FEPRA International, una dintre organizațiile lider de transfer al responsabilității în domeniul ambalajelor, a aderat la principiile United Nations Global Compact Initiative, cea mai mare inițiativă civică din lume, care se concentrează pe principiile universale din domeniul drepturilor omului, standardele muncii, mediu și anticorupție.
Prin această acțiune, FEPRA International se alătură miilor de companii care s-au angajat să respecte practici responsabile de business la nivel global și să susțină inițiativa în rezolvarea unora dintre cele mai importante probleme sociale, începând cu domeniul drepturilor omului, forței de muncă, mediului și schimbările climatice.
„Fiind una dintre principalele companii din sectorul reciclării și valorificării deșeurilor de ambalaje din România, ne-am impus, de la an la an, să ne perfecționăm politicile de activitate, prin mecanisme sustenabile care să aibă impact pozitiv asupra mediului înconjurător. Acțiunile noastre prioritare au urmărit, în permanență, dezvoltarea unor practici care să ajute, în mod real, la schimbarea comportamentului populației, indiferent de etnie, vârstă și poziționare geografică, atunci când vine vorba de colectarea separată a deșeurilor de ambalaje și educație ecologică. Am aplicat aceleași practici și prin încurajarea egalității de gen – prin suport oferit femeilor de a ni se alătura în companie sau în cazul efortului de a reduce amprenta de carbon – prin implementarea unui sistem de raportare digitalizat și transparent.
Altfel spus, prin activitatea noastră, încercăm să menținem o balanță între cele trei dimensiuni ale dezvoltării durabile: economic, social și mediu. Așadar, privim cu bucurie aderarea la Inițiativa UN Global Compact, deoarece munca noastră va sta sub umbrela unui mecanism internațional care are capacitatea de a ne ghida în eforturile noastre prin care încercăm să creem o uniune între om și mediul înconjurător, dar și de a ne credita, pentru a ști că facem ceea ce știm noi mai bine în acest domeniu’’, a declarat Ionuț Georgescu, Director General FEPRA.
UN Global Compact oferă sprijin și este un apel către companii pentru a-și armoniza operațiunile și strategiile cu cele zece principii universal acceptate în domeniile drepturilor omului, muncii, mediului și anticorupției și să ia măsuri în sprijinul obiectivelor ONU pentru problemele cuprinse în cele 17 obiective de dezvoltare durabilă (ODD).
FEPRA International, prin natura activităților sale și a valorilor pe care le urmează, este una dintre principalele companii din România care se implică în rezolvarea problemelor locale de mediu, promovând politici sustenabile de mediu și beneficiile reciclării și ale unui consum sustenabil pentru trecerea către o economie circulară funcțională și o societate de consum responsabilă.
Compania implementează periodic campanii de informare și educare pe teme de mediu pentru îmbunătățirea comportamentului de reciclare și reutilizare, ajungând la peste 1 milion de români. În același timp, FEPRA Internațional preia responsabilitatea pentru peste 200.000 de tone de ambalaje pe an, îndeplinind obiectivele de reciclare pentru peste 700 de clienți români.
În calitate de Participant la inițiativă, vă sugerăm să vizitați FEPRA pe site-ul UN Global Compact și să aflați mai multe despre cele mai recente proiecte de sustenabilitate a mediului.
Despre FEPRA
FEPRA International este o societate pe acțiuni, destinată preluării responsabilității producătorilor și importatorilor care pun pe piața din România ambalaje și deșeuri de ambalaje, în vederea realizării obligațiilor legale de reciclare și valorificare a acestora.
Sistemul de răspundere extinsă a producătorului este modalitatea prin care România dorește să atingă țintele de țară asumate prin semnarea tratatului de aderare la Uniunea Europeană.
Pentru mai multe informații despre companie, puteți accesa site-ul FEPRA: www.fepra.ro.
Despre Inițiativa UN Global Compact
Lansată în anul 2000, UN Global Compact este cea mai mare inițiativă de sustenabilitate corporativă din lume, cu peste 9.500 de companii și 3.000 de semnatari non-business cu sediul în peste 160 de țări și peste 70 de rețele locale.