(34%), insa pe primul loc ramane opinia medicului
Reţeaua privată de sănătate Regina Maria va inaugura oficial, la inceputul lunii octombrie, Spitalul Băneasa, primul spital privat din România dedicat sănătăţii femeilor şi copiilor. Spitalul Băneasa reuneste serviciile complexe de obstetrică-ginecologie cu cele de pediatrie din momentul naşterii, până la 18 ani. Până la momentul lansării, Reţeaua Regina Maria şi-a propus să afle răspunsul la întrebarea „Ce îşi doresc femeile de la furnizorul lor de servicii de sănătate” chiar de la femei. Pe microsite-ul www.ceisidorescfemeile.ro, prin completarea unui chestionar, pacientele au fost invitate să împărtăşească tot ce este important atunci când vin la medic pentru ele sau pentru copiii lor.
1517 femei au completat chestionarul, in perioada 1 august – 6 septembrie 2012. Dintre acestea, 763 femei cu copii (50.30%), 135 femei insarcinate (8.90%) si 619 femei fara copii (40.80%).
Din studiul amintit reiese ca femeile care nu au copii, deşi au o vârstă mai mică decât restul respondenţilor, sunt constiente de importanta serviciilor medicale si isi doresc in primul rand (80,61%) accesul la toate tipurile de interventii si investigatii ginecologice, indiferent de complexitatea lor. În ceea ce priveşte informarea pentru informatii medicale, femeile care nu au încă copii se îndreaptă destul de mult către mediul online (34%), pe primul loc rămânând totuşi opinia medicului ca sursă de încredere.
Relaţia medic-pacient este foarte importantă pentru această categorie de femei, aşteptările lor trecând de simplul diagnostic şi tratament. Astfel, medicul trebuie sa acorde timp suficient pentru un diagnostic corect (78,35%) şi sa ia in calcul tot istoricul medical si nu doar o nevoie punctuala (66,07%), in vreme ce, intr-o proportie de 21,32% dintre femei isi doresc ca medicul sa isi aminteasca de ele la urmatoarea vizita.
Aşteptările de la un spital privat au crescut şi în rândul femeilor fără copii, mai mult decât un ambient plăcut ele aşteptând o echipa de medici foarte bine pregatita (70,27%) şi servicii medicale personalizate (68%) alaturi de cea mai buna solutie medicala pentru cazul lor. In plus, un procent semnificativ,de 60%, considera ca politica de preturi transparenta este foarte importanta.
Legat de sanatatea copilului pe care il vor avea in viitor, 73% considera foarte importanta relatia de lunga durata, de incredere cu medicul pediatru. O atmosfera calda, confortabila, intr-o zona linistita reprezintă “ingredientul” care conteaza in cea mai mare masura in evaluarea conditiilor oferite de un spital (47,33%).