Frank Digital, agenție de servicii digitale și Social Media, și Skepsis, agenție de BTL, au creat și implementat campania “3, 2, 1 Tu ești Ambasadorul Aperol Spritz" pentru Aperol, unul dintre cele mai cunoscute branduri de băuturi alcoolice din Italia.
Campania a debutat pe 1 mai, iar timp de trei luni consumatorii brandului italian au fost invitați să se bucure de o nouă experiență interactivă.
Campania de comunicare a Aperol Spritz a urmărit creșterea gradului de awareness a brandului și educarea consumatorului cu privire la rețeta 3 2 1 ( 3 părți Aperol, 2 părți Prosecco, o parte apă minerală), prin intermediul unor activări memorabile. Aceasta s-a concretizat în programul “3 2 1 Tu ești Ambasadorul Aperol Spritz", care a reunit o caravană în jurul țării, participarea la petreceri estivale și lansarea unei platforme digitale cu Facebook log-in.
“Aperol Spritz este o băutură populară în rândurile consumatorilor din România, în special pe timpul verii. De-a lungul comunicării pentru acest brand, am observat că fanii Aperol Spritz adoră să-și facă selfie-uri sau să-și fotografieze paharele cu băutură pentru a urca pozele pe Instagram sau Facebook. Așa că ne-am gândit la o manieră creativă de a răsplăti acești consumatori pentru momentele lor Aperol Spritz, desemnând patru ambasadori ai băuturii, într-un mod inedit", a declarat Oana Grasu, Digital Account Manager, Frank Digital.
Recrutarea celor patru ambasadori a fost organizată în jurul unei caravanei naționale a distracției. Traseul barului mobil Aperol Spritz a început pe 1 mai în Mamaia, și a continuat cu un tur prin cele mai mari șase orașe din țară – București, Sibiu, Brașov, Cluj Napoca, Timișoara și Iași. Odată cu prima petrecere Aperol Spritz, s-a lansat și platforma în care fanii se puteau înregistra și colecta puncte pentru a deveni unul dintre ambasadorii Aperol Spritz.
Aplicația campaniei a reunit trei secțiuni principale: – Caravana, unde fanii puteau urmări în timp real traseul barului mobil, datele petrecerilor din țară și after-movie-urile acestora; Prepară un Aperol Spritz – o zonă virtuală care le permitea să prepare un pahar de Aperol Spritz și secțiunea foto – 3 2 1 Selfie – în care fanii își puteau încărca selfie-urile pentru a primi puncte bonus, având astfel șanse mai mari să primească titlul de ambasador Aperol Spritz.
Principalele rezultate ale campaniei includ:
· O creștere cu peste 60% a căutărilor după cuvintele cheie „Aperol Spritz” în motorul de căutare Google, față de perioada similară din 2014
· Un număr de 30.000 de fani au accesat aplicația online și au preparat corect 5310 de pahare de Aperol Spritz
· 6644 de selfie-uri încărcate în secțiunea foto a aplicației dedicate
· 159.000 de vizualizări pe YouTube a after movie-urilor realizate de către cei peste 74.000 de utilizatori unici
· Un reach estimat de peste 885.000 de utilizatori pe Facebook
· O creștere a vânzărilor Aperol de 56% în termeni de unități, față de aceeași perioadă a anului 2014
· Peste 150 de materiale generate pe bloguri și Social Media.
Campania “3, 2, 1 Tu ești Ambasadorul Aperol Spritz" a ocupat locul 1 la Gruppo Campari Awards. Echipa care au coordonat și implementat campania pentru Aperol include:
Frank (Digital & Social Media): Ciprian Susanu – Head of Digital, Oana Grasu – Digital Account Manager, Ionuț Mustață – Senior Copywriter, Florin Oprea – Senior Web Developer, Silviu Semegal – Senior Web Designer, Paul Tănase – Junior Web Designer.
Echipa Skepsis (BTL) care a fost coordonată de Andrei Comănescu, Project Manager Skepsis.
Pentru mai multe detalii despre campania “3, 2, 1 Tu ești Ambasadorul Aperol Spritz", accesați video-ul: