Deschiderea oficială a primului showroom Lotus în România a avut loc astăzi în prezenţa piloților de Formula 1 Nigel Mansell și Martin Donnelly, a lui Ion Bazac, preşedinte al Forza Rossa şi a lui Guillaume Chabin, directorul de vânzări la nivel mondial al Lotus Cars Ltd.
Prin parteneriatul cu Lotus Cars Ltd., Forza Rossa îşi propune să crească vizibilitatea şi notorietatea brandului Lotus în această parte a Europei. Compania va veni în întȃmpinarea clienţilor cu cele mai noi modele de mașini Lotus, cu service și after-sales, în Romȃnia, Serbia, Muntenegru și Republica Moldova. În aceste ţări, Forza Rossa a fost desemnată reprezentant exclusiv, ceea ce confirmă extinderea internațională, la nivel regional, a companiei românești.
Dany Bahar, CEO Lotus Cars Ltd, s-a arătat entuziasmat de această nouă colaborare: ’’Suntem conştienţi de importanţa şi de potenţialul uriaş al pieţei din Europa de Est şi suntem încântaţi că am găsit în România un partener care împărtăşeşte valorile noastre privind calitatea, performanţa şi inovaţia. Sub conducerea lui Ion Bazac, Forza Rossa s-a bucurat de un real succes pe piaţă şi suntem convinşi că reușita va veni şi în parteneriatul cu Lotus. Vă urez bun venit în universul Lotus – cel al performanţei datorate materialelor ușoare, incredibilei manevrabilităţi și stabilități şi, bineînţeles, plăcerii de a conduce! O să-l îndrăgiți cu siguranță! ”
Istoria Lotus este puternic legată de tradiţia şi succesul său în Formula 1 în anii ’60, ’70 şi ’80 alături de campioni precum Jim Clark, Graham Hill, Jochen Rindt, Emerson Fittipaldi, Mario Andretti, Ayrton Senna, Nelson Piquet, Nigel Mansell sau Mika Hakkinen.
LOTUS CARS LTD
O nouă echipă de top manageri și designeri s-a instalat la Lotus Cars în ultimele 15 luni pentru a marca o noua eră în evoluția grupului. Începând din octombrie 2009, Dany Bahar, fost Vice Președinte, director de operațiuni marketing și de vânzări la Ferrari, devine CEO al Lotus Cars Ltd. S-au compus echipe noi de design, concepție, inginerie, marketing, cu personal ce provine de la brand-uri celebre: Ferrari, Aston Martin sau AMG. Programul de dezvoltare al companiei este măreț și are loc într-un context internațional în care concurența este tot mai aprigă. Noul management al Lotus dorește să păstreze valorile care au consacrat imaginea mărcii în trecut: inovație, performanță, eleganță şi noblețe.
La Salonul Auto de la Paris, în octombrie 2010, Lotus a prezentat 5 modele noi, eveniment unic în istoria industriei auto:
FORZA ROSSA
Forza Rossa, compania românească lider pe piața mașinilor sport și de lux, are ambiții de dezvoltare foarte înalte, în acord cu succesul pe care l-a cunoscut în România în ultimii ani. Prin numirea unui nou director de marketing, a unui brand manager dedicat mărcii Lotus și a unui personal de cea mai înaltă calificare în domeniul tehnic, Forza Rossa este pregătită să-și întâmpine clienții și să le răspundă celor mai exigente cerințe.
Proiectele de dezvoltare ale companiei depășesc cu mult granițele țării. Prin acordul cu Lotus Cars, Forza Rossa devine dealer exclusiv al mărcii britanice în Serbia, Muntenegru și Republica Moldova, devenind astfel un grup internațional.
Prin lansarea acestui brand, Forza Rossa dorește să creeze în Romȃnia o nouă dinamică de promovare a unei adevărate culturi a automobilului, dar nu numai. Compania dorește să creeze şi o adevărată legătură între toți pasionații de mașini și entuziaștii mărcii Lotus și să facă cunoscut românilor fabulosul succes sportiv al mărcii pe circuitele de concurs din lumea întreagă. Dar, Forza Rossa dorește, în special, să se alăture clienților săi în pasiunea comună, să îi învețe să se bucure pe deplin și în perfectă siguranță de magicele mașini englezești, prin cursuri de pilotaj și de perfecționare, sesiuni de rulaj pe circuit și raliuri turistice în cele mai frumoase locuri din România și din afara țării.
Până la următoarele lansări, cele mai recente modele, Lotus Elise, Lotus Evora și Lotus Exige, pot fi achiziționate direct din showroom-ul de la Airport Plaza. Și adevăratele emoții și bucurii ale condusului și pilotajului pot începe…
Ion Bazac, președinte Forza Rossa: “Lotus este o marcă ce se adresează cunoscătorilor. Modelele Lotus sunt absolut originale. Ele se disting prin ingeniozitate, se impun prin eleganță şi fac diferența prin performanțe. Pentru Forza Rossa este o mare onoare și bucurie să fie importatorul oficial în România și în țările din jur. Vă urez bun venit într-o nouă eră a automobilului, a emoției și a pasiunii!”
NIGEL MANSELL
Nigel Mansell s-a născut la Upton upon Severn, în Worcestershire, la 8 August 1953. El a fost una dintre revelațiile sfârșitului anilor ‘70 în Formula 3 britanică. Colin Chapman, fondator al mărcii Lotus, l-a remarcat și i-a oferit un post de pilot de teste în echipa de Formula 1 în 1980. El a debutat în Grand Prix în același an, cu Lotus, continuând cu echipa până în 1984. În perioada Lotus, Nigel și-a perfecționat pilotajul și a obținut primul podium cu echipa britanică în Marele Premiu al Braziliei 1982. Decesul lui Colin Chapman, în luna decembrie a aceluiași an, l-a marcat profund, cei doi fiind prieteni buni pe plan personal.
În 1985, Mansell se alătură echipei Williams și obține prima victorie din carieră în același an pe circuitul de la Brands Hatch, în cadrul Marelui Premiu al Europei. El devine vice-campion mondial în 1986 și 1987. În 1989 debutează cu Ferrari printr-o spectaculoasă victorie în chiar prima manșă a sezonului, pe circuitul din Jacarepagua, Brazilia. Mansell contribuie, prin rezultate, la reconstruirea echipei de la Maranello și la revenirea ei în top.
Vice-campion mondial în 1991, cu Williams Renault, după un duel foarte spectaculos cu Ayrton Senna pe toată durata campionatului, Mansell realizează și cea mai frumoasă depășire din istoria Formulei 1, pe circuitul de la Barcelona, în duel cu același Senna.
În 1992, Nigel primește laurii titlului mondial de Formula 1 iar în 1993 câștigă trofeul IndyCar, din America, la doar prima sa participare, fiind singurul pilot din lume care a cucerit cele două titluri consecutiv. Ultima victorie a înregistrat-o in 1994, la Adelaide, în Australia, iar în 1995 s-a retras oficial din Formula 1. Ȋn 2010, Mansell a concurat, alături de cei doi fii ai săi, Leo și Greg, pe un prototip LMP1 în cursa de 24 de ore de la Le Mans.
MARTIN DONNELLY
Martin Donnelly s-a născut la Belfast, în Irlanda de Nord, la 26 Martie 1964. El a concurat în Formula Ford 2000, Formula 3 britanică și în Formula 3000 și a debutat în Formula 1 la Le Castellet, în Marele Premiu al Franței, în 1989, pe o mașină Arrows. În 1990, Donnelly este pilot oficial al echipei Lotus în Formula 1 și reușește câteva performanțe promițătoare, înaintea unui accident pe circuitul Jerez ce i-a fost aproape fatal. El a revenit la volanul unui monopost în 1993, pentru echipa Jordan, dar nu a mai luat startul oficial într-un Grand Prix. După acel moment, Donnelly a înființat Martin Donnelly Racing, echipă ce a devenit foarte activă în campionatele britanice de întreceri auto.
DONATO COCO
Prezent la București la evenimentul de lansare a mărcii, Donato Coco, directorul de design al Lotus, face parte din cercul foarte restrâns al celor mai faimoși designeri din istoria automobilului. Născut în 1956 la Foggia, în Italia, Coco a studiat arhitectura la Besancon, în Franța, înainte de a obține un master în Design al Automobilului la Royal College of Art din Londra (RCA).
Donato Coco este fostul director de design și dezvoltare al Ferrari, unde a realizat modelele Ferrari F430 Scuderia Coupé și Spider 16M, Ferrari California, 599XX și noul F458 Italia. Înainte de Ferrari, Coco a fost Designer Șef al Automobiles Citroën, unde a fost responsabil de proiecte celebre printre care și cele de competiții: ZX Paris Dakar sau Xsara World Rally Car.
În timpul studiilor de la Royal College of London, Donato Coco a primit premiul I în concursul de design, distincția fiindu-i acordată de Margaret Thatcher în timpul mandatului de Prim Ministru al Marii Britanii.
GAMA ACTUALĂ LOTUS, CE SE POATE ACHIZIȚIONA DIN SHOW-ROOM-UL FORZA ROSSA OTOPENI
LOTUS ELISE
Modelul Elise și-a făcut loc în istorie ca cea mai faimoasă din “micile” mașini sportive ale anilor ’90-2000. Chiar înainte de aniversarea a 5 ani de la intrarea în producție, Elise devenise modelul Lotus cel mai vândut din istoria mărcii. Evoluând continuu de atunci, Elise este azi un mit al automobilelor sportive și, cu siguranţă, istoria sa nu se va opri aici.
LOTUS EVORA
Mult așteptata Lotus Evora se prezintă cunoscătorilor cu un stil avangardist și cu soluții tehnice ingenioase, specifice renumelui mărcii. Comercializat din 2009, acest model este un produs al celor mai recente inovații în prelucrarea aluminiului, în dezvoltarea șasiului și a ținutei de drum. Evora este un demn succesor al modelelor de succes din trecut și un adevărat supercar al generației actuale.
LOTUS EXIGE
Modelul Exige este un “mic” supercar, capabil să înfrunte cu succes pe drum sau pe circuit orice provocare din partea concurenței. Dotat cu multe elemente sport, Exige se prezintă ca o excelentă alternativă pentru amatorii de adrenalină și de emoție, în special datorită unui incredibil raport greutate/putere. Maşina poate rula atȃt pe circuit precum şi pe drum deschis, oferind senzații de condus unice.