cu aproximativ 40% față de anul trecut”
Conform Flamingo International cele mai solicitate produse prin sistemele de credit, sunt produsele IT&C, electrocasnicele și electronicele
Reprezentanţii Grupului Flamingo International, unul dintre cei mai importanţi retaileri de produse electronice, electrocasnice şi IT&C din România, estimează că anul acesta vânzările prin credite pe piața locală de retail electronic, electrocasnic și IT&C vor înregistra o creştere de 35-40% comparativ cu 2007, pe fondul diversificării ofertelor financiare, precum şi al creşterii interesului clienților pentru achiziţiile efectuate prin intermediul sistemelor de credite. În primele trei luni ale acestui an, produsele IT&C au reprezentat categoria care a înregistrat cele mai mari vânzări prin sistemele de creditare în magazinele din reţelele Flanco, Flanco World şi Flamingo Computers, reprezentând 40% din produsele achiziționate prin credite. Produsele electrocasnice au contribuit cu 30% la totalul vânzărilor prin credite operate de către retailer, în timp ce produsele electronice au deținut o cotă de 25%.
În 2007, ponderea vânzărilor prin credite a înregistrat o uşoară scădere, mai ales în a doua jumătate a anului, ca urmare a creşterii puterii de cumpărare precum şi datorită perioadei sărbătorilor de iarnă, când tendința clienților este în general aceea de a achiziționa produsele cu numerar. Potrivit reprezentanţilor Flamingo, această scădere a fost compensată prin utilizarea cardurilor de credit care substituie vânzările prin credite. Astfel, cele mai multe tranzacţii de acest gen au fost înregistrate prin cardul co-brand Flanco/Flamingo-Cetelem, care a oferit posesorilor acestui tip de carduri o gamă variată de discount-uri pentru diverse produse din reţelele magazinelor Flanco, Flanco World şi Flamingo Computers.
„Piaţa creditelor de consum a devenit foarte dinamică şi agresivă din punctul de vedere al ofertelor, acest fapt fiind unul dintre stimulii principali în ceea ce priveşte creşterea ponderii vânzărilor prin sistemele de credite. Ultimele luni ne-au aratat faptul că extinderea ofertelor de credite în cadrul reţelelor de magazine Flamingo Computers, Flanco și Flanco World a generat o creşterea importantă a interesului de cumpărare în rândul clienţilor noştri, mai ales în cazul segmentelor de produse cu o perioadă de viaţă mai lungă, precum electronicele şi electrocasnicele. Achizițiile realizate prin sistemele de credite disponibile în magazinele noastre dețin o pondere de 35% din totalul vânzărilor realizate anul trecut” declară Jiri Rizek, CEO Flamingo International.
La nivelul pieței, Flamingo International estimează că anul acesta vânzările prin credite vor continua să deţină o pondere mai mare în special pe segmentele produselor electronice şi electrocasnice, în același timp fiind așteptată și o creștere a achizițiilor prin cardurile de credit. Retailerul estimează că vânzările prin credite şi carduri de credit vor deţine o pondere de 30% din totalul vânzărilor înregistrate pe piaţa produselor electronice, electrocasnice şi IT&C în 2008.
{mosloadposition user10}