Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Face of Global Sex 2010

Să vorbim despre sex! Rezultatele studiului ne arată evidenta nevoie de mai bună informare a tinerilor din Romania în materie de educaţie sexuală.

Tinerii din Romania au nevoie de o mai bună informare pentru a îşi proteja sănătatea sexuală, conform rezultatelor ultimului studiu realizat de Durex.

Studiul denumit “Ei nu vor şti dacă noi nu le vom spune” – o cercetare a cunoştinţelor, atitudinilor şi practicilor în rândul tinerilor din Europa – este cel de-al cincilea raport editat în seria studiilor anuale dezvoltate de către Durex Network’s Face of Global Sex (cercetări anuale globale pe diferite tematici legate de viaţa sexuală)

Cercetarea s-a facut pe un eşantion reprezentativ de peste 15,000 de tineri cu vârste între 15-20 ani din 15 ţări europene – 9 din Europa de Vest şi 6 din Europa de Est. S-a analizat experienţa lor în ceea ce priveşte educaţia sexuală şi impactul asupra sănătăţii vieţii lor sexuale în materie de informaţii, atitudini şi practici.

Rezultatele au revelat un grad ridicat de ignoranţă la nivelul ţărilor din Europa relativ la bolile cu transmitere sexuală (BTS). Spre exemplu, nu mai puţin de 4 din 10 tineri români (40,3%) cred în mod eronat că pot contacta o BTS de pe scaunul toaletei. Această valoare este a doua între ţările europene, după Turcia (44,4%).

Tinerii români sunt puţin mai informaţi în ceea ce priveşte percepţia asupra riscului unei BTS. În România, 19,1% dintre tinerii intervievaţi cred că riscul de a contacta o astfel de boală este mic sau nu există – comparativ cu 37,5% în Slovenia, 50% în Germania şi surprinzător 70,3% în Belgia.

La întrebarea dacă ar utiliza un prezervativ pentru o partidă de sex cu un nou partener, 3,4% dintre români au declarat că nu, aceasta cifră fiind a treia din Europa, după Turcia (14,4%) şi Polonia (3,5%).

Tinerii români au avut rezultate mai slabe în ceea ce priveşte utilizarea metodelor contraceptive în mod regulat. Unul din cinci (20%) declară că nu a folosit nicio formă de contracepţie ultima dată când au întreţinut relaţii sexuale.

Lipsa lor de cunoaştere se reflectă în imaginea pe care o au tinerii români despre educaţia sexuală primită în şcoli, cu mai mult de jumătate (53,9%) dintre ei declarând că profesorii lor nu aveau pregătirea necesară pentru a le preda lecţii de educaţie sexuală.

Studiul mai arată deasemenea că, în general, ţările din Europa de Vest au înregistrat scoruri mai ridicate în ceea ce priveşte cunoştinţele, atitudinile şi practicile în materie de sex, comparativ cu ţările din Europa de Est. Femeile au înregistrat scoruri mai ridicate decât barbaţii. Rezultatele cele mai bune au fost obţinute în general de cei care au primit informaţii cu rol de educaţie sexuală de la parteneri, profesori sau persoane specializate în domeniu.

La publicarea raportului Durex, Anca Muşat, Marketing Manager al companiei, a menţionat:

“Rezultatele studiului prezintă o diferenţă semnificativă între ţările din Europa de Est şi cele din Vest, ceea ce sugerează faptul că ar fi benefică o implicare mai mare a organizaţiilor europene, o nouă abordare şi continuarea cercetărilor pentru a identifica motivele ce stau la baza acestor diferenţe”.

“Un alt motiv de îngrijorare ar fi rezultatele scăzute înregistrate de tinerii bărbaţi din toate ţările analizate, în comparaţie cu tinerele. Trebuie luate măsuri urgente referitor la această diferenţă semnificativă de nivel de informare pentru protejarea sănătăţii sexuale a generaţiilor viitoare”.

“Prin atragerea atenţiei asupra acestor probleme sperăm ca acest studiu să fie util prin informarea organizaţiilor politice şi cu rol educativ spre dezvoltarea de iniţiative cu caracter educaţional în ceea ce priveşte viaţa sexuală şi relaţiile de cuplu”.

Raportul este disponibil on-line la www.durexnetwork.org

Notă

Durex Network a luat naştere în 2005 ca parte din activităţile de marketing social dezvoltate de companie. Fiind cel mai mare producător internaţional de prezervative, Durex a colaborat îndeaproape cu politicieni, profesionisti în domeniul sănătăţii, organizaţii, formatori educaţionali sau organizaţii caritabile la nivel internaţional pentru a promova buna sănătate sexuală.

Principalul său rol este acela de a inspira oamenii să îşi asume responsabilitatea pentru sănătatea lor sexuală, bazându-se pe principiul că informarea înseamnă cunoaştere, care la rândul ei conduce la acţiune.

În prezent Durex Network îşi asumă un rol activ într-o serie de programme internaţionale de sănătate sexuală.

Durex este lider mondial pe piaţa prezervativelor şi împlineşte în acest an 81 de ani de când produce prezervative, lubrifianţi şi jucării sexuale. Printre produsele marca Durex care se găsesc pe piaţa din România se numără: Durex Ultra Thin, Durex Arouser, Durex Extra Safe (primele trei cele mai vândute variante de prezervative), Durex RealFeel (prezervativ non-latex, nou lansat), gama de lubrifianţi Durex Play şi inelul vibrator Durex Play Vibrations.

Bucuresti, 18.11.2010

{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.