Duminică, 25 Mai 2008, în Parcul A.I. Cuza din Bucureşti, Centrul Român pentru Copii Dispăruţi şi Exploataţi Sexual – Focus a marcat Ziua Internaţională a Copiilor Dispăruţi, eveniment organizat în colaborare cu Lowe&Partners, Lowe PR, Brand Connection şi susţinut de reprezentanţa Unicef în România. Evenimentul şi-a propus să tragă un semnal de alarmă asupra numărului mare de copii care dispar anual de acasă şi implicaţiilor pe care această dispariţie le are atât asupra lor, cât şi asupra familiei.
Surprizele pregătite de organizatori în ziua evenimentului au fost numeroase, însă de departe cel mai de impact a fost prezenţa unui labirint la intrarea în parc, simbol al sentimentului pe care îl au copiii atunci când se rătăcesc şi nu mai găsesc drumul înapoi spre casă. Astfel, părinţii, copiii, bunicii şi toţi cei invitaţi la eveniment au putut intra în labirint şi, în încercarea de a găsi ieşirea, au putut citi mesaje educaţionale despre dispariţia copiilor. Mai mult, ei au putut împărtăşi impresii despre această problemă cu reprezentanţii Asociaţiei Focus şi cu doamna Mihaela Geoană, Preşedinta acesteia.
„Labirintul ni s-a parut metafora cea mai potrivită pentru a ilustra nu numai lucrurile evidente cum este sentimentul pe care copii de vârstă mai mică îl au atunci când se pierd, dar mai ales căutarile, succesele, dar şi alegerile mai puţin fericite care apar în viaţa oricărei familii cu copii aflaţi la varsta adolescenţei”, a subliniat d-na Mihaela Geoană, Preşedinte FOCUS.
Am urmărit prin aceste activităţi să implicăm copiii şi să-i familiarizăm cu această problemă, indiferent de vârstă, pentru a înţelege gravitatea pe care o reprezintă dispariţia, rătăcirea. Labirintul, piesa de teatru tematică – „Hansel şi Gretel” au avut scopul de a le arăta copiilor că nicăieri nu este mai bine ca la ei acasă”, declară Monica Botez, PR Manager Lowe PR.
Spre finalul zilei fiecare a câştigat câte ceva: parinţii – broşuri informative, tricouri, insigne cu floarea de „nu-mă-uita” şi sfaturi utile pentru siguranţa copilului lor; copiii – feţele pictate de către „zâna fermecată”, baloane colorate şi înţelegerea importanţei de a nu se depărţi de părinţii lor, iar echipa Lowe are mulţumirea unei misiuni îndeplinite, aceea de a-i face pe oameni să conştientizeze că dispariţia copiilor este o realitate care nu trebuie ignorată.
„Chiar dacă dispariţia copilului fie sub forma răpirii, fie a fugii voluntare de acasă, nu li se va întâmpla niciodată, părinţii ar trebui să ştie ce să facă în această situaţie. Punem la dispoziţie în regim permanent de asistenţă (24/24, 7/7), o linie verde – 0800 822 116 apelabilă gratuit din reţeaua Romtelecom pentru ca orice părinte să ne poată anunţa dispariţia, dar şi pentru oricine a recunoscut undeva un copil dispărut”, declară Gabriela Coman, Director Executiv Focus.
Evenimentul s-a bucurat de susţinerea mediatică a trustului Media PRO (PRO TV, MTV, Info PRO, PRO FM, Gândul), acţiunea completând campania Tu ştii ce mai face copilul tău? menită să atragă atenţia asupra grijii pe care trebuie s-o acordăm copiilor noştri.
„Este o plăcere să lucrăm alături de Focus în sprijinirea unei cauze atât de nobile şi să contribuim la promovarea unui mesaj care este în primul rând unul umanitar. Ne dorim ca pe viitor să facem cunoscut numele Focus şi să diminuăm astfel pe cât posibil numărul copiilor dispăruţi”, a concluzionat Miruna Ocnărescu, Account Manager Lowe&Partners.
Echipa implicată în realizarea proiectului este formată din partea Lowe&Partners: Alina Damaschin – Client Service Director, Miruna Ocnărescu – Account Manager şi Roxana Chiriloi – Account Executive; din partea Lowe PR: Monica Botez – PR Manager, Delia Dumitrescu – Senior PR Executive, Roxana Bejan – PR Executive; şi Crina Bibicu – Client Service Director Brand Connection.
{mosloadposition user10}