aduce in atentia opiniei publice necesitatea preventiei in sanatate si importanta datelor deschise in imbunatatirea sanatății romanilor
GSK Consumer Healthcare a organizat joi, 17 septembrie, a doua ediție a evenimentului „Healthcare Connections – Educație pentru sănătate în România: Parteneriate strategice între Guvern, mediul de afaceri și organizațiile neguvernamentale”. Această inițiativă are ca scop crearea unei platforme de comunicare prin care persoane cheie din instituții publice, domeniul privat și ONG-uri să analizeze subiecte actuale și de interes din domeniul sănătății, să discute exemple de bune practici şi să identifice oportunităţi și soluţii prin care să îmbunătățim starea de sănătate a românilor.
„La evenimentul de astăzi, am discutat despre rolul central pe care îl are conduita preventivă în construirea unui stat sănătos. Educând tinerele generaţii să acorde atenţie alimentaţiei echilibrate, să aibă un stil de viaţă sănătos şi să ştie unde pot căuta informaţii relevante despre sănătatea lor, va pune bazele unor generaţii cu o stare de sănătate mai bună. Misiunea Healthcare Connections este de a promova şi încuraja parteneriate public-privat-ONG care sa crească impactul intervenţiilor în comunităţi şi să rezolve problemele stringente de sănătate” menţionează Andi Dumitrescu, Director de Vânzări România & Republica Moldova, GSK Consumer Healthcare.
Subiectele dezbătute s-au concentrat asupra apetitului pentru informaţii despre sănătate a românilor, despre cum datele deschise guvernamentale prezintă un potenţial imens pentru îmbunătăţirea sistemului de sănătate prin parteneriate public-privat-ONG. Invitaţii forumului au prezentat exemple de proiecte care pot constitui programe de acţiune pe termen lung, prin colaborarea tuturor părţilor interesate, lansând astfel un apel către acţiune pentru schimbarea statisticilor îngrijorătoare din România.
· În era digitală, tot mai mulţi oameni caută informaţii despre sănătate, care să fie uşor disponibile şi la orice oră: 4,5 milioane de români vizitează într-o lună primele 5 site-uri de sănătate1.
· Însă acest apetit pentru informaţie nu se traduce în conduita zilnică printr-o grijă activă faţă de sănătate şi o conduită preventivă consecventă, o dovadă fiind datele statistice şi de consum din România: deşi 90% dintre români recunosc importanţa periajului dentar de 2 ori pe zi, jumătate dintre ei îşi periază dinţii doar o dată pe zi2, cu o medie de consum de 1,5 tuburi pastă de dinţi/an de persoană3; iar în segmentul medicamentelor fără prescripţie medicală, românii cumpără medicamente OTC în valoare de 25 euro în decurs de 3 luni, mult sub nivelul Bulgariei (41 euro) şi la aproape o treime din ceea ce cheltuiesc vest-europenii (67 euro)4. Acest lucru ne spune că majoritatea românilor nu apelează la medicamente fără prescripţie medicală care pot ameliora primele simptome ale unor afecţiuni simple sau care pot să prevină apariţia unor boli cu consecinţe mai grave, ajungând în cele mai multe cazuri să împovăreze, astfel, sistemul de sănătate sub-finanţat din România.
· Reprezentanţii United Way atenţionează că 14% din populaţie ramâne cu probleme medicale nerezolvate, datorită costurilor mari ale serviciilor medicale, accesului dificil la unităţile medicale sau a timpului de aşteptare.
· România se află pe ultimul loc în Europa la nivelul investigaţiilor de depistare (screening)5.
· Soluţiile pentru această situaţie pot veni din sfera datelor deschise din sfera guvernamentală, de la instituţii medicale, construind astfel aplicaţii şi programe complexe care să contribuie la îmbunătăţirea sănătăţii oamenilor.
· România a fost aleasă în iulie 2015 ca membru în Comitetul Director al platformei internaţionale Open Guvernment Partnership.
Vorbitorii acestei ediții a „Healthcare Connections” au fost Ruxandra Dumanov, Director Financiar şi Andi Dumitrescu, Director de Vânzări în cadrul GSK Consumer Healthcare România, Radu Puchiu – Secretar de Stat in Cabinetul Primului-Ministru, Dan Stoica -Managing Director al Wolters Kluwer România şi Cristina Damian – Director Executiv al United Way România.
Despre GSK Consumer Healthcare
Parte din grupul de companii GSK cu prezenţă globală, GSK Consumer Healthcare este cea mai mare companie de medicamente fără prescripţie medicală din lume. Obiectivul nostru este să devenim prima şi cea mai bună companie de Fast Moving Consumer Healthcare, bazată pe ştiintă şi valori – o organizaţie unică ce îmbină expertiza şi principiile ştiintifice cu avantajele industriei bunurilor de larg consum.
In 2014, Consumer Healthcare a reprezentat 19% din cifra totală de afaceri a grupului GSK la nivel global, însumand 4.3 miliarde de lire sterline. Produsele noastre sunt disponibile în peste 100 de ţări, iar mărcile de top sunt responsabile pentru mai mult de jumătate din veniturile companiei.
În România, GSK are o tradiţie de peste 25 de ani şi peste 150 milioane euro investiţie în piaţa locală. Portofoliul local include mărci bine cunoscute precum Theraflu®, Panadol®, Voltaren®, ParaSinus®, Sensodyne®, Parodontax® şi Aquafresh®.
Suntem partener constant al comunităţii, cu investiţie de peste 2 milioane de dolari în proiecte de sănătate şi educaţie pe care le derulăm cu partenerii noştri. Suntem hotărâţi să facem o diferenţă în starea de sănătate a românilor prin educaţie continuă. Derulăm proiecte pe termen lung precum Zâmbeşte România, campanie dezvoltată în parteneriat cu Platforma Europeană pentru o mai Bună Sănătate Orală şi care are ca scop atragerea atenției asupra importanței prevenției și igienei orale în România.
Pentru mai multe detalii despre campania educațională Zâmbește România, accesaţi www.zambesteromania.ro.
1 Trafic.ro, Iunie 2015.
2 Studiul Oral Care Education, realizat de Millward Brown pentru GSK Consumer Healthcare, noiembrie 2014, (800 persoane), femei și bărbați, 14 – 60 ani, intervievați prin metoda CATI.
3 Studiu Nielsen ianuarie – decembrie 2014, România.
4 Date IMS Health piaţă europeană OTC, Q1 2014.
Preluare United Way, din OECD (2014), Health at a Glance: Europe 2014, OECD Publishing.