Facebook lansează astăzi campania „Împreună împotriva dezinformării despre Covid-19”, în parteneriat cu Organizația Mondială a Sănătății și cu unii dintre partenerii săi europeni de verificare a informațiilor.
Pe întreaga perioadă a pandemiei provocată de virusul Covid-19, Facebook a lucrat pentru a pune în legătura oamenii cu informațiile corecte și pentru a reduce dezinformarea în cadrul platformelor sale. Luna trecută, compania a anunțat cea mai mare campanie mondială de promovare a informațiilor oficiale despre vaccinurile Covid-19. Facebook elimină afirmațiile false despre vaccin, reduce distribuția informațiilor inexacte despre sănătate și informează oamenii cu privire la administrarea eficientă a vaccinului.
Campania „Împreună împotriva dezinformării despre Covid-19” va fi lansată în Uniunea Europeană, Marea Britanie și Islanda, precum și în Turcia și regiunea mai largă a Orientului Mijlociu și a Africii și va apărea pe platformă printr-o serie de elemente grafice cu sfaturi despre cum utilizatorii pot să identifice știrile false:
1. Verificați sursa: Examinați conținutul, chiar dacă pare că are o bază științifică
2. Verificați cum vă face să vă simțiți: Știrile false vă pot manipula sentimentele pentru click-uri
3. Verificați contextul: Aflați dacă autoritățile de sănătate publică confirmă conținutul
De asemenea, compania lansează un website dedicat, care va include informații despre cum Facebook abordează dezinformarea pe platformele sale. Acesta este disponibil în limbile engleză, franceză, italiană, germană, spaniolă, poloneză și turcă. Scopul paginii este să ofere oamenilor mai multă transparență în ceea ce privește strategia platformei de Eliminare, Reducere și Informare, să prezinte standardele comunității, precum și pașii făcuți pentru a combate știrile false în jurul evenimentelor globale, așa cum sunt Covid-19, alegerile și schimbările climatice.
Pe timpul pandemiei COVID-19 și nu numai, Facebook va continua să lucreze alături de experți din industrie și utilizatorii platformele sale pentru a se asigura că abordează în mod adecvat lupta împotriva dezinformării. Totodată, compania lucrează pentru a le oferi oamenilor resurse suplimentare de examinare a conținutului pe care îl văd online, ajutându-i să decidă ce să citească, în ce să aibă încredere și ce să distribuie.
Anunțul oficial în limba engleză este disponibil aici.