Brandient a desenat prima identitate proprie a Echipei Naționale de Fotbal
În pragul centenarului României — și în curând al naționalei — Brandient a creat prima identitate proprie a Echipei Naționale de Fotbal. Această identitate consacră relevanța unuia dintre cei mai importanți vectori de branding de națiune — care este fotbalul național. Noul logo, inspirat chiar de estetica stemei României — după modelul folosit de majoritatea echipelor naționale ale lumii, simbolizează unitatea regiunilor istorice ale țării în jurul mingii de fotbal, și implicit forța celui mai popular sport în România; dintr-o altă perspectivă, acesta poate fi interpretat ca loialitate a românilor față de acest sport.
Proiectul a fost realizat în 2016, ca parte a programelor de management al schimbării coordonate de tânăra echipă de management a Federației Române de Fotbal — unica structură sportivă de nivel național care poate reprezenta România în competițiile fotbalistice internaționale. O identitate de brand puternică crește șansele reușitei procesului de schimbare, prin alinierea resurselor cu viziunea, cu ambițiile și cu oamenii, în jurul aceleași ideologii. În contextul în care majoritatea echipelor naționale au de multă vreme identități proprii care folosesc elemente ale identității naționale, România nu mai putea ignora avantajul emoțional pe care-l conferă această abordare. În plus, delăsarea istorică în strategia brandingului de națiune a transferat povara reprezentării aproape integral în seama brandurilor instituționale, sectoriale și chiar comerciale, de unde și responsabilitatea sporită a acestora.
Astfel că Brandient a desenat identitatea vizuală a Naționalei de Fotbal invocând elemente heraldice generice, stilizându-le original într-o estetică modernă, adecvată unei entități de reprezentare națională, dar care nu poate ignora dimensiunea de spectacol sportiv. Această identitate vizuală spune clar “România” — iar în centrul compoziției, pentagonul sugerează chiar mingea de fotbal, ca o afirmare a pasiunii arzătoare pe care românii o manifestă pentru acest sport. În acest fel, valorile care stau la baza brandului sunt exprimate fără compromis și fără ambiguitate: unitate națională și loialitate, mândrie națională și patriotism, optimism și îndrăzneală, creativitate și fairplay.
Rezolvarea grafică este geometrizată, în culori liniare, pentru a ușura implementarea coerentă într-o gamă largă de aplicații, de la echipamentul oficial până la merchandising pentru suporteri, și de la decorarea autocarului oficial până la animații pentru televiziune.
Aceast blazon identitar oferă jucătorilor care au onoarea să îl poarte pe inima lor atât putere, cât și responsabilitate — și contribuie la consolidarea loialității naționale prin sport.
Sperăm cu toată inima ca această identitate de brand, creată cu iubire și pasiune, să fie o inspirație pentru victoriile ce vor veni negreșit — și un model de branding de națiune română modernă.