Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Finantari de 85.000 lei pentru 5 proiecte din Bucuresti,

oferite prin fondul Mega Image pentru Comunitate

A treia ediție a Fondului Mega Image pentru Comunitate, un program de finanțare adresat locuitorilor și organizațiilor non-profit din București și Ilfov, se lansează la 1 octombrie. Fondul, în valoare de 85.000 lei, va finanța 5 proiecte din Bucureşti şi Ilfov care favorizează coeziunea socială în comunitățile locale. Noutatea aceste ediții este că proiectele legate de comunități geografice (blocuri, străzi, cartiere) vor fi favorizate în procesul de selecție. Fondul Mega Image pentru Comunitate este finanțat de Mega Image, cel mai mare lanț de supermarketuri din România, de Delhaize Group, compania-mamă a retailerului, și este gestionat de Fundația Comunitară București.

Ediția a treia a fondului favorizează comunitățile geografice, definite ca ”un grup social ai cărui membri trăiesc în același loc, si care pot (dar nu este obligatoriu) să aibă norme de viață similare și/sau interese comune.” De asemenea, deoarece eforturile de sustenabilitate ale Mega Image se îndreaptă spre găsirea de soluții eficiente și inovative în domenii ca reducerea deșeurilor și a emisiilor de dioxid de carbon, reciclare, alimentație sănătoasă și bunăstare, proiectele care vor viza aceste domenii pot primi punctaj extra în procesul de selecție. Totodată, la această ediție vor fi favorizate proiectele propuse de grupuri de inițiativă, adică grupuri formate din minimum trei indivizi, neorganizați juridic, care au interese comune într-un anumit domeniu. Insa, proiectele din alte domenii, care se adresează comunităților din București sau Ilfov și au un rezultat concret, sunt de asemenea eligibile pentru finanțare.

Un juriu independent va evalua aplicațiile și va decide proiectele câștigătoare. Juriul este format din persoane cu experiență în domenii legate de implicare socială, comunitate și CSR, precum: Oana Preda, Director Executiv Centrul de resurse pentru participare publică CeRe, Alina Cristea, Manager Dezvoltare DurabilăHolcim, Ileana Alexandru, Director de Resurse UmaneMega Image și Adrian Nicolaescu, Director de Marketing Mega Image.

Organizațiile non-profit sau persoanele fizice își vor putea înscrie aplicațiile până la data de 30 octombrie 2015 pe site-ul programului. Selecția are loc până la sfârșitul lunii decembrie 2015, iar proiectele câștigătoare vor fi făcute publice până la 15 ianuarie 2016. Proiectele câștigătoare vor fi puse în practică până la 15 iulie 2016.

Calendarul complet, criteriile de eligibilitate, selecție, precum și formularele de aplicaţie sunt disponibile pe site-ul oficial al fondului: www.mega-image.fundatiacomunitarabucuresti.ro.

“Fondul Mega Image pentru Comunitate este un proiect deosebit de important pentru Mega Image, prin care ne propunem să trezim conștiința comunitară a locuitorilor Bucureștiului. Vrem să le oferim acestora oportunitatea de a naște idei și de a implementa proiecte care să le îmbunătățească considerabil viața în comunitate, să îi mobilizăm și să le oferim ocazia de a fi proprii lor creatori de bine. Bucureștenii sunt oameni activi, cu nevoi în permanentă schimbare și dezvoltare, iar Mega Image și Fundația Comunitară București își propun să fie catalizatorii dezvoltării comunitare”, Raluca Istrate, Sustainability Manager, Mega Image.

Fondul Mega Image pentru Comunitate este atent la impactul în comunitățile finanțate și urmărește ca acestea să continue după terminarea perioadei de implementare. La un an de la finalizarea primei ediții, echipa fundației a vizitat proiectele câștigătoare și a găsit premise de creștere sănătoasă:
· Două proiecte noi au apărut după întâlnirea dintre trei organizații finanțate prin fond, care au găsit sinergii și le-au exploatat (cursuri de parenting la Școala mamelor, o colaborare între Policy Center for Roma and Minorities și Asociația Corporeanima, cursuri de mecanică de biciclete, o colaborare între Policy Center for Roma and Minorities și Bița Color).
· Două proiecte au primit alte finanțări, după ce și-au pilotat ideile cu ajutorul Fondului (HomeFest, festival de artă contemporană care are loc în locuințe particulare din oraș – finanțare AFCN, Asociația SoliDar, din Otopeni – finanțare Erasmus Plus);
· Două organizații au aplicat din nou la ediția a doua și au fost declarate câștigătoare (Policy Center for Roma and Minorities);
· În total, 7 din 10 proiecte continuă, la un an după finalizarea implementării finanțate.

2 ani, 15 comunități, peste 2500 oameni implicați în proiecte

Bița Color, Școala de mecanici de biciclete – Timp de 8 weekend-uri, proiectul a deschis prima școală de mecanici de biciclete și a adus împreună tineri din cartierul Moșilor-Carol, cazuri sociale și fani ai bicicletelor. Comunitatea bicicliștilor a fost chemată să se implice cu predarea de ore, mentorat, idei de afaceri și propuneri de locuri de muncă. Școala a fost primul proiect non-profit Bița Color; ea a fost urmată de o campanie de strângere de fonduri la Swimathon și un curs de mecanică, organizat pentru tinerii din Ferentari. Acest proiect a fost votat de angajații Mega Image ca cel mai reprezentativ pentru Fond, la prima ediție.

Policy Center for Roma and Minorities, Schimbarea începe cu noi – Locuitorii de pe Aleea Livezilor și Strada Iacob Andrei, două străzi din Ferentari, s-au întâlnit și au stabilit împreună cele mai presante probleme din comunitate pe care le puteau rezolva singuri. Ei au primit sprijin să poarte discuțiile în mod constructiv și resurse să pună în practică câteva dintre soluțiile găsite. Până la finalul proiectului, peste 20 de voluntari de pe cele două străzi au renovat scara unuia dintre blocuri și au amenajat grădina școlii unde învățau copiii lor.


“Într-o comunitate ca Ferentari, în care cuvântul cheie este supraviețuirea, implicarea civică este departe de realitatea imediată, marcată de lipsa resurselor și excludere. Dar odată ce acest proces este pornit, vocea comunității crește cu fiecare mică victorie și oferă încredere cetățenilor că pot schimba lucruri care înainte păreau de neschimbat.” (Raluca Negulescu, director executiv, Policy Center for Roma and Minorities, proiect finanțat în prima ediție)

Asociația Corporeanima, Jocurile cartierului – Aflat la ediția a cincea, evenimentul aduce împreună vecinii din cartierul Costeasca, într-o competiție sportivă și o sărbătoare a bunei vecinătăți. Proiectul a câștigat aprecierea juriului în ambele ediții ale fondului pentru naturalețea cu care comunitatea se întâlnește în evenimentul cartierului. Aplicația explica simplu: ”într-o zi de sâmbătă, închidem strada pentru mașini și o deschidem pentru copiii din cartier, într-un eveniment sportiv și muzical organizat benevol de noi toți. Un vecin aduce scena. Un alt vecin asigură sonorizarea. Zeci de vecine vin să fie voluntare la înscrieri și premiere.”

HomeFest, Festivalul de teatru de apartament – Primul festival cultural din România care a avut loc în apartamentele bucureștenilor a dus cultura în cartierele-dormitor din București, prin spectacole organizate de oameni obișnuiți în propriile lor case. Aceștia și-au invitat vecinii și prietenii la piese de teatru sau de dans contemporan, seri de lectură sau concerte. Festivalul a fost deschis de un spectacol de lectură al lui Victor Rebengiuc, într-un apartament aflat chiar în blocul unde locuiește artistul. Festivalul continuă, cu susținere financiară din partea Administrației Fondului Cultural Național (AFCN), la finalul anului 2015.

Asociația SoliDar, E timp pentru noi – Proiectul a ajutat la nașterea primului centru comunitar din Otopeni, mai ales într-o zonă unde vecinii nu se cunoșteau și nu interacționau între ei. Proiectul a oferit locuitorilor motive să se întâlnească în mod regulat, pentru diverse activități – ateliere de gătit sănătos, degustări de vin, jocuri și un târg de vechituri.

„După proiect, beneficiile sunt mari: ne salutăm, ne zâmbim, ne putem aborda pentru mici servicii, copii au ajuns să se cunoască între ei, ne putem mobiliza mai ușor pentru acțiuni viitoare. S-a deschis o cale nouă, nebătută, în Otopeni, orașul nostru.” (Eliana Popa, președinte, Asociația SoliDar, proiect finanțat în prima ediție)

Asociația D’Avent, Intrarea Violoncelului – pavilionul de reciclare creativă, deschis pe perioada verii pe o stradă din cartierul Mihai Bravu, a devenit un punct de întâlnire pentru creativii de toate vârstele din zonă. Proiectul a adus la pavilion copii de la grădinițele și școlile din cartier, a organizat competiții de grădini verticale și a dus locuitorii la vânători de comori prin cartier.


“Proiectul Intrarea Violoncelului a prins avânt datorită suportului oferit de Fondul Mega Image pentru Comunitate. Astfel, am putut să organizăm constant, timp de trei luni, evenimente care au mobilizat și educat comunitatea din cartier în spiritul reciclării creative. Pe baza experienței, s-au născut noi idei pentru dezvoltarea spațiului. Credem că Intrarea Violoncelului va fi un catalizator pentru comunitate.” (Alina Blaga, vice-președinte Asociația D’Avent, proiect finanțat în a doua ediție)

Lista tuturor proiectelor finanțate prin Fondul Mega Image pentru Comunitate, edițiile 1 și 2

Bucuresti, 24.09.2015
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.