Diversificarea serviciilor şi adaptarea acestora la nevoile şi cerinţele consumatorilor va constitui punctul central al strategiei Flamingo International pentru următoarea perioadă
Aproape jumătate dintre cumpărătorii de produse electronice, electrocasnice şi IT&C din România consideră că decizia lor de cumpărare este influenţată direct de calitatea serviciilor oferite de către retaileri în procesul de achiziţie şi/sau post-achiziţie, se arată într-un studiu realizat la nivel naţional şi citat de Grupul Flamingo International. Aceste rezultate au fost înregistrate pe fondul creşterii veniturilor consumatorilor, dar şi a dezvoltării economice în ansamblu, care au favorizat alocarea unor bugete mai mari pentru achiziţia produselor care pun la dispoziţie servicii complete pre şi post vânzare. Acelaşi studiu arată că magazinele Flamingo Computers ocupă prima poziţie în preferinţele publicului pentru cumpărarea unui produs IT, obţinând 31,4% din opţiunile respondenţilor.
Printre cele mai solicitate servicii oferite în cadrul magazinelor care comercializează produse electronice, electrocasnice şi IT&C se numără: informarea consumatorilor asupra produselor prezente la raft, asigurarea unor sisteme variate de creditare, oferirea asistenţei de instalare şi/sau livrare la domiciliu, efectuarea comenzilor prin Internet, precum şi prelungirea contractelor de garanţie, peste perioada standard.
„Oferirea unor servicii adăugate de calitate a devenit un aspect foarte important în procesul de relaţionare cu clienţii potenţiali sau actuali. Flamingo International a stabilit deja o strategie, conform căreia serviciile reprezintă un punct central al activităţii de retail de produse electronice, electrocasnice sau IT&C a companiei. Pentru a realiza acest lucru, am implementat deja un sistem de traininguri pentru angajaţi şi am adăugat o gamă de servicii similară cu cea oferită în lanţurile de retail de Europa de Vest”, declară Jiri Rizek, CEO la Flamingo International.
La ora actuală, piaţa serviciilor oferite de retailerii de produse electronice, electrocasnice şi IT&C din România înregistrează o creştere continuă, fapt care oferă posibilitatea cumpărătorilor de a avea acces la o gamă diversificată de servicii şi totodată de a putea face o distincţie clară între ofertele care se raportează mai mult sau mai puţin la nevoile personale.
Astfel, datele studiului citat de Flamingo International arată că reţelele de magazine Flanco şi Flanco World se află pe locul întâi în topul preferinţelor românilor în materie de servicii oferite, aproximativ 24% dintre români considerând că acestea dispun de cel mai bun sistem de informare privind funcţionarea produselor şi, totodată, asigură un bun sistem de livrare a acestor produse la domiciliu.
În prezent, reţeaua Flanco deţine peste 90 de magazine, menţinându-şi o poziţie puternică pe segmentul de retail de electronice şi electrocasnice. O tendinţă similară se observă şi pentru reţeaua de magazine Flanco World, care la acest moment deţine peste 10 magazine, urmând ca până la sfârşitul anului 2007 să ajungă la un număr de 20 de magazine, localizate în cele mai importante regiuni ale ţării.
{mosloadposition user10}