· Business Lease România lansează cel de-al doilea studiu local asupra propriei flote auto administrate, de peste 3.000 de unități;
· Femeile aleg mașinile compacte-medii și SUV-urile, în timp ce bărbații se orientează către modele din clasa mare sau de lux;
· Bărbații sunt cei care au preferințe legate de culoarea mașinii;
· Companiile din România pun din ce în ce mai mult accent pe dotările care garantează siguranța angajaților.
Business Lease, unul dintre cei mai importanți furnizori de servicii de mobilitate și leasing operațional din România, lansează cel de-al doilea studiu local asupra propriei flote auto administrate. Compania gestionează în momentul de față peste 3.000 de autoturisme, dintre care 65% se află în București și 35% în restul regiunilor din țară.
Potrivit ultimului studiu intern, din totalul parcului de autovehicule gestionate de Business Lease, 75% dintre șoferi sunt bărbați, iar 25% sunt femei.
Diferențe la capitolul clase de mașini
Conform cifrelor Business Lease, 90% dintre bărbați și 91% dintre femei conduc mașini din clasa compactă (hatchback, combi sau sedan) și doar 10% dintre bărbați și 9% dintre femei conduc SUV-uri. Cu toate acestea, la nivel de preferință, femeile aleg compactele-medii și SUV-urile, în timp ce bărbații se orientează către modele mai impunătoare, din clasa limuzine (mașini mari, de lux).
Totuși, zona în care se pot vedea cu adevărat diferențele între tipurile de mașini conduse este la nivel ierarhic, persoanele din top management deținând vehicule premium, în timp ce restul angajaților conduc modele standard.
Însă este important de subliniat că abordarea vizavi de achiziția automobilelor este particulară pentru fiecare companie, în funcție de domeniul de activitate, de modul de exploatare sau de existența sau nu a unui departament intern de administrare a flotei.
„Există mai multe categorii de clienți, de la companii cu o politică de achiziție bine definită, care clasifică pe fiecare nivel ierarhic tipul mașinilor permise ca brand, model, motorizare, buget, perioadă de utilizare și rulaj maxim, până la companii care fac achiziții în funcție de oportunitatea de pe piață în momentul cumpărării. Pe lângă acestea, există și companii care fac achiziții în funcție de imaginea rezultată din asocierea cu un brand”, subliniază Philip Aarsman, Managing Director Business Lease România.
Siguranța la volan, importantă pentru femei
Din studiul Business Lease reiese că nici în afaceri femeile nu trec cu vederea importanța siguranței la volan, optând de cele mai multe ori pentru airbag-uri suplimentare. Alte dotări pe care doamnele și domnișoarele insistă să le aibă mașina condusă ar fi: cutie automată, încălzire în scaune, priectoare de ceață, climă și navigație. Bărbații sunt mai tehnici, preferând un automobil cu motor puternic sau un sistem audio mai bun. Cu toate acestea, în mod surprinzător, domnii sunt cei care au preferințe legate de culoarea mașinii.
La capitolul achiziție de mașini, clienții din portofoliul Business Lease se împart în trei mari categorii: user chooser (5%), car basket (50%) și car policy (45%). Cei „user chooser” au voie să aleagă orice model într-un buget stabilit, cei care adoptă sistemul „car basket” pot opta doar pentru anumite modele, în funcție de nivelul ierarhic, iar clienții cu „car policy” pot achiziționa doar autoturisme cu dotări bine stabilite de cei de la conducerea companiei.