Craiova de podul Calafat-Vidin
Comisia Europeană a aprobat alocarea sumei de 47 de milioane de euro din Fondul European de Dezvoltare Regională pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere ce leagă Craiova de Calafat, în partea de sud-vest a României. Drumul național DN56, care face parte din Rețeaua Transeuropeană de Transport (TEN-T), este singura conexiune dintre Craiova și podul Calafat-Vidin, ce leagă regiunile învecinate din Bulgaria și România.
Podul Calafat-Vidin, denumit și „Podul Noua Europă”, este de o importanță strategică pentru UE, el reprezentând o legătură vitală din ruta prioritară ce pornește din Europa de nord, traversează Europa centrală, România și Bulgaria, pentru a ajunge în Grecia. Pentru construirea podului, investițiile UE s-au ridicat la 106 milioane de euro, acesta fiind cel de al doilea pod care leagă România de Bulgaria în intervalul de 630 km de graniță dintre cele două țări. Rețeaua rutieră modernizată dintre Craiova și Calafat va îmbunătăți accesul la pod și va stimula creșterea economică și competitivitatea în regiune.
În urma aprobării, comisarul pentru politica regională Johannes Hahn a declarat: „Îmbunătățirea conexiunii cu podul Calafat-Vidin în partea română va crea oportunități importante de dezvoltare a afacerilor, cercetării, comunităților locale și serviciilor publice, atât în regiunea de frontieră română, cât și în cea bulgară. Modernizarea căii de transport va reduce semnificativ durata călătoriei atât pentru pasageri, cât și pentru mărfuri, stimulând dezvoltarea economică a României și Bulgariei.”
Proiectul „Reabilitarea drumului național DN56 Craiova-Calafat” are ca scop modernizarea unei porțiuni de 80 km din acest drum care leagă orașele Craiova și Calafat. Investiția se încadrează în axa prioritară 2 „Convergență” a Programului Operațional Sectorial de Transport al României. Uniunea Europeană va finanța proiectul, prin intermediul Fondului European de Dezvoltare Regională, suma alocată fiind de 47 milioane de euro dintr-o investiție totală de 55,4 milioane de euro. În faza de implementare a proiectului, se preconizează că vor fi create 270 de locuri de muncă.
Context
Proiectul este considerat un „proiect major”, investiția totală (inclusiv TVA) ridicându-se la peste 50 milioane de euro. Proiectul face astfel obiectul unei decizii speciale a Comisiei Europene, în condițiile în care alte tipuri de proiecte sunt aprobate la nivel național sau regional.
României i-au fost alocate fonduri în valoare de aproximativ 19,7 miliarde de euro în cadrul politicii de coeziune în perioada 2007-2013.
Pagini Utile
-
Podul Noua Europă
-
Twitter – @EU_Regional@JHahnEU