milion de euro, în creștere cu 30% față de anul precedent. Pentru anul 2023 Freya și-a propus să atingă o creștere cu 50% a cifrei de afaceri.
Un proiect important livrat anul trecut, ce trebuie menționat aici, este Freya Logistics, Software Gestiune Stocuri și Transport pentru companiile producătoare de Agregate Minerale, cu integrare Ro E-factura si Ro E-transport.
În acest moment, compania Soft Tehnica are 60 de angajați, iar echipa Freya este alcătuită din 27 de oameni. Pentru anul 2023 fondatorii își propun mărirea echipei prin angajarea în departamentele de Onboarding și Suport tehnic, dar și în departamentele de Vânzări și Dezvoltare produs.