Odată cu încheierea vacanței de vară și întoarcerea la școală sau la birou, comenzile online de mâncare cresc semnificativ. Potrivit datelor foodpanda.ro, cea mai mare platformă online de comenzi de mâncare din România, în prima săptămână de la începerea noului an școlar, burgerul a fost cel mai comandat preparat culinar online, înregistrând o creștere de circa 70% față de media lunilor de vară. Pe lângă burgeri, în topul celor mai comandate preparate s-au aflat: pizza, mâncarea chinezească și preparatele specifice bucătăriei românești tradiționale.
În perioada menționată, comenzile online realizate pe platformă au crescut cu aproximativ 14% față de perioada vacanței. Cele mai multe comenzi de săptămâna trecută s-au înregistrat în ziua de 13 septembrie. Valoarea medie a unei comenzi a fost de circa 55 lei, iar cea mai mare comandă înregistrată în acest interval a fost de 640 lei, în ziua de luni, 10 septembrie.
Potrivit reprezentanților foodpanda, în ultimul an se constată o nouă tendință, aceea că un număr din ce în ce mai mare de părinți preferă să comandă online mâncare pentru copiii lor, solicitând ca livrarea să fie făcută la școala sau liceul unde aceștia învață. Cei mai mulți părinți aleg să comande în jurul orei 11 pentru ca mâncarea să fie livrată în timpul pauzei de prânz.
„Odată cu terminarea perioadei de concedii și începerea școlii, programul clienților noștri devine unul mai aglomerat, motiv pentru care aleg să comande online mâncare mult mai frecvent. Acest lucru se reflectă și în volumul comenzilor înregistrate în prima săptămână de școală, perioadă în care burgerii au fost vedeta. De asemenea, observăm o nouă tendință în rândul părinților, care aleg varianta de a comanda online mâncare pentru copiii lor, cu livrare direct la școală, ca o alternativă a pachețelului de acasă”, declară Radu Bălăceanu, Country Manager Foodpanda România.
Conform datelor centralizate de companie, în topul orașelor cu cele mai multe comenzi înregistrate în perioada de referință se află București, Cluj și Timișoara.
O nouă creștere a volumului de comenzi este estimată pentru perioada vacanței de iarnă și a evaluărilor semestriale, când compania estimează că numărul de comenzi va crește cu peste 50%, comparativ cu această perioadă.