Anul acesta serviciile de PR, creaţie şi event marketing pentru Salonul Internaţional al Cărţii Bookfest, organizat de Asociaţia Editorilor din România (AER), au fost asigurate de agenţia More than Pub. Contul a fost câştigat în urma unui pitch ce a avut loc la finalul lunii aprilie. “De ce cred că AER ne-a ales pe noi? Datorită strategiei prezentate, a rezultatelor asumate, a fee-ului propus şi a implicării – am fost în totalitate alături de client”, consideră Mihaela Petrovan, General Manager More than Pub.
Puţinul timp avut la dispoziţie pentru a pune la punct strategia de comunicare şi implementarea sa propriu-zisă (adică exact 26 zile lucrătoare), pe fiecare dintre cele trei arii acoperite, a însemnat pentru More than Pub o provocare. Pe parcursul unei luni de zile agenţia a lucrat intens, asigurând următoarele tipuri de servicii integrate pentru Bookfest: creaţie (concept grafic, scripturi audio-video, invitaţii, slogan, webdesign & content), PR (redactare materiale de presă, menţinerea relaţiei cu mass-media, monitorizare) şi event-marketing (inaugurare, cocktail, coordonare, implementare acţiuni în cadrul manifestării culturale). Acestora li s-au adăugat acţiunile de atragere sponsori şi încheiere de parteneriate, menţinerea relaţiei cu artiştii implicaţi, asistarea invitaţilor spanioli, transmiterea invitaţiilor, RSVP.
“Bookfest 2010 a fost un proiect de amploare în care ne-am implicat nu numai profesional, ci şi sufleteşte 100%: de la crearea conceptului grafic şi a sloganului, la implementarea strategiei de comunicare (relaţia cu mass media, redactarea materialelor de presă, follow-up şi monitorizare), atragerea partenerilor media şi financiari, până la asigurarea bunei desfăşurări a Salonului Internaţional al Cărţii pe parcursul celor 5 zile (ghidarea vizitatorilor, anunţarea evenimentelor editoriale, recepţia invitaţilor speciali). Pentru More than Pub, ediţia a V-a a Bookfest a reprezentat o adevărată provocare, iar asta nu numai din perspectiva amplorii, dar mai ales din prisma timpului avut la dispozitie – doar o lună – interval în care a trebuit să ne adaptăm din mers stilului/cerinţelor clientului, precum şi unor elemente şi situaţii care au apărut pe parcurs. Însă, trăgând linie, suntem mândri că am facut faţă cu brio acestei provocări”, declară Mihaela Petrovan.
Bookfest a fost într-adevăr un eveniment reuşit în condiţiile actuale, vizitatorii estimaţi încadrându-se între 50.000 şi 60.000. Acoperirea media a fost foarte bună, însumând peste 500 de articole în presa scrisă, online şi broadcasted, toate cu ton pozitiv de comunicare şi o valoare estimativă de publicitate de peste 300.000 euro. Relaţia cu mass-media a fost susţinută constant în perioada anterioară evenimentului, în timpul său şi după. Pe parcursul celor 5 zile ale Bookfest au fost diseminate în mass-media câte două comunicate de presă sau, mai precis spus, reportaje de la faţa locului, cu referire la toate evenimentele editoriale şi artistice.
{mosloadposition user10}