Eurobest se incheie in 2007 cu 3 premii pentru Romania si un jurat in panelul care a evaluat lucrarile celei mai dorite categorii. Starcom reediteaza succesul de la Cannes si obtine Eurobest Silver pentru campania Avon, « 1 din 8 femei ». Cele doua premii Eurobest Bronze au fost obtinute de Leo Burnett pentru campania Western Union « Sweden » la categoria Outdoor si pentru campania Western Union « Stereo », la categoria Radio.
Romania a avut 82 de lucrari inscrise anul acesta dintre care 17 au fost listate si 3 au obtinut premii. Competitia a fost stransa, avand concurenti precum Germania cu 1144 de inscrieri si 95 de premii, Marea Britanie cu 346 de inscrieri si 34 de premii, Suedia cu 555 de inscrieri si 28 de premii, Franta cu 552 de inscrieri si 25 de premii.
Romania ocupa astfel un meritat loc 7 in clasamentul celor 37 de tari care au inscris lucrari, concurand mai degraba in liga mare si lasandu-i in urma pe vecinii est-europeni. (Bulgaria a avut 4 entry-uri si niciun premiu, Ungaria a inscris 30 de lucrari, soldate cu o medalie, Rusia – 0 premii, din 42 de lucrari, Croatia – 8 inscrieri – 0 premii, Slovenia -10 inscrieri, fara premiu, Serbia 1 lucrare – 0 premii)
Dupa ce in 2006 Alina Gavrila s-a numarat printre evaluatorii de la Eurobest, in 2007, juratul care a reprezentat Romania la festivalul creativitatii europene a fost Dragos Grigoriu, presedintele TEMPO si unul dintre pionierii conceptului de creativitate in Romania. El a facut parte din echipa Eurobest ce a selectat lucrarile performante ale categoriei TV/Cinema, Print, Outdoor and Radio, in cadrul celei de a 19-a editii a festivalului, organizata la Londra la inceputul lui decembrie.
In istoria Eurobest, 2008 este un an de cotitura. Daca pana acum lucrarile se trimiteau la cartierul general din Londra si doar juratii erau pionii activi ai evaluarii, din 2008 acesta devine un festival dedicat problematicii comunicarii europene, implicand activ comunitatea agentiilor din UE.
Asadar, in 2008, incepand cu cea de-a 20-a editie, Eurobest va fi gazduit de Stockholm urmand ca alte capitale europene sa se succeada in a deveni gazda evenimentului. Noua structura – « Eurobest Advertising Festival » va include partea cea mai importanta a unui eveniment de profil – cea care tine de specializarea oamenilor din industrie.
“Aparitia seminariilor si a meselor rotunde despre exigentele comunicarii in Europa e o poveste necesara, mai ales pentru tineri. Industriile emergente, asa cum este cea romaneasca, au nevoie de infuzie constanta de informatie, pentru a acoperi golurile inerente din educatia celor care au prins meseria de comunicator “din zbor”.
Vrem sa fim constanti in demersul nostru de a deplasa accentul de la creditul excesiv pe care industria noastra il acorda premiilor, catre acela acordat formarii in cadrul festivalurilor. E o directie pe care am cultivat-o constant si in comunicarea Cannes Lions. Redesenarea Eurobest ca spatiu de formare ne ridica din nou mingea la fileu. Premiile, ca forma de recompensa a eforturilor reale si a talentului sunt necesare, dar in aceasta etapa a dezvoltarii industriei miza pe educatie reala, de profunzime, este cruciala, ca sa avem o comunitate performanta in mod autentic in viitor”, a declarat Teo Migdalovici, fondatorul Gradinitei.
Gradinita este o scoala de elita, pan-universitara, care cultiva prin episoade teoretice, dar si prin aplicatie constant reevaluata, descoperirea, formarea si cultivarea tinerilor talentati de la noi, cu chemare pentru domeniul comunicarii. Scoala intensiva, care are o durata de cateva luni, se finalizeaza cu evaluarea celor mai promitatori candidati. Post-selectie, un numar de 18 tineri a ajuns anul trecut la nivelul urmator – Cannes Lions. La Festival n-au ratat cele 44 de seminarii sustinute de vizionari ai comunicarii globale, iar comentariile juniorilor despre lucrurile acumulate acolo au generat inclusiv interesul vorbitorilor. (www.15forcannes.wordpress.com). Romania a marcat astfel participarea celui mai mare numar de studenti la festivalul Rivierei din intreaga istorie a festivalului, vechi de 54 de ani. Lucrurile bune s-au tinut lant: primul articol de mari dimensiuni, dedicat Romaniei, si-a facut aparitia in Lions Daily, revista festivalului, Migdale Amare a primit pentru proiectul educational Gradinita premiul Global Super Achiever Award, iar la Londra, in aceasta toamna, fondatorul laboratorului alchimic a tinut la reuniunea ambasadorilor Cannes Lions o prezentare dedicata Gradinitei, care a fost declarat de organizatori un model inspirational pentru toate industriile reprezentate la eveniment.
"Vom activa Eurobest nu doar ca pe o destinatie de networkintg pentru seniori si o ocazie de a recompensa performantele industriei locale, ci si ca pe o destinatie de inspiratie pentru tineri", a declarat Roxana Balan, project manager al Eurobest.
Premiile Eurobest se decerneaza in fiecare an, celebrand excelenta in creativitatea europeana. Eurobest este lider in categoria festivalurilor europene de advertising si a ajuns la a 19-a editie in acest an. Categoriile competiei sunt: Print, Outdoor, TV/Cinema, Radio si Interactive advertising. In 2006 au fost introduse doua noi categorii – Direct si Integrated, iar in 2007 o alta categorie – Media. Competitia este evaluata anual de creativi din agentii de advertising europene.
{mosloadposition user10}