UPC aplică vânzarea forțată clienților săi
APC România a primit în ultimele zile mai multe sesizări din partea consumatorilor, având ca obiect noua campanie a UPC Romania prin care toți abonații săi la serviciul de televiziune prin cablu au primit automat în cadrul pachetului de servicii o ”extraopțiune” Extra Fotbal.
Problema care apare în această situație este faptul că această extraopțiune are un cost suplimentar, iar pentru a nu beneficia de aceasta consumatorii ar trebui să facă o cerere expresă în acest sens, fiind practic forțați să primească un serviciu pe care nu și l-au dorit și pe care nu l-au cerut înainte companiei.
UPC Romania a mascat această nouă extraopțiune sub forma unei modificări a contractului, încercând astfel să evite prevederile O.G. 99/2000 privind comercializarea produselor și a serviciilor pe piață, care interzice prin art. 54 vânzările forțate de produse și servicii.
În concepția APC România campania UPC România reprezintă o modificare a contractului, dar prin introducerea unui serviciu nou, distinct. Argumentele în favoarea acestei opinii sunt cele prezente în pliantul campaniei: este vorba de un serviciu care poate fi dezactivat sau activat oricând de consumatori, prin urmare, care poate fi adăugat sau eliminat oricând din conținutul serviciilor furnizate de companie, fără a aduce atingere integrității serviciului de televiziune prin cablu furnizat inițial, are un tarif distinct, care se adaugă la tariful pe care consumatorul îl plătea deja pentru serviciul de televiziune prin cablu.
APC România solicită companiei UPC România, în mod public, renunțarea la această tehnică de vânzare incorectă și luarea tuturor măsurilor pentru evitarea prejudicierii consumatorilor, inclusiv notificarea consumatorilor în legatură cu renunțarea la vânzarea forțată.
Aici puteți citi întregul articol.