Lanțul de cafenele „Coffee 2 Go” fondat de Vlad Timaru, Iuliana Timaru și Mircea Rădulescu estimează pentru 2019 o cifră de afaceri de 1,5 mil. de euro, o creștere cu 15% comparativ cu anul trecut, iar până la finalul acestui an întregul lanț de cafenele va ajunge la un număr de 45 de unități.
“Coffee 2 Go” se regăsește în București, Brașov, Sibiu, Cluj Napoca, Buzău, Brăila și Piatra Neamț, în această lună va fi prezent în Târgoviște și Alba Iulia, iar până la finalul anului și în Craiova, Timișoara și Roșiorii de Vede. Până în 2018 au fost deschise 35 de cafenele, dintre care 80% în regim de franciză, iar pentru anul în curs sunt planificate a fi deschise 10 unități în regim de franciză.
Cifra de afaceri a întregului lanț de cafenele a fost de 1,3 mil. euro în 2018, iar în acest an se estimează o creștere cu 15%, ajungând la 1,5 mil. euro și un număr total de 45 de cafenele deschise.
Investiția într-o franciză „Coffee 2 Go”
“Coffee 2 Go” a dezvoltat două concepte ce pot fi operate în regim de franciză, “Kiosk” sub forma unui pahar supradimensionat de cafea și “Inside”, care se bucură de o versatilitate a designului de interior. Invetiția inițială pentru o cafenea de tip „Kiosk” sau „Inside” este de aproximativ 16.000 euro, TVA inclus, care include totalitatea echipamentelor, training, chirie spațiu, cheltuieli de racordare la utilități, costuri de autorizare, amenajare spațiu și mobilier interior, în cazul unităților de tip “Inside”, stoc initial de marfă, sistem de fiscalizare și gestiune. Acest cost inițial este variabil, cheltuielile variabile fiind legate de spațiul ales. În ambele situații, se adaugă taxa de intrare în franciză, în valoare de 2.000 euro + TVA pentru „Inside” și 1.000 euro + TVA pentru „Kiosk”.
Pentru locația de tip „Kiosk”, suprafața mimină este de 4 metri patrați, iar pentru „Inside” este de 18-20 metri pătrați. Localizarea spațiului este foarte importantă, aceasta fiind unul dintre criteriile de acceptare ca francizat.
Contractul de franciză are o durată de 5 ani, iar după această perioadă francizatul are posibilitatea să opteze pentru prelungirea contractului, cu o perioadă de încă 5 ani, sau să iasă de sub umbrela „Coffee 2 Go”. Astfel, renunță la brand și la orice altă formă de proprietate intelectuală transmisă cu titlu provizoriu pe perioada contractuală. Pe întreaga perioadă de derulare a contractului, francizații plătesc o redevență lunară, contravaloarea serviciilor de know-how, transfer de proprietate intelectuală, apartenența la un grup de societăți similare de succes. Redevența este în cuantum fix, în valoare de 200 euro + TVA atât pentru “Inside”, cât și pentru “Kiosk”.
Cum devii francizat „Coffee 2 Go”
“Coffee 2 Go” a dezvoltat proceduri complexe de selecție a francizaților pentru a reduce riscurile și pentru a asigura succesul afacerii, care cuprind un curs de antreprenoriat și un curs avansat de barista, organizate intern. Numai absolvenții acestor cursuri vor putea deveni francizați „Coffee 2 Go”, iar în perioada următoare, fondatorii planifică să deschidă propria școală de barista pentru francizații „Coffee 2 Go”.
“Anul acesta am decis să îmi folosesc toată experiența, oferind exemplul meu și altor antreprenori care doresc să acceseze o franciză, devenind astfel Director de Start-Up în cadrul Asociației Române de Franciză (ARF), și pot spune că viitorul aparține celor care își vor adapta franciza, modelul clasic al acesteia fiind limitativ. Suntem cea mai adaptabilă franciză, în sensul în care am adaptat amenajarea și conceptul în funcție de solicitant și locația acestuia. De exemplu, am integrat conceptul “Coffee 2 Go” într-o ciocolaterie și cofetărie, astfel încât consumatorul să poată achiziționa și băutura preferată; am implementat conceptul sub forma unui coffee corner în clădirea de birouri LEROY MERLIN, fiind o locație destinată exclusiv angajaților LEROY MERLIN”, a spus Vlad Timaru – cofondator “Coffee 2 Go”.
Unul din motivele pentru care Franciza „Coffee 2 Go” este una dintre cele mai accesate francize din România, se datorează gamei variate de produse din care consumatorul își poate alege băutura preferată. „Coffee 2 Go” are în prezent 35 de băuturi preparate pe loc, atât băuturi reci, cât și băuturi calde, pe bază de cafea și pe bază de ceai sau fructe naturale, iar 30% dintre acestea nu se regăsesc în meniul altor coffee shop-uri, fiind rezultatul inovării continue, cât și din dorința de a oferi consumatorilor băuturi spectaculoase. Fiecare produs „Coffee 2 Go” are un secret tehnic, un ingredient sau un procedeu de preparare, ce face ca băutura să se diferențieze în piață.
În acest an, „Coffee 2 Go” a înregistrat o creștere cu 200% a vânzărilor pe segmentul băuturilor reci, băuturi care se regăsesc exclusiv în lanțul de cafenele „Coffee 2 Go”, fiind produse proprii, cum ar fi Frappe-ul Proteic, primul frappe din România, preparat pe bază de proteină concentrată recomandat sportivilor ce urmăresc performața fizică, Frappe-ul cu Cereale, Frappe-ul Vegan, cât și gama Frappe-urilor create cu Snickers, Oreo și Twix.