şi EBITDA pe break even
Rezultatele financiare preliminare consolidate ale Grupului Flamingo International, unul dintre liderii pieţei de retail de produse electronice, electrocasnice și IT&C, indică o cifră de afaceri aferentă anului 2008 de 203 milioane euro, în creștere cu aproximativ 16% față de 2007.
În 2008, Flamingo International s-a concentrat în special asupra consolidării reţelelor de magazine operate la nivel naţional, orientându-se în special către locaţii de mari dimensiuni, poziţionate în centre comerciale mari şi trafic intens şi care pot să asigure profitabilitate pe termen mediu şi lung. Astfel, suprafața totală de vânzare a grupului a atins 59.000 mp la finalul anului trecut, comparativ cu 54.000 mp la sfârșitul lui 2007.
„Suntem pregătiţi pentru o piaţă foarte dificilă anul acesta, de aceea am propus un buget care ia în considerare o piaţă în scădere comparativ cu anul trecut. În 2009, vom menţine o suprafaţă de vânzare stabilă şi vom investi doar în proiectele în care credem cu tărie. Pentru a face faţă situaţiei economice actuale, am decis reducerea costurilor operaţionale cu peste 25%”, a declarat Jiri Rizek, CEO Flamingo International.
În ceea ce priveşte vânzările pe categorii de produse, reprezentanţii Flamingo susţin că anul trecut au înregistrat valori duble pe segmentul de LCD-uri şi plasme, de la 25.000 de unităţi în 2007, la 50.000 de unităţi în 2008; şi valori triple pe segmentul de notebook-uri, de la 18.000 de unităţi în 2007, la 60.000 de unităţi în 2008.
În 2009, compania se va concentra asupra strategiei sale adaptate contextului economic actual – aceea de a dezvolta un business solid şi profitabil pe termen mediu şi lung. „Ne vom concentra pe dezvoltarea unui sistem de vânzări directe prin intermediul distribuţiei, folosind, de asemenea, suportul din zona online. Estimăm că în 2009 vom atinge rezultate financiare similare cu cele din 2008, un rezultat EBITDA şi un profit net pozitive”, a declarat Jiri Rizek.
În ceea ce privește dezvoltarea pieţei locale de retail electronic, electrocasnic și IT&C, în 2008, reprezentanții Flamingo International afirmă că, în mod evident, evoluţia acesteia a fost caracterizată de un trend ascendent în prima jumătate a anului, şi de o scădere semnificativă în ultimul trimestru – de aceea, în ansamblu, evoluţia anuală a fost neutră în 2008 comparativ cu 2007. Astfel, retailerul apreciază că valoarea totală a pieţei de profil s-a situat la o valoare comparabilă cu cea atinsă în 2007, de aproximativ 1.1 miliarde de euro.
{mosloadposition user10}