- Linia FlixBus pe ruta Brest și Grenoble va deveni cea mai lungă linie comercială din Europa care va funcționa 100% cu biodiesel.
- Două autocare cu etaj Volvo Bus 9700 vor fi alimentate cu biodiesel Oleo100 obținut din semințe de rapiță (colza), produs de compania franceză Saipol (Avril Group).
- Oleo100 reduce emisiile de CO2 cu aproape 70% și emisiile de particule fine cu până la 80%.
- Volvo Buses și FlixBus anunță un acord de cooperare pentru a simplifica dezvoltarea unei flote sustenabile în întreaga lume
După ce a testat autocare electrice și cu panouri solare, FlixBus continuă să exploreze noi tehnologii pentru a oferi servicii de mobilitate prietenoase cu mediul înconjurător. Compania a lansat cea mai lungă linie din lume operată 100% cu biodiesel, o premieră europeană în domeniul călătoriilor comerciale. Cel mai recent acord de cooperare dintre FlixBus și Volvo Buses se concentrează pe testarea utilizării biodieselului Oleo100, obținut din colza (rapiță).
Călătorii tot mai verzi cu FlixBus – reducere cu 70% a emisiilor de CO2
Odată cu introducerea autocarelor care circulă cu Oleo100 pe ruta Brest – Grenoble, Flixbus își mărește amprenta de biodiesel în Franța. O călătorie zilnică pe ruta Brest – Grenoble însumează 830.000 km parcurși în fiecare an și 200.000 de litri de combustibil consumat. Cele două autocare cu etaj Volvo Bus 9700 care deservesc această rută vor fi alimentate cu Oleo100, un tip de biodiesel produs de compania franceză Saipol.
Biodieselul Oleo100 (fabricat integral din semințe de rapiță) reduce emisiile de CO2 cu până la 70% și emisiile de particule fine cu până la 80% pentru o călătorie pe distanțe lungi cu autocarul, oferind în același timp performanțe similare cu motorina.
“Volvo Bus împărtășește viziunea noastră de a călători mai sustenabil și oferă autocare premium care pot garanta calitatea pe care o așteaptă pasagerii FlixBus. Momentan, avem cinci autocare Volvo alimentate cu Oleo100 care circulă în toată Franța și suntem foarte mândri de acest lucru. Încercăm să implementăm soluții cu diverși parteneri în toate regiunile în care operăm pentru a reduce pe cât de mult posibil amprenta de carbon a călătoriilor cu FlixBus. Franța este un pionier în acest domeniu datorită unor parteneri ambițioși precum Volvo Bus, Morio și Saipol”, a declarat Fabian Stenger, COO Flix SE.
În noiembrie 2021, două autocare Volvo alimentate cu Oleo100 au fost introduse pe ruta FlixBus Nisa – Toulouse. De asemenea, din iunie 2022, linia FlixBus Vannes – Paris este operată cu biodiesel.
Angajament pe termen lung al Flix și al partenerilor săi față de călătoriile sustenabile
De-a lungul anilor, FlixBus a lansat o serie de proiecte pilot pentru a sprijini călătoriile cu impact redus asupra mediului înconjurător. Astfel, operatorul de mobilitate a testat autocare complet electrice și cu panouri solare, a lansat în vara anului 2021 primul FlixBus alimentat cu biogaz (atât GNC, cât și GNL). De asemenea, în 2021, Flix a anunțat proiectul HyFleet în colaborare cu Freudenberg Fuel Cell e-Power Systems și ZF Friedrichshafen AG, pentru a lansa primul autocar pe distanțe lungi alimentat cu hidrogen până în 2024. Prin modernizarea industriei și prin sprijinirea unor proiecte pilot sustenabile, cum ar fi autocarele cu biodiesel, Flix dovedește că o întreagă industrie poate fi transformată.
Cu această ocazie, FlixBus și Volvo Bus au oficializat un nou parteneriat. Cele două companii vor lucra îndeaproape pentru a face călătoriile cu autocarul mai sustenabile, simplificând dezvoltarea flotei pentru partenerii de transport FlixBus din întreaga lume.
Acordul de cooperare nu presupune furnizarea automată de autobuze către FliBus de către Volvo Bus. Vehiculele vor fi furnizate în funcție de necesitățile partenerilor de transport care operează rețeaua FlixBus.