Forza Rossa va dezvălui, în premieră pentru România, noul Ferrari 458 Challenge model 100% de competiţii. Berlineta dedicată pasionaţilor şi piloţilor confirmaţi, va fi prezentată luni, 21 februarie, ora 11.00, la showroom-ul Ferrari din Otopeni.
Prin noul 458 Challenge, producătorul de la Maranello le aduce pasionaţilor de pilotaj o întreagă serie de noutăţi, reuşind prin acest model o combinaţie excepţională între performanţe de top, pilotaj de mare precizie şi senzaţii unice pe traseele de competiţie.
Berlinetta dotată cu motor V8 este derivată din modelul de stradă 458 Italia şi este cel de-al cincilea model utilizat de Ferrari în programul său de curse, Ferrari Challenge Trofeo Pirelli ce se desfăşoară pe trei continente (Europa, America de Nord şi Asia).
În România, Ferrari 458 Challenge a fost comandat deja de trei clienţi pasionaţi de competiţii. Aceştia vor putea rula la bordul maşinii pe circuitele europene.
Prin experienţa întreţinerii şi gestionării maşinilor de competiţii, Forza Rossa dezvoltă un domeniu de competenţe unic în România şi îl va putea exploata şi pune în aplicare în relaţia cu clienţii maşinilor de stradă actuali sau viitori, cu posibilitatea să dezvolte configuraţii tehnice pe măsura celor mai înalte exigente cerinţe. Primul Ferrari 458 Challenge va fi prezentat luni, 21 februarie, orele 11.00, la showroom-ul Ferrari din Otopeni, în cadrul unui eveniment la care reprezentanţii Forza Rossa vă vor oferi mai multe detalii despre renumitul model.
Ferrari 458 CHALLENGE
Motorul V8 de 4499 cmc al 458 Challenge rămâne pe aceleaşi coordonate dinamice precum cele ale lui 458 Italia de stradă: putere maximă de 570CP la 9.000 rpm. Totuşi, au fost modificate rapoartele şi calibrarea cutiei de viteze F1 cu dublu ambreiaj pentru a garanta un cuplu mai mare la turaţii joase. 458 Challenge este de asemenea echipat cu diferenţialul electronic E-Diff utilizat deja pe versiunea de stradă, o premieră pentru maşinile Ferrari destinate numai circuitelor.
S-au depus eforturi semnificative pentru a reduce greutatea maşinii. Acestea s-au concentrat atât pe exterior cât şi la interior, inginerii Ferrari acordând o atenţie deosebită reducerii grosimii panourilor de caroserie şi utilizării unor materiale uşoare, cum sunt lexan-ul şi fibra de carbon.
Noul 458 Challenge are, de asemenea, o suspensie special concepută pentru curse, cu arcuri mai ferme, amortizoare din aluminiu, jante pe 19 inch cu prindere centrală echipate cu pneuri slick Pirelli şi o gardă la sol redusă cu 50mm faţă de modelul de serie. Trenul de rulare este de asemenea echipat cu frâne Brembo CCM2 de ultimă generaţie asociate cu sistemul ABS care a debutat pe 599XX, maşina experimentală extremă a mărcii italiene.
O altă premieră pentru modelul Ferrari Challenge este adoptarea sistemului de control al tracţiunii F1-Trac, cel mai sofisticat din clasa sa. Dezvoltat intern de către Ferrari, sistemul F1-Trac monitorizează constant nivelul de aderenţă a celor patru roţi, pentru a oferi o ţinută de drum perfectă. Au fost dezvoltate două calibrări speciale pentru pistă pentru acest sistem, derivate din experienţa specifică a Ferrari din campionatele F1 şi GT. F1-Trac este complet integrat cu diferenţialul E-Diff pentru a garanta stabilitate şi acceleraţie maximă atât la intrarea cât mai ales la ieşirea din viraje.
Setările sistemelor ABS/EBD, F1-Trac şi E-Diff sunt selectate prin intermediul manetei de pe volan (manettino), o altă premieră pentru un model dezvoltat pentru Ferrari Challenge. Pilotul poate alege între trei configuraţii: OFF (controlul tracţiunii dezactivat), poziţia 1 şi poziţia 2. Ultimele două poziţii oferă niveluri mai mari de intervenţie a sistemelor electronice şi sunt selectate în conformitate cu aderenţa de pe pistă.
În timpul sesiunilor intensive de dezvoltare a tehnologiilor implementate pe 458 Challenge pentru a-l pregăti pentru pistă, inginerii au reuşit de asemenea să îmbunătăţească timpii maşinii pe circuitul de la Fiorano cu aproape 2 secunde faţă de predecesorul său, rezultând un nou record de 1m16.5 secunde pentru parcurgerea întregului circuit. La fel de impresionante sunt forţele laterale pe care le poate genera noua maşină – până la 1.6G de acceleraţie laterală!
Modelul Ferrari 458 GT îşi va face debutul în campionatele internaţionale de Grand Turism, prima provocare fiind cursa de 12 ore de la Sebring, ce va avea loc pe 19 Martie pe circuitul american din Florida, etapa contând ca prima manşă a International Le Mans Cup şi a American Le Mans Series.
{mosloadposition user9}