Mesajul de prezentare, transparența privind folosirea contribuțiilor, interacțiunea cu susținătorii și promovarea cauzei sunt principalii factori de care depinde vizibilitatea unui proiect înscris pe o platformă de crowdfunding.
Conform Sprijina.ro, cea mai nouă platformă de crowdfunding, 100% românească, proiectele promovate corect sunt mai vizibile în rândul potențialilor susținători și pot primi cu până la 75% mai multe contribuții decât alte proiecte similare, care nu beneficiază de aceeași promovare.
Potrivit reprezentanților Sprijina.ro, succesul unui proiect depinde, în primul rând, de mesajul de prezentare a proiectului. Acesta are rolul de a informa și de a atrage potențialii susținători. Prin urmare, mesajul trebuie să ofere informații relevante despre proiect, în termeni ușor de înțeles de către publicul larg, despre beneficiari și despre modul în care urmează să fie folosiți banii proveniți din contribuții.
Astfel, din prezentare nu pot lipsi datele referitoare la beneficiari, mai exact, cine sunt, de ce au nevoie de sprijin și cum îi pot ajuta fondurile atrase. În ceea ce privește contribuțiile, inițiatorii unei cauze trebuie să precizeze clar care este suma pe care își propun s-o strângă și cum urmează să fie cheltuită aceasta.
”Din 23 iulie, data lansării Sprijina.ro, până în prezent, pe platformă au fost înscrise peste 27 de cauze, care au fost vizualizate de peste 50.000 de persoane. Am observat că, deși făceau parte din categorii diferite, proiectele care au atras cei mai mulți susținători aveau aceleași elemente în comun: titlu și subtitlu scurte, de impact, mesaj puternic, exprimat clar și o prezentare convingătoare a beneficiarilor cauzei. În plus, inițiatorii acestor proiecte au utilizat foarte bine facilitățile oferite de platformă, inserând imagini și videoclipuri relevante în prezentările lor”, a declarat Remus Pakei, Project Manager Sprijina.ro.
Comunicarea constantă, distribuirea înainte de lansarea a proiectului pe platformele sociale, cu feedback și informații constante despre proiect și despre recompensele oferite, sunt esențiale pentru succesul cauzei inițiate. Mai mult, spun specialiștii Sprijina.ro, un tutorial scurt de 1-3 minute, cât mai personal, în care apare inițiatorul proiectului, crește credibilitatea cauzei respective. Proiectele care au un tutorial strâng, în medie, cu circa 45% mai multe fonduri decât cele care nu au o astfel de prezentare.
”Un alt factor, extrem de important pentru succesul unui proiect care caută finanțare prin crowdfunding, este diversitatea recompenselor oferite susținătorilor. Noi le recomandăm să ofere între cel puțin două și maxim opt recompense. Din ce am observat, proiectele care oferă recompense strâng cu până la 140% mai multe fonduri față de cele care nu oferă niciun fel de recompensă contribuabililor”, explică Remus Pakei.
La fel de importantă pentru evoluția proiectului este stabilirea unei strategii de comunicare, cu echipe de promotori, în care fiecare își cunoaște temeinic rolul. Cei care derulează campanii cu minim 2 membri, atrag cu până la 85% mai multe fonduri față de inițiatorii care derulează campanii individuale, arată datele Sprijina.ro.
Menținerea unei comunicări constante cu susținătorii și potențialii contribuabili, este, de asemenea, esențială, fiind necesară oferirea de informații suplimentare și răspunsuri la întrebări, de fiecare dată când aceștia au nelămuriri.
”Rolul platformei este de a oferi persoanelor cu inițiativă care își înscriu proiectele pe Sprijina.ro o rampă de lansare pentru punerea în practică a ideilor lor. În acest sens, le punem la dispoziție toată experiența noastră și o serie de instrumente de promovare, disponibile pe platformă. Am observat că proiectele care folosesc toate instrumentele pe care le au la dispoziție pe Sprijina.ro pot primi și de trei ori mai multe donații decât celelalte”, a adăugat Remus Pakei, Project Manager-ul Sprijina.ro.