Agenția de strategie și manifestare creativă de brand Rusu+Borțun Brand Growers semnează strategia de branding și conceptul de business al flagship-ului rețelei de florării pentru Floria. Gândită a fi mai mult decât o florărie, un spațiu care oferă celor pasionați de flori și posibilitatea de a alătura buchetelor cadouri realizate de artiști locali, Floria În Stradă e o extensie de brand a Floria.ro și un concept care vizează extinderea la nivel național prin francizare.
Având ca obiectiv realizarea unui concept care să poata duce business-ul dincolo de adresa din Piața Dorobanți, unde a fost deschis spațiul flagship al florăriei în decembrie 2015, proiectul a pornit de la un obiectiv clar – schimbarea procesului de achiziție de flori de la o simplă tranzacție sau obligație la o experiență autentică. Conceptul Floria În Stradă a rezultat dintr-un proces de auditare de brand care a implicat interviuri cu echipa Floria și parteneri relevanți pentru business-ul offline și care a corelat obiective și rezultate de business cu arhitectura de brand gândită de Rusu+Borțun la nivelul grupului Floria (Floria.ro, Floria În Stradă, Floria la Evenimente, Școala Floria și Floria Vrac).
“Am pornit la acest drum dintr-o pasiune și, spre bucuria mea, am reușit să transform proiectul într-un business competitiv. În continuare îmi doresc să transpun succesul incontestabil pe care l-a avut platforma Floria.ro, în mediul offline. Prin intermediul primului concept-store Floria În Stradă, am făcut primul pas în direcția clară pe care brandul și-o dorește: să ofere servicii de calitate și produse aparținând talentelor locale, pe tot teritoriul țării- începând cu cei mai importanți poli socio-culturali și extinzând rețeaua de francize în fiecare oraș din țară. Mi-am dorit ca Floria să fie mai mult decât un retailer floral și se pare că ne aflăm pe drumul cel bun.”, a declarat Andreea Uceanu, General Manager Floria în Stradă.
Această evoluție este sintetizată de promisiunea de brand a florăriei – Arată ce simți! – și pune în dialog obiectele cadouri și florile, arătând că niciunul din ele nu este indispensabil în viața de zi cu zi, însă că toate folosesc empatia pentru a conecta atât pe cel care le oferă, cât și cel care le primește, cu milioane de lumi diferite. Floria privește procesul dăruirii de flori diferit față de obligația cu care este asociat în general, în sensul că încurajează oamenii să ofere flori fără un motiv anume, pentru a face o surpriză și un act aleatoriu și binevenit de dragoste, admirație sau respect.
Mergând pe această direcție, o parte importantă din spațiul florăriei a fost transformată într-o zonă cu obiecte realizate de artiști locali, cadouri care complimentează florile, indiferent de ocazia cu care sunt oferite. Pentru început, au fost selectate trei categorii de obiecte realizate special pentru Floria În Stradă sau parte din colecții realizate de câte un curator dedicat – cărți semnate de scriitori români contemporani (printre care Doina Ruști, Adina Rosetti & Cristiana Radu, Iv cel Naiv, Ioana Bâldea Constantinescu, Svetlana Cârstean etc) și alese de Alexandra Rusu, editor de carte, vinuri românești (din Domeniile Tohani, Domeniile Sahateni, Domeniul Coroanei Segarcea sau Davino etc) selectate de Sergiu Nedelea, somelier și obiecte de decor realizate de designeri români de obiect (oferite de Mădălina Andronic, Patzakin, Maria Filipescu, Dana Rogoz etc) curate de Sânziana Pop de la visuelle.ro.
Toate acestea se află în relație cu florile și le măgulește, fiind la rândul lor puse în valoare de aranjamentele realizate de designerii floriști ai florăriei. Cu ajutorul unui master florist olandez, Irene van der Geest, florile care acompaniază cadourile din Floria În Stradă sunt folosite pentru a crea aranjamente și buchete speciale, diferite față de oferta actuală a florăriilor de pe piața locală. Prin abundența de frumusețe care reiese atât din flori, cât și din alegerea foarte personală a cadourilor care sunt disponibile în acest spațiu, Floria În Stradă transformă un gest frumos într-unul greu de uitat.
“Deși întruchiparea conceptului a fost noul spațiu din Piața Dorobanți, am gândit proiectul având în minte dezvoltarea lui prin franciză la nivel național, mai exact deschiderea de florării în zonele premium din fiecare oraș mare, cu clienți care sunt mai selectivi decât media și au deja o părere conturată despre ce înseamnă să faci un cadou frumos, floral și cu sentiment. Am dus mai departe proiectul de branding început în 2014 alături de Floria și care a însemnat gândirea arhitecturii de brand pentru întregul grup, într-un efort de a alinia decizii de comunicare celor de business.”, a declarat Adriana Lungu, Director Executiv Rusu+Borțun Brand Growers.
Echipele care au lucrat pentru proiect sunt formate din:
Rusu+Borțun Brand Growers: Cătălin Rusu (Creative Director & Managing Partner), Adriana Lungu (Director Executiv).
Floria: Andreea Uceanu (General Manager & Owner Floria), Irene van der Geest (Master Florist), Iris Ionescu (Marketing Manager), Anca Popa (PR Consultant Online Division, Zacker PR), Mihai Scarlat (PR Consultant Offline Division, M-PR).