în sezonul de vară”
Potrivit reprezentanţilor Grupului Flamingo International, sezonul de vară reprezintă aproximativ 20% din totalul vânzărilor anuale ale pieţei locale de electronice, electrocasnice şi IT&C
Conform reprezentanţilor Grupului Flamingo International, vânzările înregistrate pe piaţa locală de electronice, electrocasnice şi IT&C, în sezonul de vară, vor atinge o valoare de aproximativ 250 milioane de euro, ceea ce reprezintă aproape 20% din totalul vânzărilor anuale.
Potrivit retailerului, valoarea estimată pentru perioada iunie–august 2008 va fi influenţată semnificativ de vânzările produselor sezoniere, precum aparatele de aer condiţionat, camerele foto/video sau aparatele frigorifice, această ultimă categorie urmând să înregistreze cele mai mari volume de vânzări în special în luna august.
„Deși, prin tradiție, perioada verii se caracterizează printr-un ritm mai lent al vânzărilor, acestea sunt impulsionate totuși de ofertele produselor sezoniere, care, în acest interval de timp, vor înregistra creșteri mai mari decât media generală. Totodată, vânzările estimate pentru vară vor fi influenţate de disponibilitatea clienților de a investi mai mult în produsele sezoniere în această perioadă. Ne aşteptăm ca în sezonul de anul acesta, românii să cheltuie în medie 100 euro pentru aceste produse, valoare mai ridicată în cazul produselor de folosinţă îndelungată şi mult inferioară în cazul celor din gama accesoriilor”, declară Jiri Rizek, CEO, Flamingo International.
Estimările Grupului Flamingo vizate pentru perioada verii vor fi susţinute în principal de vânzările de aparate de aer condiţionat, care vor atinge în acest sezon o creştere de peste 3 ori mai mare faţă de anul trecut. Diferenţele sunt vizibile, de asemenea, şi în distribuţia zonală a vânzărilor, Bucureştiul acaparând mai mult de jumătate din cererea totală de aparate de aer condiţionat.
Flamingo International se aşteaptă ca vârful vânzărilor din vara aceasta să fie înregistrat în luna august.
„Dintre lunile de vară, considerăm că luna august va înregistra cele mai mari vânzări, pe fondul finalizării concediilor, pregătirii perioadei back-to-school de către părinţi, dar şi datorită românilor care lucrează în afara ţării şi care îşi petrec concediul de vară în România. Ne aşteptăm ca în această perioadă cea mai mare dinamică în evoluţia vânzărilor să fie generată de electrocasnicele mari”, declară Jiri Rizek, CEO Flamingo International.
În primul semestru al anului 2008, retail-ul electric și electronic a înregistrat o creştere de 10 – 15%, comparativ cu perioada similară a anului trecut. În ceea ce privește vânzările Grupului Flamingo International, reprezentanții companiei afirmă că dinamica vânzărilor înregistrate în primele şase lui ale anului a fost de aproape 50%, mult superioară ritmului de creştere a pieţei.
{mosloadposition user10}