Fiind o comunitate online globală, pentru Facebook este extrem de important ca utilizatorii să fie în siguranță atunci când folosesc aplicațiile companiei. Tocmai din acest motiv, încă din 2006, aceștia lucrează cu experți din toată lumea pentru a dezvolta politicile, practicile și produsele oferite, astfel încât să vină în sprijinul celor care se confruntă un risc crescut de suicid sau auto-vătămare.
De Ziua Mondială de Prevenire a Suicidului, Facebook a anunțat o serie de noutăți despre informațiile aflate și măsurile aplicate pe parcursul ultimului an, precum și despre acțiunile suplimentare care urmează să fie implementate pentru a se asigura că toți utilizatorii sunt în siguranță, în special cei aflați într-o situație vulnerabilă.
Îmbunătățirea modului în care conținutul legat de sinucidere și auto-vătămare este gestionat
La începutul acestui an, Facebook a început să găzduiască sesiuni periodice de discuții și consultanță cu experți din toată lumea pentru a aborda unele dintre cele mai dificile subiecte legate de suicid și auto-vătămare. Printre acestea se numără modul în care sunt gestionate scrisorile de adio, riscurile create de conținutul online asociat acestor subiecte și portretizări ale suicidului cu potențial de a deveni subiecte de știri. Mai multe detalii despre aceste întâlniri sunt disponibile pe noua pagină dedicată Prevenirii Suicidului, creată de Facebook în cadrul Centrului de Siguranță.
În urma acestor întâlniri, au fost luate mai multe măsuri pentru a îmbunătăți modul în care acest tip de conținut este gestionat.
● Politicile Facebook care vizează auto-vătămarea sunt mai stricte acum, astfel încât să nu mai permită imagini ce redau rănirea propriei persoane, pentru a evita promovarea sau declanșarea neintenționată a auto-vătămării, chiar și în cazurile în care un utilizator caută sprijin sau se exprimă ca parte a procesului său de recuperare.
● În ceea ce privește Instagram, a fost îngreunat procesul de căutare pentru acest gen de conținut și au fost luate măsuri pentru ca acesta să nu mai poată fi recomandat în secțiunea Explorează.
● De asemenea, pentru a adresa problema complexă a conținutului legat de tulburări de alimentație din aplicațiile companiei, politicile Facebook interzic acum orice fel de conținut care ar putea promova astfel de tulburări.
● Alături de aceste politici mai stricte, Facebook continuă să le ofere resurse celor care postează conținut ce promovează tulburările de alimentație sau auto-vătămarea, chiar dacă postările respective sunt șterse.
● O altă măsură este ascunderea conținutul sensibil, în cazul tăieturilor vindecate, survenite în urma auto-vătămării, pentru a evita promovarea neintenționată a auto-vătămării.
Colaborarea cu diferiți experți s-a dovedit atât de valoroasă, încât compania a decis să angajeze un specialist în sănătate și well-being în cadrul echipei sale dedicată politicilor de siguranță. Această persoană se va concentra exclusiv pe impactul politicilor și al aplicațiilor Facebook asupra sănătății și a stării de bine și va explora noi modalități de îmbunătățire a sprijinului acordat comunității, inclusiv în cazul subiectelor legate de suicid și auto-vătămare.
În plus, pentru prima dată, Facebook anunță că explorează modalități de a împărtăși datele publice de pe platformă legate de modul în care oamenii vorbesc despre sinucidere, începând prin a le asigura cercetătorilor acces la instrumentul de monitorizare a rețelelor de socializare, CrowdTangle. Până în prezent, CrowdTangle a fost disponibil, în primul rând, pentru a ajuta redacțiile și editorii media să înțeleagă ce se întâmplă pe Facebook. Compania este încântată să pună acest instrument la dispoziția a doi cercetători renumiți care se concentrează pe prevenirea suicidului. Prin intermediul acestuia, ei vor putea explora modul în care informațiile partajate pe Facebook și Instagram pot fi utilizate pentru a face progrese în prevenirea suicidului și în sprijinul acordat în astfel de cazuri.
În plus, pe lângă tot ceea ce compania face pentru a descoperi mai multe oportunități și locuri în care poate pune la dispoziție resursele existente, Facebook continuă să construiască noi tehnologii care să ajute la identificarea și luarea de măsuri în cazul conținutului cu potențial dăunător, inclusiv prin îndepărtarea acestuia sau prin ascunderea conținutului sensibil. Din aprilie până în iunie 2019, aceștia au acționat asupra a 1.5 milioane de postări de pe Facebook legate de suicid și auto-vătămare, iar mai mult de 95% dintre acestea au fost identificate înainte de a fi raportate de către un utilizator. În aceeași perioadă, Facebook a acționat asupra a peste 800.000 de postări de acest gen pe Instagram, din care mai mult de 77% au fost identificate înainte de a fi raportate de utilizatori.
Un spațiu mai sigur pentru conversații dificile
În urma întâlnirilor avute cu experții implicați, aceștia au confirmat că una dintre cele mai eficiente modalități de prevenire a suicidului este ca persoanele aflate la risc să păstreze legătura cu prieteni și membri ai familiei. Facebook are un rol unic în facilitarea acestui tip de conexiuni și tocmai de aceea anunță măsuri suplimentare pentru a-i susține pe cei care discută astfel de subiecte sensibile, în special persoanele tinere.
Pentru a-i ajuta pe tineri să discute în siguranță subiecte precum suicidul, resursele online au fost îmbunătățite prin includerea ghidului pentru un #chatsigur dezvoltat de Orygen în Centrul de Siguranță al Facebook și în resursele disponibile pe Instagram, atunci când cineva caută conținut legat de suicid și auto-vătămare.
Ghidul pentru un #chatsigur a fost dezvoltat alături de tineri pentru a le oferi sprijin celor care ar putea reacționa la conținutul legat de suicid postat de alți utilizatori sau pentru cei care și-ar putea dori să-și împărtășească propriile sentimente și experiențe cu gândurile, sentimentele sau comportamentele suicidare.
Facebook va continua să investească în oameni, tehnologii și resurse, pentru a-i proteja mai bine pe utilizatorii aplicațiilor sale. Vizitează pagina de Resurse pentru Prevenirea Suicidului pentru a afla mai multe.
De Antigone Davis, Global Head of Safety, Facebook