4.000 de elevi de gimnaziu din 43 de școli din 12 județe¹ au participat la o competiție organizată de Junior Achievement, cu susținerea Telekom Romania.
Competiția a urmărit încurajarea inițiativelor ce au ca obiectiv orientarea profesională și prevenirea abandonului școlar în rândul elevilor, prin utilizarea tehnologiei și a resurselor educaționale disponibile în format digital interactiv.
Profesorii și elevii participanți au parcurs online modulul Junior Achievement (JA), acumulând astfel puncte pentru școala lor, și au realizat și prezentat, în echipe, proiecte practice prin care au identificat soluții pentru prevenirea abandonului școlar în comunitatea din care provin.
Feedback-ul oferit de participanți demonstrează faptul că tehnologia joacă un rol din ce în ce mai important în educație, facilitând accesul la resurse educaționale, contribuind la apropierea școlii de viața reală și la pregătirea tinerilor pentru viitor și piața muncii.
• „Mă bucur că am avut șansa de a participa la acest proiect, pentru școala noastră fiind un real beneficiu. Vorbind despre educație și cum am putea preveni abandonul școlar, nu doar teoretizând, ci folosind tehnologia, elevii au arătat interes, implicare, motivație.” – profesor, Școala Gimnazială nr. 11, Oradea;
• ,,Activitățile din cadrul competiției au ajutat elevii să-și descopere competențele necesare unei viitoare profesii și să conștientizeze importanța continuării studiilor pentru viitorul lor.” – profesor, Școala Gimnazială nr. 22, Galați;
• ,,Participarea la această competiție le-a dezvoltat elevilor abilitatea de a asculta, le-a îmbunătățit capacitatea de comunicare cu părinții și colegii. Resursele existente pe platformă i-au determinat pe elevi să-și pună întrebări: Cu ce mă ajută școala? Ce influență are școala asupra viitorului meu? Realizând proiectele au înțeles că viitorul lor depinde de simple alegeri.” – profesor, Școala Gimnazială nr. 13, Botoșani;
• ,,A fost un proiect care ne-a schimbat viziunea. Mi-a plăcut și faptul că am muncit pentru a-i ajuta pe acei copii care au vrut să abandoneze școala.” – elev, Școala Gimnazială nr. 13, Botoșani;
• ,,Această platformă a fost foarte utilă pentru mine, deoarece a avut o abordare unică a multor probleme din educație. Lucrând în echipă, mi-am dezvoltat creativitatea și am aflat mai multe despre abandonul școlar și cum poate fi oprit.” – elevă, Școala Gimnazială nr. 22, Galați;
• ,,Proiectul mi-a plăcut foarte mult, deoarece am dezbătut cauzele fenomenului de abandon școlar, întâlnit și în clasa noastră. Eu cred că acest proiect o să-i ambiționeze pe mulți adolescenți să-și continue studiile, deoarece vor înțelege cât de mult îi poate ajuta școala.” – elev, Școala Gimnazială Gheorghe Brăescu, Calafat.
Cele mai active cinci școli din competiție, prin numărul de elevi implicați – Școala Gimnazială Nr.11, Oradea; Școala Gimnazială Nr.22, Galați; Școala Gimnazială Gheorghe Brăescu, Calafat; Colegiul Național Nicolae Grigorescu, Câmpina; Școala Gimnazială Nr. 13, Botoșani – au câștigat echipamente smart classroom în valoare totală de 7.000 euro, care vor fi utilizate pentru dotarea spațiilor de învățare.
De asemenea, cu sprijinul Asociației Ateliere fără Frontiere, au fost acordate premii speciale (donații constând în calculatoare recondiționate în atelierul de inserție socio-profesională reconect) pentru alte cinci școli: Școala Gimnazială Miron Pompiliu, Ștei; Școala Gimnazială Elena Cuza, Iași; Școala Gimnazială Sfântul Grigorie Teologul, Galați; Școala Gimnazială I.A. Bassarabescu, Ploiești; Colegiul Național Pedagogic Ștefan cel Mare, Bacău.
Competiția face parte din proiectul Școala și viitorul meu, implementat de Junior Achievement România cu susținere financiară din partea Telekom Romania, fiind unul dintre cele trei proiecte câștigătoare în cadrul concursului Teimplici.ro, ediția 2018. Scopul proiectului este de a contribui la prevenirea abandonului școlar, prin utilizarea de mijloace tehnologice moderne ce facilitează accesul a peste 1.000 de elevi din 40 de școli din județele selectate la educație, printr-un program la clasă, learning by doing (conținut digital) și studii de caz despre abandonul școlar.
¹ Bacău, Bihor, Botoșani, Dâmbovița, Dolj, Galați, Iași, Ilfov, Neamț, Olt, Prahova, Suceava