De Ziua Internațională a Femeii, foodpanda.ro, cea mai mare platformă de food ordering din România, prezintă provocările pe care le presupune meseria de livrator pentru reprezentantele sexului frumos. Într-un domeniu în care predomină bărbații, femeile livrator încep să ocupe o pondere din ce în ce mai mare. În prezent, peste 20 de femei fac parte din echipa de livrare foodpanda la nivel național.
Din datele foodpanda se observă că cele mai multe femei care optează pentru postul de livrator au peste 40 de ani, însă și femeile cu vârste mai mici sunt interesate de această meserie.
Mihaela Țone (23 ani) lucrează în acest domeniu de peste doi ani. La început, Mihaela a ales să devină livrator din curiozitatea de a încerca ceva nou, însă, după un timp, noul job a devenit o plăcere. Cel mai mare avantaj îl constituie programul flexibil, pe care și-l poate face după bunul plac.
„Uneori, meseria de livrator nu este tocmai ușoară. Foarte mulți asociază acestă meserie cu acea persoană care nu face nimic altceva decât să se plimbe toată ziua. Da, într-adevăr, așa este, te plimbi, dar la bază nu este atât de simplu. Să stai o zi întreagă în mașină sau pe o bicicletă cu acel ghiozdan în spate, să fii mereu atent după toți participanții la trafic, să ai grijă unde îți lași mașina/bicicleta, ca atunci când te întorci să o mai găsești – sunt principalele provocări cotidiene. Sunt foarte multe riscuri în această activitate, dar cel mai greu este să găsești adresele menționate care de cele mai multe ori sunt notate greșit”, declară Mihaela Țone, livrator foodpanda România.
Piața de food delivery din România este încă puternic dominată de către bărbați, impresia generală fiind că meseria de livrator implică un efort fizic substanțial.
„A fi femeie în acest domeniu nu este ceva imposibil. Job-ul nu presupune foarte multă muncă fizică, cum s-ar aștepta majoritatea, ci mai mult psihică, mai ales dacă faci asta cu mașina. Dacă îți place să fii mereu în mișcare și să nu stai într-un birou închis, a lucra în delivery este cea mai bună alegere. Mereu vei găsi ceva nou, vei cunoaște și interacționa cu o mare varietate de oameni. Poate este puțin diferit și mai complicat pentru noi, femeile, să facem asta, mai ales că nici clienții nu sunt obișnuiți să li se livreze produsele de către o fată. De multe ori se întâmplă ca atunci când ajung la adresă clientul să rămână surprins”, adaugă Mihaela Țone.
În fiecare an, pe 8 martie, întreaga lume sărbătorește Ziua Internațională a Femeilor, care reprezintă 51% din populația lumii. Ziua Internațională a Femeii a fost sărbătorită pentru prima dată pe 8 martie în anul 1975, doi ani mai târziu fiind adoptată printr-o rezoluție a Adunării Generale a ONU.