Ferrari a fost vedeta incontestabilă a ediției de anul acesta a prestigioasei licitații de automobile clasice, Pebble Beach Concours d’Elegance din California. Trei dintre cele mai rare modele istorice Ferrari au fost vândute cu sume record pentru categoriile lor.
Considerat unul dintre cele mai importante evenimente din lume care celebrează mașinile frumoase și extrem de rare, Pebble Beach Concours d’Elegance a fost, anul acesta, scena pe care modelele Ferrari au strălucit. Automobilele care au purtat însemnele căluțului cabrat au obținut nu mai puțin de trei prețuri record la nivel mondial, la categoriile lor, în acest an. Starul licitației a fost un Ferrari 250 California Spider Competizione LWB din anul 1959, vândut pentru suma de 7.260.000 de dolari (5.299.000 de euro). Recordul imediat următor a fost obținut de un 250 GT Berlinetta SWB din anul 1961, achiziționat pentru suma de 6.105.000 dolari (4.051.000 euro), iar locul trei în topul celor mai mari sume tranzacționate a fost ocupat de un 340 America Spider din anul 1952, pentru suma de 2.530.000 de dolari (1.846.000 euro).
De succes s-a bucurat și un Ferrari GTB 365 / 4 Speciale, unul dintre modelele create de Pininfarina și prezentat la Salonul de la Paris în 1969. Acesta a obținut impresionanta sumă de 1.241.000 euro, în vreme ce modelul 166 Barchetta Inter din anul 1950 a fost vândut cu o sumă de peste 500.000 de euro.
Sume uluitoare, pentru mașini Ferrari cu povești impresionante
Fiecare dintre mașinile Ferrari care au stârnit pasiuni în rândul celor prezenți la licitația din California are o istorie specială. Ferrari 250 Spider California Competizione, care a obținut cel mai mare preț la licitație, este singura versiune LWB a modelului cu sașiu din aluminiu. Aceasta are și un CV de curse impresionant care include locul cinci în Cursa de 12 ore de la Sebring din 1960 precum și victorii de clasă la Nassau și pe circuitele Road America. Cât despre Ferarri 250 GT Berlinetta SWB, poreclită Hot Rod (Bătăușa) datorită configurației sale extreme, dedicate exclusiv competițiilor, are, și ea, o poveste fascinantă: în Turul Franței și în cursa de 1.000 de km de la Paris, din anul 1961, a fost condusă de piloți legendari precum Maurice Trintignant, Graham Hill, Jo Bonnier sau Olivier Gendebien. Și Ferrari 340 Spider America are un trecut cât se poate de interesant. Această mașină s-a numărat printre primele modele de Ferrari care au ajuns în America și a fost unul dintre cele cinci modele a cărui caroserie a fost realizată de Vignale (celebrul constructor italian de caroserii).
Este inutil să mai spunem că toate automobilele Ferrari prezente la licitația Pebble Beach Concours d’Elegance au primit certificate de autenticitate din partea Ferrari Classiche (departamentul intern de restaurare și mentenanță al Ferrari). Acesta asigură proprietarilor de automobile clasice produse la Maranello asistența și sprijinul necesare pentru a menține mașinile în condițiile originale de funcționare. Serviciile de calitate oferite de Ferrari Classiche variază de la verificările periodice de întreținere până la înlocuirea de piese (componentele sunt refăcute la Maranello folosind desenele originale din arhiva companiei) și restaurări complete.
Rezultatele record obținute la această licitație de modelele Ferrari, devenite deja clasice, vin imediat după ce Ferrari 250 SWB California, deținut de colecționarul englez Andrew Pisker, a câștigat Premiul de Popularitate la Concours d’Elegance 2010. Această mașină, produsă în 1961, a fost restaurată de către Ferrari Classiche timp de trei ani și a primit aproape 100.000 de voturi din partea cititorilor site-ului MSN Autos, partenerul evenimentului. Aceștia au ales Ferrari 250 SWB California ca fiind cea mai frumoasă mașină înscrisă în ediția din acest an a concursului american de mașini clasice.