Compania 100% românească Blue Lagoon Clean ce asigură servicii ecologice profesionale de curățare și dezinfectare a hainelor și covoarelor în București și județul Ilfov, a realizat o radiografie detaliată pe zile în ceea ce privește impactul pe care l-au avut criza și epidemia de coronavirus asupra companiei și modul în care s-a desfășurat activitatea echipei.
Cristina Tarasevici și Vlad Elias, fondatorii companiei Blue Lagoon Clean, prezintă pas cu pas măsurile pe care le-au aplicat pentru a gestiona cât mai bine situația de criză prin care trece compania, încercările de susținere a business-ului și de păstrare a celor 40 de angajați în această perioadă dificilă.
Fondatorii Blue Lagoon Clean au luat această decizie din dorința de a oferi un suport informațional și/sau inspirațional pentru alte companii românești din diferite arii de activitate, care de asemenea se luptă să supraviețuiască în contextul din prezent, mesajul lor pentru toți antreprenorii români fiind #ReusimImpreuna.
02.03.2020: Au fost luate primele masuri generale, legate de detergentii folositi si de sistemul de dozaj. Primul aspect a fost legat de pompele de dozaj al detergentului si substantelor de dezinfectare, astfel incat sa ne asiguram ca acesta se face automat, eliminand astfel orice posibilitate de eroare umana.
Practic ne-am asigurat ca la orice program de spalare selectat pompele vor livra cantitatea de detergent necesara. Un alt aspect important a fost decizia de a folosi detergent cu aviz biocid din partea Ministerului Sanatatii. Astfel ne-am asigurat ca procesul de curatare este unul sigur si avizat.
06.03.2020: S-au montat alarmele care avertizeaza atunci cand bidoanele cu detergenti sunt goale, astfel incat sa ne asiguram ca nu exista riscul sa ramanem fara detergenti in procesul de curatare.
09.03.2020: Stabilirea procedurilor de lucru cu tot personalul privind fluxul de lucru intern, desfasurat in incinta centrului de procesare, dar si extern in raport cu clientii de la punctele de lucru si cei care beneficiaza de serviciul de colectare si livrare gratuita.
11.03.2020: Promovarea pe canalele media ale companiei recomandarilor autoritatilor cu privire la regulile de prevenire ale infectiei cu Coronavirus, dar si cu ce poate sa ajute o curatatorie profesionala.
13.03.2020: Inceperea cautarilor pentru materiale de protectie pentru angajati, in conditiile in care furnizorii nostri obinuiti nu le mai aveau pe stoc (masti, manusi, material dezinfectant).
15.03.2020: Contorizarea pierderilor companiei.
16.03.2020: Cautarea de solutii pentru obtinerea Certificatelor de Forta Majora, nu existau la acel moment Certificatele de Situatie de Urgenta. Decizia de a pastra punctele de lucru din centrele comerciale deschise, cu reducerea programului de lucru cu 30%.
17.03.2020: Actualizarea site-ului companiei cu informatii relevante pentru clienti.
18.03.2020: Aprovizionarea companiei cu suficiente materiale dezinfectante si de protectie, pentru o perioada de 2 luni.
19.03.2020: Situatia financiara a comaniei se deterioreaza si incepem negocierile cu bancile partenere pentru amanarea la plata a expunerilor existente. Mentionam ca la acest moment compania nu avea datorii restante catre angajati, banci sau Bugetul de Stat.
20.03.2020: Stabilirea prioritatilor la plata in interiorul companiei. Plata salariilor prioritara. Informare despre cum se obtine Certificatul de Situatie de Urgenta. Informare despre cum se poate accesa o linie de finantare prin IMM Invest.
21.03.2020: Conform prevederilor Ordonanței Militare nr. 2 din 21.03.2020 privind măsurile de prevenire a răspândirii COVID-19, articolul 2, punctul 1: se suspendă temporar activitățile de comercializare cu amănuntul, a produselor și serviciilor, în centrele comerciale în care-și desfășoară activitatea mai mulți operatori economici, cu excepția vânzării produselor alimentare, veterinare sau farmaceutice și a serviciilor de curățătorie.
22.03.2020: Managementul companiei, impreuna cu toti angajatii, decid continuarea furnizarii serviciilor de curatatorie catre clienti. Este anuntata intern masura de a nu disponibiliza niciun angajat.
23.03.2020: Obtinerea inghetarii chiriei intr-unul din centrele comerciale in care ne desfasuram activitatea. Demararea discutiilor cu furnizorii pentru amanari la plata facturilor. Compania inregistreaza pierderi de 35.000 EUR.
24.03.2020: Instalarea la punctele de lucru din centrele comerciale de bariere fizice intre personal si clienti si montarea delimitatoarelor vizuale de pastrare a distantei.
25.03.2020: Continuarea discutiilor cu partenerii finantatori cu privire la amanarile de plata. Modificarea programului de lucru in cadrul sediului central.
26.03.2020: Primul si cel mai mare finantator al companiei propune setul de masuri cu privire la amanarea platii, in cazul principalului credit. Masura este acceptata si implementata imediat. Ceilalti parteneri finantatori nu au o solutie.
26.03.2020: Lanasarea serviciului adiacent, prin care la plasarea unei comenzi de curatare haine sau covoare, clientii au posibilitatea sa plaseze o comanda prin care le facem cumparaturile din reteaua Metro.
Din punct de vedere al situatiei actuale – 07.04.2020, lucrurile stau in felul următor la Blue Lagoon Clean:
1. Niciun angajat disponibilizat
2. Salariile platite la timp
3. Toate punctele de lucru sunt deschise si la dispozitia clientilor
4. Pe langa serviciul de colectare si livrare gratuita, am adaugat un serviciu concomitent, care sa vina in intampinarea oamenilor, acela de le face cumparaturile
5. Compania are rezerve, pentru angajati, de materiale de protectie (masti, manusi, dezinfectant, viziere ) pentru urmatoarele 2 luni
6. Am agreat cu principalul partener finantator amanarea principalului la credite cu exceptia dobanzii, pe o perioada de 6 luni
7. De la ceilalti parteneri finantatori, asteptam inca raspuns
8. Am intocmit documentatia pentru obtinerea certificatului de stare de urgenta, asteptam raspuns
9. Am demarat discutii cu furnizorii pentru amanari la plata, discutiile sunt inca in curs pentru gasirea unei solutii
10. Pierderi inregistrate pana acum: 276.000 RON.