nu justifică atacarea drepturilor muncii
Jurnaliştii din România nu trebuie făcuţi ţapi ispăşitori pentru criza prin care trece mass-media din ţară, afirmă Federaţia Europeană a Jurnaliştilor, în urma solicitărilor angajatorilor de a revizui acordul colectiv cu Federaţia Română a Jurnaliştilor (FRJ) MediaSind.
„Actuala criză a mass-media îşi are rădăcinile în lăcomia iresponsabilă a proprietarilor, care au pus profitul mai presus de politicile prin care să poată face faţă condiţiilor dificile”, a declarat secretarul-general al FEJ, Aidan White. „Jurnaliştii şi angajaţii din mass-media nu trebuie să fie obligaţi să îşi sacrifice drepturile muncii sau să fie făcuţi ţapi ispăşitori pentru criză.”
FEJ sprijină federaţia afiliată din Romania – MediaSind, în opoziţia sa faţă de încercările de modificare a acordului colectiv şi de abandonare a măsurilor de protecţie socială care le fuseseră promise jurnaliştilor şi personalului din mass-media.
Joi, Patronatul Presei Române şi Patronatul Presei din România – ROMEDIA au cerut renegocierea Contractului Colectiv de Muncă pentru mass-media, argumentând prin faptul că actuala criză justifică revizuirea condiţiilor de muncă.
Patronatele din presă au atacat, de asemenea, FRJ MediaSind pentru că au depus plângere împotriva încălcărilor drepturilor angajatilor la Inspectoratul Teritorial de Muncă, care le-a susţinut cererile ca acordul şi legislaţia naţională a muncii să fie respectate.
„Este revoltător ca un sindicat să fie acuzat de către patronat de hărţuire pentru simplul fapt că apără drepturile membrilor săi”, a spus White. „Această criză va fi soluţionată numai prin negocieri între cele două părţi, într-o atmosferă de cooperare şi prin relaţii industriale sănătoase.”
FEJ susţine că acei patroni de presă care vor să modifice actualul acord colectiv ar trebui mai degrabă să caute soluţii globale şi inovatoare, în loc să submineze, pur şi simplu, standardele sociale şi drepturile profesionale ale jurnaliştilor.
„În întreaga Europă societăţile din mass-media sunt în dificultate, iar sindicatele şi managementul trebuie să se aşeze împreună la masă şi să elaboreze strategii care să ofere soluţii adecvate, fără a se recurge la confruntări”, spune White.
În România, MediaSind s-a alăturat unui Comitet mass-media anti-criză din care fac parte sindicate, unii patroni de presă şi persoane din mediul profesional, care promovează o reflectare mai amplă şi dialogul în legătură cu schimbările care ameninţă să copleşească sectorul mass-media.
Pentru mai multe informaţii, contactaţi FEJ la numărul +32 2 235 2215.
FEJ reprezintă peste 250.000 de jurnalişti din peste 30 de ţări europene.
{mosloadposition user9} {mosloadposition user10}