– mesajul propus Europei in candidatura pentru titlul de Capitala Europeana a Culturii 2021
· Pentru prima dată în România, campania de promovare se va derula în cinci limbi simultan.
· Raed Arafat, declarat ambasador al candidaturii orașului Tîrgu Mureș la titlul de Capitală Europeană a Culturii 2021
Asociația „Tîrgu Mureș 2021” anunță oficial lansarea strategiei de promovare a candidaturii orașului Tîrgu Mureș pentru titlul de Capitală Europeană a Culturii. Cu mesajul Făcut în Tîrgu Mureș, campania vorbește despre un oraș în care înveți pe viu despre ce este Europa: despre unitatea în diversitate.
Multitudinea de limbi, obiceiuri, etnii, culturi și credințe care alcătuiesc realitatea cotidiană a orașului sunt atributele unice evidențiate de candidatură, cele care fac din Tîrgu Mureș o veritabilă sursă de experiențe unice, atât pentru români cât și pentru ceilalți cetățeni ai Europei. Orașul ca o școală vie este spațiul fizic și cultural în care poți învăța câte ceva din specificul fiecărei etnii și culturi, direct de la ele: aici înveți să trăiești Europa.
Campania este o premieră în România, fiind prima lansată în paralel în cinci limbi (română, maghiară, germană, romani și engleză) și va vorbi despre experiențele unice pe care fiecare comunitate a orașului le oferă și le trăiește aici de sute de ani.
Prezent la conferința de presă de anunțare a campaniei de promovare, Raed Arafat, șeful Departamentului pentru Situații de Urgență din Guvernul României, a vorbit despre experiența dumnealui ca cetațean al orașului și a declarat că va fi în alături de Tîrgu Mureș în acest proiect ambițios.
}Cu un logo sugestiv ce face trimitere la prezentarea orașului Tîrgu Mureș ca sursă unică de proveniență pentru aceste experiențe, la fel ca simbolul universal Trade Mark (marcă înregistrată), potențialul municipiului Tîrgu Mureș de a deveni Capitală Europeană a Culturii este prezentat din perspectivă academică, culturală și istorică. Strategia de promovare va include și o importantă componentă digitală, care va putea fi urmărită pe pagina de Facebook a proiectului, mures2021, precum și pe website-ul oficial www.tirgumures2021.ro.
„În 2013, când am organizat Centenarul Palatului Culturii din Tîrgu Mureș, spuneam că, după 100 de ani, le suntem datori celor care l-au construit cu un proiect cultural de recunoștință. Tot atunci, adăugam că le suntem datori și generațiilor de peste încă 100 de ani cu o faptă pe măsură. De aceea, în ultimii doi ani, am construit cel mai important proiect al județului Mureș – candidatura la titlul de Capitală Europeană a Culturii. A fost cel mai evident mesaj de unitate din ultimii 25 de ani. Fără excepție, partidele politice, organizațiile minorităților naționale și oamenii de cultură din zona publică și neguvernamentală au agreat și au susținut, încă din prima clipă, această inițiativă. A fost o lecție de respect față de valorile noastre tradiționale și o dovadă de conștientizare a apartenenței la valorile europene”, a declarat Ciprian Dobre, Președintele Consiliului Județean Tîrgu Mureș, reprezentant al Asociației „Tîrgu Mureș 2021”.
Crearea unui spațiu de învățare și informare, redescoperirea unor tradiții, crearea unei armonii într-un context de multiculturalitate sunt principalele atuuri pe care mizează Tîrgu Mureș, alături de Sighișoara și Sovata, în competiția pentru câștigarea titlului de Capitală Europeană a Culturii în 2021.
Dosarul de candidatură a orașului Tîrgu Mureș va fi depus pe data de 10 octombrie, perioada de jurizare urmând să aibă loc în două etape: cea de preselecţie, în decembrie 2015, şi selecţia finală, în septembrie 2016.
Capitala Europeană a Culturii este o iniţiativă a Uniunii Europene care urmăreşte să pună în evidenţă bogăţia şi diversitatea Europei, precum şi aspectele culturale comune ale ţărilor sale cu scopul de a contribui la apropierea popoarelor europene şi de a îmbunătăţi cunoaşterea reciprocă.