Ma gandeam sa scriu ceea ce in limbajul de specialitate se cheama “case study”, dar mi-am dat seama ca…. eu nu posed un asa bogat limbaj de specialitate, de fapt nici nu stiu daca sunt de o astfel de specialitate.
Asa ca m-am hotarat sa prezint in cuvintele mele ceea ce noi, la SOS Satele Copiilor Romania, facem.
Download catalog felicitari
Mai exact sa va scriu despre una din campaniile noastre de atragere de fonduri, Campania de Felicitari de Craciun.
{viewonly=registered,special}Derularea acestei campanii a inceput din 1997, iar in decursul anilor am invatat, am analizat rezultatele, am planificat, ce mai, am facut marketing si statistici, in timp ce cresteam si copiii, bineinteles.
Aceasta campanie isi propune an de an sa distribuie un numar de felicitari( anul acesta 100.000 de bucati) catre marile companii, atragand astfel fonduri pe care orice alta campanie nu ar fi reusit.
Momentul este oportun, deoarece varful de lance in atragerea de fonduri in Romania este perioada octombrie –decembrie.
Acum ca v-am zis care e publicul nostru tinta sa va vorbesc si despre cum promovam noi aceasta campanie.
Intru in detalii si spun: bugetul de promovare al campaniei este infim, respectiv suma de 4500 ron pentru taxele postale aferente unui direct mailing.
Si atunci ne gandim…cum sa facem promovarea pe canale potrivite, catre tinta noastra?
Desigur ca, pentru clientii vechi, nu se mai pune problema unor costuri. Lor le trimitem an de an oferta noastra, catalogul de felicitari, prin email.
Dar pentru recrutarea de noi sponsori…e muuuulta munca..si nu sunt bani..deloc.
Arunci folosim doua metode: mailingul direct ( trimitand cele 10.000 de cataloage de felicitari celor mai mari corporatii din Romania) si parteneriatele.
In timp am dezvoltat o retea de sustinatori, oameni care au inteles fenomenul si cauza caritabila in Romania. Cu ajutorul lor, editori si administratori de publicatii tiparite sau online reusim an de an sa promovam. Ce le oferim noi? Simplu: scriem o rubrica in cele 10.000 de cataloage de felicitari pe care le tiparim, ca acesta companii ne sprijina in promovarea si derularea campaniei.
Nu uitam desigur sa ii mentionam in raportul nostru anual si pe site-ul asociatiei.
Sa vorbim de rezultate. Dar vom vorbi despre cele de anul trecut, deoarece anul acesta campania este inca in derulare si nu avem evaluarea sa inca.
In 2005 am distribui 75.000 de felicitari de Craciun si am atras suma de 139.966 Ron.
Cu acesti bani am organizat masa, bradul de Craciun si cadourile pentru beneficiarii celor trei Sate SOS din Bucuresti, Cisnadie si Hemeius.
Anul acesta oferim felicitarile la calitate business , inclusiv personalizare si livrare.
Ne bucuram ca avem in randurile sprijinitorilor nostri mari corporatii care au inteles sa ne ajute in acest mod.
Este ceea ce se cheama “csr” sau corporate social responsibility…sau, e mai…ceva la moda in Romania ultimilor 2 ani, dar care pentru cei care au inteles sa ne sprijine inca de la inceputuri, era doar animus donandi…intentia de a face bine..caritate, filantropie. Si e bine de stiut ca an de an acestia se conving de seriozitatea noastra si se implica cu finantari si in alte proiecte ale noastre.
Beneficii sunt de ambele parti, pentru ca “ usor sa faci bine cand ceilalti te ajuta”( asa cum spunea fondatorul nostru Hermann Gmeiner). Iar pentru corporatii, implicarea inseamna intoarcerea catre comunitatea unde acestia isi dezvolta businessul, unde se afla clientela lor. Ce sa spun mai mult? E de bine!
Daca va place ce lucram noi, va astept alaturi de noi, pentru ca, impreuna, putem fi Mos Craciun pentru copiii ce nu credeau ca Mosul exista, iar Craciunul era o zi ca toate celelalte, plina de nevoi!
A consemnat pentru dumneavoastra, Cristiana Ionescu, reprezentant relatii publice si strangere de fonduri SOS Satele Copiilor Romania.{/viewonly}
{mosloadposition user10}