Ferrari a adus o contribuție remarcabilă la a 35-a ediție a Salonului Auto de la Bologna, cu un stand dedicat integral activităților legate de curse, precum și cu un program intensiv de ture de circuit.
Vedeta Ferrari la Salon a fost însă noul 458 Challenge, care a și debutat cu această ocazie. Berlinetta dotată cu motor V8 montat median este derivată din 458 Italia și este cel de-al cincilea model utilizat de Ferrari în programul său de curse, desfășurat în trei campionate diferite (italian, european și nord-american), de anul viitor prezent și în zona Asia-Pacific.
Prin noul 458 Challenge, Ferrari oferă pasionaților de pilotaj, fie ei profesioniști sau amatori, o combinație excepțională între performanțe extreme, distracție maximă în spatele volanului și emoții unice pe pista de curse.
La standul din Bologna a fost prezentat și F430 GTC, aflat în proprietatea AF Corse Team, una dintre mașinile cu care marca de la Maranello a câștigat titlul la Constructori în clasa GT2 la Cupa Intercontinentală de la Le Mans din 2010.
Linia de modele a Căluțului Cabrat este completată de modelele FXX și 599XX, fiecare rod al unor programe de cercetare și dezvoltare realizate printr-o colaborare profundă între tehnicienii Ferrari și clienții care le testează. Piesa centrală a standului este F60A, mașina Scuderiei Ferrari Marlboro utilizată în sezonul 2009 din Formula 1 World Championship.
Nu mai puțin de 16 mașini din campionatele italiene și europene se vor înfrunta pe 8 decembrie în clasica bătălie de sfârșit de an între piloții Ferrari Challenge Trofeo Pirelli, aflat la cea de-a 18-a ediție. Momentul culminant va fi însă turul de adio al celebrului pilot oficial de teste Ferrari, Luca Badoer, care își va încheia astfel cariera de 13 ani în slujba mărcii de la Maranello. Badoer va pilota un F60 în stilul său obișnuit, adică la maximum, ca un omagiu adus entuziaștilor prezenți la Bologna.
Ferrari 458 CHALLENGE
Motorul V8 de 4499 cmc cu injecție directă de pe 458 Challenge rămâne pe aceleași coordonate dinamice ca pe 458 Italia: putere maximă de 570CP la 9.000 rpm. Totuși, au fost modificate rapoartele și calibrarea cutiei de viteze F1 cu dublu ambreiaj pentru a garanta un cuplu mai mare la turații joase. 458 Challenge este de asemenea echipat cu diferențialul electronic E-Diff utilizat deja pe versiunea de stradă, o premieră pentru mașinile Ferrari destinate numai circuitelor.
S-au depus eforturi semnificative pentru a reduce greutatea mașinii. Acestea s-au concentrat atât pe exterior cât și la interior, inginerii Ferrari acordând o atenție deosebită reducerii grosimii panourilor de caroserie și utilizării unor materiale ușoare, cum sunt Lexan și fibra de carbon.
Noul 458 Challenge are de asemenea o suspensie special concepută pentru curse, cu arcuri mai ferme, amortizoare din aluminiu, jante pe 19 inch cu prindere centrală echipate cu slickuri Pirelli și o gardă la sol redusă cu 50mm. Trenul de rulare este de asemenea echipat cu frâne Brembo CCM2 de ultimă generație asociate cu sistemul ABS care a debutat pe 599XX, mașina experimentală extremă a mărcii Ferrari.
O altă premieră pentru modelul Ferrari Challenge este adoptarea sistemului de control al tracțiunii F1-Trac, cel mai sofisticat din clasa sa. Dezvoltat intern de către Ferrari, sistemul F1-Trac monitorizează constant nivelurile de aderență pentru a oferi o ținută de drum de înaltă performanță. Au fost dezvoltate două calibrări speciale pentru pistă pentru acest sistem, derivate din experiența specifică a Ferrari din campionatele F1 și GT. F1-Trac este complet integrat cu diferențialul E-Diff pentru a garanta stabilitate și accelerație maximă atât la intrarea cât și la ieșirea din viraje.
Setările sistemelor ABS/EBD, F1-Trac și E-Diff sunt selectate prin intermediul manetei de pe volan, o altă premieră pentru un model dezvoltat pentru campionatul Ferrari Challenge. Pilotul poate alege între trei configurații: OFF (controlul tracțiunii dezactivat), poziția 1 și poziția 2. Ultimele două poziții oferă niveluri mai mari de intervenție a sistemelor de siguranță și sunt selectate în conformitate cu aderența de pe pistă.
În timpul sesiunilor intensive de dezvoltare a tehnologiilor implementate pe 458 Challenge pentru a-l pregăti pentru pistă, inginerii au reușit de asemenea să îmbunătățească timpii mașinii pe circuitul de la Fiorano cu 2 secunde față de predecesorul său, rezultând un nou record de doar 1 minut, 16.5 secunde pentru parcurgerea întregului circuit. La fel de impresionante sunt forțele laterale pe care le poate genera noua mașină – până la 1.6G de accelerație laterală!
Pentru România au fost alocate 3 Ferrari 458 Challenge pentru anul 2011. Ele au deja 3 clienți pasionați de curse care au și comandat modelul. Prima mașină va sosi în luna martie și va fi prezentată publicului interesat.