Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Fifth Avenue din New York rămâne cea mai scumpă destinație de retail din lume; Calea Victoriei se menține pe locul 40 în clasament

Dana Radoveneanu, Head of Retail Cushman & Wakefield Echinox
  • Via Montenapoleone din Milano urcă pe locul al doilea după o creștere de 20% a chiriilor spațiilor comerciale, înlocuind Tsim Sha Tsui din Hong Kong care a coborât pe locul trei
  • New Bond Street din Londra și Avenues des Champs-Élysées din Paris figurează, de asemenea, în top cinci al clasamentului mondial
  • Chiriile de retail din principalele locații globale continuă să-și revină, demonstrând reziliență, înregistrând o creștere medie de 4,8% la nivel global și de 4,2% în Europa

Fifth Avenue din New York și-a menținut poziția de cea mai scumpă arteră comercială din lume, Via Montenapoleone din Milano urcând pe locul doi în clasamentul global, potrivit celui mai recent raport Cushman & Wakefield “Main Streets Across the World”.

Potrivit celei de-a 33-a ediții a raportului, chiriile spatiilor de retail pe Via Montenapoleone au crescut cu 20% în ultimul an, la 1.500 euro/mp/lună, evoluție care a propulsat-o pe poziția secundă în clasamentul mondial, înlocuind Tsim Sha Tsui din Hong Kong, care a căzut pe locul al treilea, după o creștere mai modestă a chiriilor de 4%, la 1.268 euro/mp/lună. Chiriile de pe Fifth Avenue s-au menținut constante la 1.700 euro/mp/lună.

Cu un nivel al chiriilor pe Calea Victoriei, principala arteră comercială din România, de 55 euro/mp/lună, Bucureștiul ocupă locul 40 în top 50 orașe analizate la nivel mondial și poziția 50 din 57 în clasamentul european, imediat după Ljubljana. În Praga, Budapesta, Zagreb și Belgrad chiriile sunt peste nivelul din București, o valoare mai mică fiind înregistrată în Sofia, Bratislava, Vilnius, Riga sau Skopje.

Dana Radoveneanu, Head of Retail Agency Cushman & Wakefield Echinox: ”Clasamentul este realizat în urma analizei chiriilor de referință din cele mai bune locații de retail din întreaga lume, care, în cele mai multe cazuri, sunt legate de sectorul de lux. Calea Victoriei din București este singura arteră comercială din România luată în considerare în raport, reprezentând cea mai scumpă locație de retail de pe piața locală. Oferta de spații de retail pretabile pentru amenajarea de noi magazine de lux rămâne extrem de limitată în această arie a Bucureștiului, însă pe fondul revigorării turismului, zona Calea Victoriei a devenit un magnet pentru brandurile hoteliere premium, care ar putea acoperi această nevoie de spații de retail.

Dana Radoveneanu, Head of Retail Cushman & Wakefield Echinox
Dana Radoveneanu, Head of Retail Cushman & Wakefield Echinox

Trei din principalele cinci cele mai scumpe destinații comerciale din lume sunt în Europa, New Bond Street din Londra fiind pe locul patru, iar Avenues des Champs-Élysées din Paris pe locul cinci. În top 10, jumătate dintre locațiile clasate sunt din Europa.

CELE MAI SCUMPE ARTERE COMERCIALE DIN LUMA (sursa: Cushman & Wakefield)

Clasament global

2023

Clasament global 2022

Locatie

Oras

Chirie
(€/mp/luna)

Evolutie pre-covid pana in prezent

2023/2022

1

1

Upper 5th Avenue

New York

1.700

14%

0%

2

3

Via Montenapoleone

Milan

1.500

31%

20%

3

2

Tsim Sha Tsui

Hong Kong

1.268

-39%

4%

4

4

New Bond Street

London

1.242

-11%

0%

5

5

Avenue des Champs Élysées

Paris

951

-18%

0%

6

6

Ginza

Tokyo

775

0%

0%

7

7

Bahnhofstrasse

Zurich

770

-2%

1%

8

8

Pitt Street Mall

Sydney

634

-24%

0%

9

9

Myeongdong

Seoul

545

-19%

5%

10

11

Kohlmarkt

Vienna

430

6%

2%

11

10

West Nanjing Road

Shanghai

422

-10%

5%

12

12

Orchard Road

Singapore

366

2%

2%

13

14

Dong Khoi

HCMC

331

40%

17%

14

13

Kaufinger/Neuhauser

Munich

320

-12%

0%

15

15

Ermou

Athens

290

2%

5%

16

16

Grafton Street

Dublin

252

-17%

11%

17

18

Passeig de Gracia

Barcelona

250

-9%

9%

18

17

P.C. Hooftstraat

Amsterdam

233

0%

0%

19

19

Parizska Street

Prague

225

-4%

0%

20

31

Centre – Istiklal Street

Istanbul

208

63%

120%

21

20

Suria KLCC

Kuala Lumpur

196

13%

5%

22

21

Khan Market

New Delhi

184

7%

3%

23

22

Nedre Slottsgate

Oslo

162

10%

0%

24

23

Bloor Street

Toronto

157

0%

0%

25

26

Stroget (incl. Vimmelskaftet)

Copenhagen

145

-3%

2%

26

25

Grande Rue

Luxemburg

145

-9%

0%

27

24

Biblioteksgatan

Stockholm

140

-7%

1%

28

27

Meir

Antwerp

138

-11%

3%

29

28

Chiado

Lisbon

125

-4%

2%

30

30

Vaci utca

Budapest

110

-27%

0%

31

29

City Centre

Helsinki

102

-24%

-14%

32

33

Masaryk

CDMX

95

5%

11%

33

32

Central Retail District

Bangkok

94

-10%

0%

34

34

Kneza Mihaila

Belgrade

85

-6%

0%

35

37

Nowy Swiat

Warsaw

75

-33%

-3%

36

36

Ilica Street

Zagreb

75

-6%

0%

37

35

Jakarta

72

0%

0%

38

39

Oscar Freire Jardins

Sao Paulo

62

54%

10%

39

38

Čopova

Ljubljana

60

0%

0%

40

40

Calea Victoriei

Bucharest

55

0%

0%

41

41

Vitosha Blvd

Sofia

54

-7%

4%

42

42

Obchodna ulica

Bratislava

45

0%

0%

43

43

Bonifacio High Street

Manila

42

4%

4%

44

44

Anexartisisas Ave

Limassol

40

21%

8%

45

45

Gedimino Ave./

Pilies St./ Didzioji St.

Vilnius

37

-8%

1%

46

46

Kalku St./Valnu St./

Audeju St./Terbatas

St./Kr.Barona St.

Riga

36

-10%

0%

47

47

Viru Street

Tallin

31

-9%

0%

48

48

Makedonija Street

Skopje

28

0%

0%

49

49

Calle peatonal Florida.

Buenos Aires

24

-38%

33%

Rob Travers, Head of EMEA Retail Cushman & Wakefield: “Rata de neocupare în locațiile de retail super-prime rămâne foarte redusă, ceea ce duce la tensiuni concurențiale atunci când cele mai bune spații devin disponibile, fapt reflectat în evoluția chiriilor. Chiar dacă preocupările legate de reducerea cheltuielilor consumatorilor au afectat economia, comercianții au deschis sau și-au îmbunătățit magazinele representative din piețele cheie. Aceste magazine reprezintă o parte critică a unui brand de retail. “

Pe măsură ce lumea continuă să iasă din impactul pandemiei globale, principalele destinații de retail și-au continuat revenirea, cele mai multe dintre acestea înregistrând o evoluție pozitivă a chiriilor în ultimul an. În ultimul an, chiriile în destinațiile globale de retail au crescut în medie cu 4,8% (în moneda locală). Cea mai puternică creștere a fost înregistrată în Asia Pacific, care a avut o medie de 5,3%, cu America la 5,2% și Europa la 4,2%.

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.