Meciul Germania – Argentina a fost, de departe, cel mai vizionat din cadrul competiţiei, atât on air, cât şi online.
Finala Cupei Mondiale FIFA Brazilia 2014 a adunat, aşa cum era de aşteptat, cel mai mare număr de microbişti în faţa micilor ecrane. Partida dintre Germania şi Argentina, disputată pe 13 iulie, de la ora 22.00, pe celebra arenă Maracana din Rio de Janeiro, a adus din nou principalului post al Televiziunii Române poziţia de lider incontestabil de audienţă. TVR a transmis în direct şi în exclusivitate toate cele 64 de meciuri de la Cupa Mondială, pe TVR 1, TVR HD şi online, pe TVR+.
În medie, 3,4 milioane de români au stat cu ochii pe televizor duminică seara, TVR 1 înregistrând, în intervalul orar 22.00 – 0.36, un rating mediu de 18,4%* şi o cotă medie de piaţă** de 43% la nivel naţional. În ceea ce priveşte publicul din mediul urban, finala Cupei Mondiale a avut aproape 2 milioane de telespectatori (rating mediu 19,3%, share mediu 43,7%), dintre care aproape 1 milion reprezintă targetul comercial (18,3% rating mediu, respectiv 45,1% cotă medie de piaţă).
Cel mai urmărit moment al meciului care a adus Germaniei al patrulea titlu mondial s-a înregistrat la finalul primei reprize, când nu mai puţin de 4.221.000 de români urmăreau TVR 1 (rating 22,8%, share 46% la nivel naţional). Dintre aceştia, 2.366.000 s-au situat în mediul urban (rating 23,4%, share 46,5%). Finalul partidei a fost cel mai atractiv pentru publicul tânăr, ora 0.31 aducând recordul de telespectatori pe target comercial: 1.139.000 de persoane (rating 22,4%, share 68,4%).
Şi finala mică a Cupei Mondiale FIFA Brazilia 2014, partida disputată între reprezentativele Braziliei şi Olandei, a stârnit interesul telespectatorilor. În medie, 1.581.000 de români au urmărit, sâmbătă seară, înfrângerea Selecao pe Estadio Nacional din Brasilia, poziţionând din nou TVR 1 pe primul loc în clasamentul audienţelor, cu un rating mediu de 8,6% şi un share mediu de 27,9% la nivel naţional. În medie, 940.000 de telespectatori din mediul urban au urmărit finala mică la TVR 1 (rating mediu 9,3%, share mediu 28,1%), 405.000 dintre aceştia reprezentând targetul comercial (corespunzând unui rating mediu de 8% şi unei cote medii de piaţă de 26,5%).
Microbişti sau nu, românii au fost, în această lună, martorii spectacolului fotbalistic al anului. În total, 13.521.000 de persoane au vizionat cel puţin un minut din întreaga competiţie de la TVR 1. Iar în clasamentul celor mai bune 20 de programe tv din perioada desfăşurării Cupei Mondiale FIFA Brazilia 2014 (12 iunie – 13 iulie), nu mai puţin de 16 poziţii sunt ocupate de partidele de fotbal difuzate la TVR 1.
Prima victorie a unei ţări europene la Cupa Mondială pe continentul american se află, ca audienţă, pe locul I în topul programelor Televiziunii Române, din 1 ianuarie 2012*** până în prezent. De altfel, şi următoarele poziţii în acest clasament sunt ocupate tot de meciuri de fotbal din cadrul Cupei Mondiale – mai exact, din preliminariile acesteia. Partidele jucate în deplasare de reprezentativa României – împotriva naţionalelor Turciei (în 2012), Olandei şi Ungariei (ambele în 2013) – se clasează pe locurile următoare în topul programelor TVR al ultimilor doi ani şi jumătate. În acelaşi top, finala Campionatului European de fotbal (meciul Spania – Italia, din 1 iulie 2012) ocupă abia locul cinci.
În ceea ce priveşte traficul online, finala de pe Maracana a bătut recordul de vizitatori pe portalul TVR+. Dacă finala mică a adus 83.000 de accesări şi 57.000 de vizitatori unici pe TVR+ (pe toate canalele disponibile: Internet, mobil şi tabletă), partida Germania – Argentina a fost vizionat online, în România, de un total de 120.000 de vizitatori unici, TVR+ înregistrând, pe durata finalei Cupei Mondiale 205.000 de vizite. În total, de la începutul Cupei Mondiale FIFA Brazilia 2014, pe TVR+ (inclusiv pe mobil şi tabletă) s-au înregistrat aproape 4 milioane de vizite, iar numărul vizitatorilor unici a ajuns la aproape 1 milion. Transmiterea meciurilor online s-a realizat cu ajutorul Direct One, partenerul TVR în dezvoltarea site-ului TVR+ şi a aplicaţiilor de mobil şi tabletă.
De altfel, în App Store, aplicaţia TVR+ se află în top 10 al celor mai descărcate aplicaţii gratuite (locul 7), înaintea aplicaţiilor Youtube şi FaceBook. În Google Play, la secţiunea Divertisment, aceeaşi aplicaţie ocupă locul al doilea între cele mai descărcate aplicaţii gratuite.
Mai mult, toate meciurile Cupei Mondiale FIFA Brazilia 2014 mai pot fi vizionate pe portalul video al Televiziunii Române, până la sfârşitul anului 2014. Aici puteţi descărca aplicaţiile TVR+ pentru IOS şi Android.
* Rating (RTG%) reprezintă numărul mediu de telespectatori pe minut ai unei emisiuni (sau interval orar) difuzată de o staţie TV. Ratingul poate fi exprimat în cifre absolute (mii telespectatori) sau ca procent din universul targetului analizat.
** Cotă de piaţă (Market Share – SHR%) reprezintă raportul procentual dintre numărul mediu de telespectatori (RTG%) ai unei emisiuni (sau interval orar) de la o staţie TV şi numărul mediu de telespectatori de pe toate staţiile TV, calculat pentru acelaşi interval orar (sau emisiune).
*** 1 ianuarie 2012 reprezintă momentul din care datele de audienţă sunt furnizate de Kantar Media
Sursa: Kantar Media, date prelucrate SRTv.